Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Bilder o videos
Film: Hemgjord ringtaxi på grus
1, 2   >>
2 besök senaste veckan (6798 totalt)
Fredrik E

Här sen Feb 2004

Trådstartare

Filmade lite i helgen när jag skjutsade 2 kompisar på vägen till min sommarstuga.

Vägen är ganska otrafikerad, då det bara är min stuga som ligger i andra änden av vägen, så därför kan man köra lite fortare än sikten tillåter.

Första klippet är med en ganska härdad kompis, men även han har svårt att hålla sig lugn.
http://www.wastegate.se/movies/bmw02_1.mpg

Andra klippet är med en kompis som aldrig tidigare åkt med mig, så han var lite ovan vid min körstil, kan man säga.
http://www.wastegate.se/movies/bmw02_2.mpg

Hoppas ni tycker dem är sevärda.

mvh. Fredrik

wastegate.se
Citera
RedAbarth
Hörby
Här sen Jul 2004

Jag vet inte vad jag ska tycka. Jag själv hade inte velat köra så på en allmänväg som dessutom är väldigt smal. Lite rally över det hela fast olagligt och utan skydd.

Här sen Feb 2004

Trådstartare
BlackAbarth skrev:
Jag vet inte vad jag ska tycka. Jag själv hade inte velat köra så på en allmänväg som dessutom är väldigt smal. Lite rally över det hela fast olagligt och utan skydd.

Det är ju inte en allmän väg iofs, men förstår vad du menar.
Även om grevinnan äger marken, så är det jag som får stå för underhållet av vägen, så mer eller mindre kan man säga att det är min väg.

mvh. Fredrik

wastegate.se
Citera
RCM
Forshaga
Här sen Okt 2003

Modefera !

Förse 02 med riktiga fjädrar o stötd och grusdäck sä blir nog körningen mer kontrolerad, såg väldigt vingligt ut om jag skall vara älig !

Cortina GT 1966 Gr 2
Sierra 1990 2 dör Andrabil / Busbil
Citera
Fredrik E

Här sen Feb 2004

Trådstartare
Re: Modefera !

Per Fogelberg skrev:
Förse 02 med riktiga fjädrar o stötd och grusdäck sä blir nog körningen mer kontrolerad, såg väldigt vingligt ut om jag skall vara älig !

100% rätt, dämpare är redan införskaffade, fjädrar kommer, däcken är slitna.

Nu var den enda tanken med åkturen att ha roligt, och det hade jag.

Kommer nog inte åka grus med den alls när jag är klar med bilen, utan kommer använda en annan 02a jag har, som till skillnad från denna kommer ha bra markfrigång.

mvh. fredrik

wastegate.se
Citera
ninja
Eeeisleeuöööv!
Här sen Okt 2004

Jag tycker att det är idiotiskt och fruktsnvärt oansvarigt att utsätta inte bara dig själv utan även människor som du kallar för dina kompisar för livsfara, som du faktiskt gör. För att inte tala om eventuella jägare, bärplockare, cyklister, orienterare eller andra som kan komma i vägen för dig.

Sluta kör så på allmän väg. Skaffa hjälm och kör av dig på bana istället...

Fredrik E

Här sen Feb 2004

Trådstartare
insomniac skrev:
Jag tycker att det är idiotiskt och fruktsnvärt oansvarigt att utsätta inte bara dig själv utan även människor som du kallar för dina kompisar för livsfara, som du faktiskt gör. För att inte tala om eventuella jägare, bärplockare, cyklister, orienterare eller andra som kan komma i vägen för dig.

Sluta kör så på allmän väg. Skaffa hjälm och kör av dig på bana istället...

Vi har alla olika åsikter, det accepterar jag, men (!) en väg med bom, kommer jag aldrig kalla allmän väg, oavsett hur många av er som skriver det.

Sen kan jag förstå era moralkänslor, men det är ju som sagt lättare att uttala sig när man inte har något med saken att göra.

mvh. Fredrik

wastegate.se
Citera
RCM
Forshaga
Här sen Okt 2003

Vadå ?

Det där var väl inte farligt !! dom körde ju i skogen ! det är bra träning, sämre är dom som kör så i trafiken. det gick ju inte fort 2-3 s växel ??

Cortina GT 1966 Gr 2
Citera
Fredrik E

Här sen Feb 2004

Trådstartare
Re: Vadå ?

Per Fogelberg skrev:
Det där var väl inte farligt !! dom körde ju i skogen ! det är bra träning, sämre är dom som kör så i trafiken. det gick ju inte fort 2-3 s växel ??

Helt korrekt, bara 2ans och 3ans, och en utväxling i bakaxel på 4,15:1

mvh. Fredrik

wastegate.se
Citera
RCM
Forshaga
Här sen Okt 2003

Ja fy skäms hoppas du inte trimmade moppen oxå

Cortina GT 1966 Gr 2
Citera
ninja
Eeeisleeuöööv!
Här sen Okt 2004

Jag står för det jag skrev. Vägen är inte avspärrad, där KAN komma människor eller djur. Och jag skulle aldrig köra så på de vägarna med någon annan i bilen. Men alla är vi olika.

Kristian Somogyi
Da Nang
Här sen Okt 2004

Nej, det är en annan sak att stå på bra när man har bra sikt framåt samt öppen terräng runtomkring och inte tät skog.. jaja min åsikt

Citera
Kristian Hesselmark
ring knutstorp
Här sen Jan 2003

jag hade kanske reagerat lite annorlunda om ni haft -
hjälm, handskar & långärmat - men nu tyckte jag mest det
såg ut som jag själv gjorde för 15 år sedan (OBS: är 35 nu)

Peter Gutniak
Stockholm
Här sen Mar 2003

Hahaha... Bra kod! (Riktigt kul m a o...)

thumbs up

Minspelet i den första filmen är ju obetalbart. Man riktigt ser hur din kompis försöker hålla ett straight face, men misslyckas kapitalt och under resten av filmen flinar han riktigt ordentligt.

