| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES
K:PROBLEMET LÖST! Hjälp, behöver bakfjädrar till en Seven!
|
773 besök totalt |
|
Tänkte höra om någon av er har ett par bakfjädrar liggande som skulle kunna tänkas passa till mina gamla spax coiloverdämpare till Lådbilen. Helst skall fjädrarna ha en innerdiameter på 48 mm och längden kan vara mellan 28-36 cm. De jag har idag är alldeles för mjuka(fjäderkonstanten är 12 Nm) och enl Pelle på Stötdämparexperten vore nog det dubbla värdet 24 Nm vara lagom. De jag har idag har en trådtjocklek på c:a 8-8,5 mm. Så en aning tjockare måste det nog vara. Jag åker ner till Ringen nästa onsdag(14/9) och skulle vilja hinna få på lite hårdare bakfjädrar innan dess. Men varken Stötdämparexperten, Roadster bil eller Gunnars Garage hinner få fram några fjädrar. Så om någon där ute har ett par lämpliga fjädrar till salu, så vore jag hemskt tacksam om ni kunde höra av er till mig snarast! Eller om ni har något tips om någon annan som kan tänkas sälja sådana fjädrar. Mvh, Peeter Tel:016-355622 Mobil: 070-6207371 _________________ Peeter Pahv Ringenfantast, som numer leker med en Mini JCW -08.
|
|
Jag har ett par som satt på min Eleven när jag köpte den.
48 mm innerdiameter, 10 mm fjädertjocklek och 28 cm långa. Ingen aning om fjäderkonstant. halvsnygga, klart fungerande. Finns i Stockholm, och är billiga...
_________________ Fredrik Bolander --VVR-- |
|
_________________ Johan Sjölinder |
|
Ni är fantastiska!!!
Tio minuter efter att jag beskrivit mina problem så ringer Fredrik och säger att han har fjädrar som troligen passar mig. Jag slänger i mig lite käk och kastar mig i bilen och åker till Fredrik och hämtar fjädrarna. Under tiden har det redan hunnit räknas ut mha Fulings kalkyler att ett annat par fjädrar som Fredrik hade liggandes i garaget, skulle passa ännu bättre. och nu ligger fjädrarna hemma i mitt garage och ringenresan blir ännu roligare!
Rejsa är fantastiskt!!! _________________ Peeter Pahv Ringenfantast, som numer leker med en Mini JCW -08.
|
![]() |
SÄLJES
|
773 besök totalt |