| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Bakvagn e30 vs m-coupe
|
1051 besök totalt |
|
Bakvagn e30 vs m-coupe
M-coupen har annan vinkel på sin bakvagnsbalk än e30 vilket gör att bärarmarna rör sig mer gynsamt både i svängarna och på rakorna vad jag förstås. Eftersom jag har ställbar led på mina bärarmar så funderar jag på att modfiera min bakvagn så att de blir motsvarande vinkel som på Z3M. Är det någon som vet vilka vinklar de handlar om orginal på dessa och någon som har förslag på lämpliga vinklar. Att köpa en ny balk känns inte som ett alternativ pga priset och begagnatmarknaden är inte den största. _________________ /Andreas Karlsson Camaro V8TC |
||
|
original M3E30: 15 grader
M3E30 Grp.A: 15 eller 12 grader M Coupe: 12 grader En del vill mena att 12 graderna även kan vara 11 men det är i den kommunen iaf.
|
||
|
kände nästan på mig att du skulle svara på denna fråga, tackar!
Känns de motiverat ge sig på denna modifiering? De jag framför allt uppnå är att få ner effekten i marken vid bankörning. föresten vet någon den vanliga e30ns värde? _________________ /Andreas Karlsson Camaro V8TC |
||
Man ändrar RC bla. Men framförallt hur hjulet rör sig, vilket du redan nämt. Har man delarna loss eller ändå ska där och grotta så skulle jag säga att det troligen är värt jobbet. Inte så mkt jobb egentligen då man säkert kan göra modifieringen genom att ändra hålbilden i infästningarna. "Vanliga E30" har samma som M3 i standardutförande, 15 grader. |
||
![]() |
Skruva banåkabil
Bakvagn e30 vs m-coupe
|
1051 besök totalt |