Din andra kompis såg road ut redan från början och garvade bara mer och mer under resans gång, vilket du får extrapoäng för i min bok!

Själv såg du riktigt fokuserad ut. Eller kanske bara orolig att få in en fluga i munnen vad vet jag... Tandläkarskräcksyndromet??

Mycket underhållande i vilket fall! Många thumbs up från mig!

Vad gäller körningen i övrigt så kan jag inte kommentera rally, eftersom jag inte har någon större personlig erfarenhet av att ratta fordon på det sättet. Men jag hyser den största respekt för er som vågar sladda omkring med tallar och stenblock som avåknings-zoner...

och liknande kommentarer får stå för andra. Jag har gjort långt mycket mer puckade saker än detta lilla "bus" i min ungdom och så länge ingen kommer till skada så... Den som är utan synd kan kasta den första bakdiffen...

www.sticka.se
www.schwedenkreuz.net
Citera
Jörgen (Jet)
Stockholm/Skogås
Här sen Apr 2003

Peter Gutniak skrev:
Den som är utan synd kan kasta den första bakdiffen...

Säger ingenting så har jag ingenting sagt. Men allt sånt är preskriberat...Inklusive terrängkörning.

Täby
Här sen Feb 2003

Tja, publicerar man sådana filmer på "Rejsa.nu - Sveriges största banåkasite!", så får man nog skylla sig själv om folk är kritiska. Det är ju inte direkt någon sajt för folk som gillar att publicera filmer och bilder när de kör fort med gatbilar på "allmän" väg. Sedan tycker kanske inte jag att det i det här fallet är hela världen, men har förståelse för att en del kanske inte tycker att det varken passar här eller ö.h.t..

Vad jag och andra sedan har gjort själv är tämligen ointressant eftersom jag har gjort massor av saker som jag absolut inte skulle vara så glad över om andra gjorde, samt ångrar att jag själv gjort, för den delen.
om någon har kört ihjäl någon i fyllan så kan han ju ändå tycka att det är dumt gjort när andra gör det (nej, jag har inte kört ihjäl någon i fyllan).

#24, #64, #88
Citera
Peter Gutniak
Stockholm
Här sen Mar 2003

Anders,

Du har givetvis helt rätt. Men medge att den iaf var lite rolig....

www.sticka.se
www.schwedenkreuz.net
Citera
Alexi Törnqvist
Sigtuna
Här sen Nov 2003

Det gick helt klart bredare än jag hade vågat köra på den vägen. Såg också ut som du var nära att tappa bilen där i ena kurvan. Hursomhelst var det underhållande, men ansvariga får väl avgöra om det platsar i forumet.

om jag skall klaga på något så är det att köra sådär med passagerare i bilen. Utöver det tycker inte jag det är så farligt att köra sådär på privat väg. Men dina kompisar vet inte vad dom ger sig in på. Kanske tror dom det och litar på dig, men det är bara du som vet hurdan kontroll du har på bilen. Så var lite rädd om polarna.
Citera
Fredrik E

Här sen Feb 2004

Trådstartare
För er som är oroliga över sikten, jag åkte först från stugan, genom hela sträckan, vände, och körde fort tillbaka.

Så länge svampplockarna inte springer över kalhygget, så skulle jag sett dom på den lugna färden upp, sen att närmaste väg att parkera på utöver den bommade jag åker, ligger ca 6km iväg.

Jag har kört på vägen sedan 14 år tillbaka, då jag köpte min första bil, jag vet "ungefär" hur den sträcker sig.

Jag ber om ursäkt om jag gjort er irriterade, det var inte min mening.

Peter G, tack, en kul reaktion. BTW tror jag att du körde om en bil jag satt i för... 4 år sedan, gälleråsen, Jag satt i en M3 med johan, då körde om med en vinröd bil, som lämnade 4 svarta spår efter sig genom omkörningen (om det inte var du, så glöm detta).

mvh. Fredrik

wastegate.se
Citera
alfaboxer
Huddinge
Här sen Sep 2004

Erkänn den som aldrig har gasat till mer än nödvändigt på allmän väg. Visst har i alla fall jag gjort det, men det kanske man ska tala tyst om. Numera är jag för gammal och feg för att köra sådär, men jag kan rekomendera isbanekörning vintertid då kan det gå både fort och säkert.

Stockholm
Här sen Mar 2003

Fredrik E skrev:
BTW tror jag att du körde om en bil jag satt i för... 4 år sedan, gälleråsen, Jag satt i en M3 med johan, då körde om med en vinröd bil, som lämnade 4 svarta spår efter sig genom omkörningen (om det inte var du, så glöm detta).

Johodå, det var nog jag. För det var med all sannolikhet en Porsche 911 Turbo, eller hur? Isf är det samma bil som i min signatur, men jag har slutat ta ut både den och M3an på banorna. De är för tunga och mjuka helt enkelt, förutom att det sliter tämligen rejält på prylarna (iaf när jag kör...). Jag kan liksom inte hålla igen + att skulle jag göra det vore det ju inget kul...

och kommer du ihåg att du blev omkörd av en vinröd bil för 4 år sedan, så tror jag nog att du har koll på din lilla bansträckning där på hygget....

www.sticka.se
www.schwedenkreuz.net
Citera
Bilder o videos
1, 2   >>
2 besök senaste veckan (6798 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande