Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 ... 7, 8, 9 ... 136, 137, 138 >> 659 besök senaste veckan (535535 totalt) |
Jepp, men det gör väl inget om det finns många ![]() _________________ /Kristian Elisson |
||||
Ahh ok surt sa räven ![]() _________________ Nu Porsche 996 Turbo. Tidigare: Audi RS4 B5 Audi S2 |
||||
Rekordkörningen inställd på grund regn!
![]() Foto: Håkan Linder Under förra veckan spenderade vi vår tid på världens absolut roligaste tävlingsbana, Nordslingan på Nürburgring i Tyskland. Vi var där för att som bekant slå ett rekord med vår LOADED BMW M3 CSL, men tyvärr blev det inställt pga. Oväder. ![]() Under veckan jobbade vi hårt för att optimera chassiet och motorn. En hel del olika varianter på stötdämpare testades på den väldigt krävande banan. Richard fick möjlighet att pröva flera olika CSLr med olika chassien för att vi skulle hitta rätt sättning. Banan är otroligt ojämn och kräver inställningar som inte alls skulle passa på en traditionell racerbana. Även en motorexpert från ESS Tuning i Norge fanns på plats för att optimera förbränningen i motorn som nu har ett laddtryck från kompressorn på 0.6 bar. Under veckan fick vi köra tillsammans med andra bilar på banan så det blev tufft att utvärdera exakt vilken tid ett flygande varv skulle gå på. Målet har hela tiden varit att slå Porsche Carrera GT:s rekord på 7min32sek. Under lördag förmiddag fick Richard Göransson ett fritt varv när han var ute och värmde upp. Tiden på det varvet var ca 7min45sek och han kände att det fanns mycket mer att ge ur honom i ren körning. Strax efteråt skulle Richard få möjlighet till ännu ett flygande varv. Richard laddade för kung och fosterland och det gick fort. Drygt 8 sekunder hade kapats på de första 9,5km av banans 21km. Tyvärr fick Richard avbryta här för det var stopp på banan då en bil kraschat och läckt olja. Senare under eftermiddagen, 16:15 hade vi hyrt banan exklusivt i en timme och vi skulle få chansen att sätta en tid under 7min32sek. Ny däck, bromsar och högoktanig bränsle stod redo. Tyvärr så blev det hela snöpligt inställt då vädergudarna tyckte att det skulle regna. Mycket tråkigt!. Regnet och åskan började exakt kl 16:15. Trots detta fick vi betala hela hyran på 3000 Euro + VAT. Nu letar vi en ny tid och hoppas att det kan bli av under hösten. Vi har redan fått en del förslag men de är tyvärr i november. Michelin och AutOMotorSport jobbar för att hitta luckor tidigare. Vi har totalt filmat 30 timmar film med 7 olika kameror och det kommer släppas en del teasers kommande veckor. Håll utkik på www.loaded.se samt www.automotorsport.se Trots omständigheterna med detta avbrutna försök så känner vi att tider 7:30 eller snabbare är fullt möjligt med bilens nuvarande spec. Tills nästa försök kommer ytterligare justeringar göras på chassie och laddtryckskylning. Tack för visat intresse! Jag vill passa på att tacka alla hjälpsamma människor som bistått oss på plats nere på Ringen. Staffan Bröjdegård, Jonas Nilsson, Harald Holten, Jimmy Dahlgren, Thed Björk, Wåge Sörman, Frank Krasmann, Henrik Thuresson, Hans Kirkeröd, owe Kleen, Horst, Magnus Hansson, Johan Nimmersjö, Bengt Sporre, Gaute Sjögren, Jan oplustil, Håkan Linder med sitt filmteam. Samt tack för alla ryggdunkar och alla tummar upp som visats under våra ansträngningar från alla möjliga personer och länder. ![]() Mvh Anders, Richard, Velle ![]() Foto: Håkan Linder ![]() Foto: Håkan Linder |
||||
Re: Rekordkörningen inställd på grund regn!
oj, oj, oj! ![]() Ni kommer spöa Carrera GT!! 7:45 på första försöket! (om nu "uppvärmningsvarv" är ett seriöst försök...) Kör hårt och hoppas ni får möjlighet att slå rekordet redan i höst. Ryggdunk och Lycka till! ![]() _________________ Aston Martin V8 Vantage BMW 328i Cab E36 Haase DD2 kart NS: 38 varv |
||||
Här kommer ett kort klipp från lördagens träning innan det började regna:
http://www.loaded.se/default.asp?c=movies&a=&n=&id=34 ![]() |
||||
jo jag förstår, jag hade tänkt det samma men det kommer en längre version hos automotorsport inom några dagar och jag vill inte förstöra deras möjlighet att sända mer före film före oss. Vi fjäskar som sagt var med motorpresse i Tyskland (ägarna till AMS och SportAuto) just nu för att de skall hjälpa oss med en ny tid i höst. De kommer senare skriva om körningen i 11 länder så det är med respekt för detta som vi är lite "snåla" ![]() |
||||
japp, här ligger Göransson i ca 300km/h. |
||||
Det kommer med största sannorlighet att sändas ca 15 minuter film på Mantorp i Göransson "Tour of No Limit" tält hela söndagen. Detta är om det blir klar ikväll. Håkan Linder på Sportbilen.se, jobbar för fulla muggar med att scanna de 30 tal band vi spelat in för att hitta sjysta klipp.
|
||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 ... 7, 8, 9 ... 136, 137, 138 >> 659 besök senaste veckan (535535 totalt) |