| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
E36/E30 M3 hjullager på E30?
|
3849 besök totalt |
|
Passar ett hjullager fram från en E36 M3 på en E30? Eller måste man ta hela fjäderbenet för att kunna använda M3:ans bromsar?
_________________ R o b e r t L a r s o n BMWSC/CS |
|
Du kan väl använda dig av M3 E30 nav och hjullager och montera E36 bromsar på dessa. Jag åker med originalnav och E46 skivor. Var då tvungen att tillverka en spacer mellan nav och skiva på 6mm men nu funkar det finfint.
Jag har ett par M3 nav liggande om du är intresserad. /Jonas _________________ Jonas Edling |
|
Så ett hjullager från E30 M3 har samma "innerdiameter" som vanliga E30,
alltså "pinnen" som går ut från spindeln har samma dimmension (tjocklek)? Är det stor offsetskillnad på dessa hjullager? Skivan på en vanlig E30 har ju denna offset:
och då är skivan några få millimeter från bromsskölden. _________________ R o b e r t L a r s o n BMWSC/CS |
|
Det där var iofs nånting som jag inte tänkte på... Tittar man på ETK'n så är det inte samma fjäderben. Hmm, någon måste väl iaf veta innermåtten på ett 320 elelr 325 ben. Jag kan mäta innerdiametern på ett m3 nav imorrnkväll.
_________________ Jonas Edling |
|
varken muttern eller täckkåpan till navet är samma på vanliga e30 och m3an. Ger inget defenitivt svar om de passar men en bra förhandsuppfattninge om att de inte funkar. Hade de varit samma mått på tappen borde ju muttern varit samma.
_________________ /Andreas Karlsson Camaro V8TC |
|
|
![]() |
Skruva banåkabil
|
3849 besök totalt |