Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Nürburgring
![]() |
2063 besök totalt |
Det ser ut som Schwedenkreuz och med tanke på hastigheten där så är det väl inte det bästa stället att attackera curbs på....
![]() _________________ Charlie Strömnes Oreca Viper Competition Coupe #105 7,15.9 BTG TD Dodge Viper ACR Hardcore Edition 2009 |
||||
Jag tror inte att det är Schwedenkreuz!
![]() Frågan är bara var det är någonstans, om det nu är på nordslingan?!? Funderade ett tag på om bilden kan vara tagen när bilen kör banan åt "fel håll"? Men jag kommer ändå inte på var det skulle vara i så fall. ![]() _________________ Peeter Pahv Ringenfantast, som numer leker med en Mini JCW -08. ![]() |
||||
Hoppsan! Var så inne i omgivningen.... ![]() ![]() _________________ Charlie Strömnes Oreca Viper Competition Coupe #105 7,15.9 BTG TD Dodge Viper ACR Hardcore Edition 2009 |
||||
OK, nu ser jag att det är precis efter det lilla "backkrönet".
Det var det jag saknade på bilden och så såg det så knepigt ut att det växer gräs och mossa mellan curbsen. Det har jag inte sett förut runt ringen. Men i utgången av Schwedenkreuz har man inte riktigt tid att kolla på curbsen till vänster. Hur som helst så verkar det vansinnigt att köra över curbsen på det sättet där! ![]() De som håller på med sånt under turistkörningen, tänker inte på vad lite grus på banan kan ställa till det för motorcyklarna. Tänk er själv att sitta på en hoj och komma farande över det lilla backkrönet i Schwedenkreuz och plötsligt så ligger det grus på banan! ![]() ![]() Även i Hatzenbach II har jag sett att det finns en del som skall visa sig tuffa och genar rejält över curbsen så att damm och grus yr. ![]() _________________ Peeter Pahv Ringenfantast, som numer leker med en Mini JCW -08. ![]() |
||||
Re: Viper//Bilder
Vad är det de tränar? ![]() ![]() ![]() _________________ Anders Dauner |
||||
På Scuderian (och på BMW-skolan antar jag) delar man in banan i sektioner. När man skall tillbaka i sektionen så finns det ju teoretiskt två alternativ, att vända bilen, eller att backa i 2-3 km. Gissa vad som går fortast! ![]() _________________ Med vänliga hälsningar Anders Jonsson |
||||
Jag vet hur det går till. Tyckte bara att det såg lite roligt ut. _________________ Anders Dauner |
||||
![]() |
Nürburgring
![]() |
2063 besök totalt |