| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Vilka stötdämpare?
|
1534 besök totalt |
|
Vilka stötdämpare?
Bilen skall byggas om under vintern, det är en bmw m3 -96. Nu till frågan; skall jag satsa på H&R clubsport, KW vers 3 eller Öhlins? Bilen kommer att användas mestadels på bana men även en del på gatan. (DVS till och från banan)
I de två första fallen blir det större bromsar för de pengarna som blir över. Jag kör nu med pagid orange och slitsade skivor. Har KW justerbar topplagring? H&R? _________________ Robin Ansin RMS Racing Bmw Z4M -07 |
||
|
om du menar för komfortens skull så har jag andra bilar som får stå för den.
Menar du hur hårda fjädrar jag tänkt använda så finns det inte så stort val om man väljer KW eller H&R. Däremot kommer det att provas ut lagom hårda fjädrar med öhlinarna. _________________ Robin Ansin RMS Racing Bmw Z4M -07 |
||
|
komfort ???? vad är det????
citat: Menar du hur hårda fjädrar jag tänkt använda så finns det inte så stort val om man väljer KW eller H&R. Hmm är inte fjäderbena gjorda för std racefjädrar från KW och H&R? KW, H&R, Öhlings måste väll ha en spec på hårdheten på fjädrana i satserna, eller? vad har dessa för fjäderkonstat? Går du upp mycket i hårdhet på fjädringen bör/skall du även byta krängare för att få en bra balans i bilen mellan bak och framvagn. Och dessutom så byter man bara fjädrar så få man inge bra balans mellan pitch och roll. Vad kommer du åka med för däck? _________________ Johan Sjölinder |
||
|
Självklart kommer det att kompletteras med andra krängare, bussningar, bur, sittriktiga stolar, lättare delar lite här o var på bilen (läs huv, baklucka osv
)
Vad gäller KW och H&R så vet jag inte vad de anväder för fjädrar men öhlinarna är ingen färdig sats utan pelle på stötdämparexperten bygger dessa efter bilens förutsättningar. _________________ Robin Ansin RMS Racing Bmw Z4M -07 |
||
När jag köpt kw har de skickat med papper på fjäderläng, tjocklek samt hårdhet så med lite letande på deras hemsida eller fråga dem kan du säkert få veta den specen. _________________ Roland Johansson |
||
|
Med en data jag fått har jag svårt att hjälpa dig.
Ingen av grejorna du räkatat upp i ditt första inlägga är skit, det är bara att bestämma sig hur stort hål man man vill göra i plånboken. _________________ Johan Sjölinder |
||
![]() |
Skruva banåkabil
Vilka stötdämpare?
|
1534 besök totalt |