| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Vilka bromsklossar till M5 -90?
|
813 besök totalt |
|
Till att böja med vill jag påpeka att jag har sökt och läst massor om bromsklossar här på forumet. Dock har jag inte kommit fram till vad jag borde sattsa på till denna tunga bil. Bilen är alltså en Bmw m5 modell e34 som har fått gå en del bana sista tiden. På bilen sitter i dagsläget original skivor bak och Ebc slittsade/gropade fram. Hitintills har jag kört med Ebc greenstuffbelägg runt om. Men banåkningen har tagit ut sin rätt och dessa har tämligen fort slitits ut fram så nu behöver jag nya. Vad jag har förstått så åär det många som bara är halvnöjda med Ebc-prylarna och jag är nog nästan en av dem. Så frågan är alltså vad ni tycker jag ska sattsa på för nya belägg fram? Jag behåller ju givet vis skivorna då dessa bara är ett år ca. Och nu vill man ju köpa något som man vet funkar tillsammans med dessa. Någon som vet hur Ferodo-beläggen står sig? Finns en variant som heter DS 3000 som jag har funderat lite på. Eller ska man testa Ebc redstuff? _________________ Fredrik Rapp BMW E21 -78 Toyota Corolla -75 Toyota Supra -84 |
|
Hur tung är en tung bil, jag vet att den är tyngre än än lätt
Vad kan den väga 6765 bananer kanske? Nu har jag varit stygg, fy på mig
Men för de som INTE har en aning om vad en Bmw m5 modell e34 är för något så kan man få en känsla av vad det är för en släde så är VIKTEN viktig. När det gäller bromsar så brukar jag terrorisera PEAN, se http://www.peansweden.com _________________ Johan Sjölinder |
![]() |
Skruva banåkabil
|
813 besök totalt |