Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2, 3 >> 3955 besök totalt |
grupp 5 är en av mina största inspirationskällor utan tvekan.
detta var när reglementet endast räknades som en rekommendationstabell ![]() ![]() _________________ Dodge pickup -58 Dodge Dart -67 Plymouth Cuda -71 Plymouth Cuda Conv -70 VaGinetta G20 Opel Speedster Ford Cortina Anders Bisting |
||||||
Den som skrev de där reglerna har inte tänkt färdigt... _________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||||||
sanningen är nog, att göra ett reglemente tolkningsfritt går inte.
se på F1. inte ens dom klarar det ![]() igentligen så tycker jag att själva tolkningen och diskussionen är det roligaste ![]() ![]() _________________ Dodge pickup -58 Dodge Dart -67 Plymouth Cuda -71 Plymouth Cuda Conv -70 VaGinetta G20 Opel Speedster Ford Cortina Anders Bisting |
||||||
Men jag har hört rykten om att The Dude ska åka i en SLC bil som har fler hästkrafter än dom flesta.
![]() Ska du köra ifrån Magnus på rakorna ? ![]() |
||||||
det enda som kan konfirmeras tills dags dato, är att jag tränar musklerna
![]() ![]() ![]() ![]() _________________ Dodge pickup -58 Dodge Dart -67 Plymouth Cuda -71 Plymouth Cuda Conv -70 VaGinetta G20 Opel Speedster Ford Cortina Anders Bisting |
||||||
Vad är det för Opel GT ni pratar om.........är det den som jag såg på en Karlskoga-träning för några år sedan.
Kraftigt ombyggd...............den gillade jag ![]() _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||||
Typ 90 cm hög Ferrari F40 lookalike i skala 5/8-del typ ![]() ![]() Hemsk bil (regeltolkningsmässigt dvs ![]() |
||||||
Man kanske ska blanda sig i regeltolkningarna för den bilen......jag menar......ni har ju fått skriva om V8-Challenger reglerna fyra gånger...pga mina frågor ![]() _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||||
Kan inte ni två slå er ihop så har vi bara en bil att klia oss i huvudet angående ![]() |
||||||
![]() _________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||||||
Det är en idee, så god som någon......... ![]() _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||||
Varför så blygsam effekt? McXpress tar i nuläget ut strax under 500hk ur Hayabusasnurran och då är de enda bytta inre delarna kolvarna (dock fortfarande 1300cc). När jag var dit i veckan höll de på med en Busa och det snackades om 600hk... Men jag kan inte svara på om den var volymökad (tror det). _________________ Daniel Sundström Nissan Skyline GT-R R33 -95 Toyota Celica GT-Four ST205 JDM -94 Eagle Talon TSi AWD G1B Aprilia RSV Mille R -02 |
||||||
KANON! Jag har bara läst om 370hk-kitet... Men om du säger det så. 600hk it is! Undra om man behöver byta drev i lådan... ![]() ![]() |
||||||
det är precis den du talar om. det är lite synd att vi bor så långt ifrån varandra, annars tror jag att en bra konstellation kunde byggas ![]() som hot till fredrik så har jag starka funderingar på att lägga mig i den gamla gt:n som lite sponsor, så den kommer ut på banan samtidigt som den nya, det vore väl ballt?. fick även som den barmhärtiga samariten jag är, agera sponsor till lycke racings fiat tipo. dom hotade omedelbart med att jag skulle tvingas köra den också. som tur springer jag fortare än dom ![]() _________________ Dodge pickup -58 Dodge Dart -67 Plymouth Cuda -71 Plymouth Cuda Conv -70 VaGinetta G20 Opel Speedster Ford Cortina Anders Bisting |
||||||
Det går säkert att lösa..........det är ju bara 08-or som tycker det är långt bort om det inte går tunnelbana dit dom ska. Men jag kan tala om en hemlis........det finns en hel värld utanför tullarna ![]() När jag såg bilen på åsen.......var du nog inte där. Jag var fram och pratade med en kille som stod bredvid bilen. Det var någon konstruktionslösning som jag tyckte såg lite konstig ut ....(kommer inte ihåg vad det var).....så jag erbjöd mej att diskutera saken. Killen vid bilen, tittade bara på mej.......och så sa han...."nja..han som har konstrurat bilen har fult tillräkligt med ideer"......med en upgiven min ![]() Det måste vara dej han pratade om. _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||||
LOL ![]() Gillar den Opeln skarpt! ![]() _________________ J0hanC@rlström Mini Cooper JCW -19 BMW i4 M50 |
||||||
DITo! ![]() |
||||||
Inte jag ![]() ![]() ![]() |
||||||
|
||||||
Tror att jag ändrar mig till att INTE besvara några frågor offentligt varken från dig, butterfly eller dude... längre.... ![]() ![]() För er tre gäller det numera att det ska skickas in skriftliga frågor i tre exemplar, minst 3 månader innan svar kan lämnas ![]() |
||||||
|
||||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2, 3 >> 3955 besök totalt |