| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Bilder o videos
Svängjänk... Z28
|
1 besök senaste veckan (5852 totalt) |
|
Svängjänk... Z28
Jag hitade dessa bilderna å kände att jag bara var tvungen att göra en "Jeppson"... ( å då menar jag inte att parkera bilen på pallbockar... :0) ) Jag har ingen aning om va de e för bil å de hjälper inte å söka på filnamnet för jag hade HDkrach för ett tag sedan å fick tillbaka en del bilder med hjälp av ett recoveryprogram...
som döpte om alla bilder till typ ex:"Recovered_JPEG_25391.jpg" (startade på 1 å slutar runt 59000 någonstanns.. )
men åter till bilen.. bortser man från kundvagnsvingen så e den satans frän....
_________________ MackeMaehlum |
||||||||
|
|
||||||||
|
Camaro 69a, sänkt, kjolpaket, spoiler på bakluckan, moddad inredning, lite trimmad, fler bilder kan mailas. fin bil, måste ses och provköras.... så skulle väl säljesannonsen se ut..
För den insatte hade det stått något i stil med: Nascarchassie med camarokaros säljes, går fint, måste provköras..
|
||||||||
|
|
||||||||
_________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||||||||
ehh...??? berätta! _________________ Björn Davidsson Pontiac T/A GT1 (räser) Just nu:36 cylindrar |
||||||||
http://www.vanishingpointmania.com/b Hade för mig de använde fler, men minnet sviker ibland... _________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||||||||
|
hata jänk hata jänk hata jänk...
mmm ge mig denna 28:an nuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu
_________________ Fredrik Heijel www.hondaklubben.com Super Seven Suzuki Swift Sport -14 Toyota Rav4 Gazoo Racing -24 Civic -00 BilsportSS 1.24.12 såld
|
||||||||
|
FORD OT:
Min bror berättade att han i helgen hade sprungit på ett garage i Göteborg där det stod en Mustang 69a byggd som en ren Boss Trans Am replika med 650 kusar under huven, otroligt rå, gatreggad banbil som tydligen inte setts mycket ute på svenska banor. Lite samma upplägg som denna bil alltså. Är det någon som känner till bilen? Ägaren hade mest roat sig med att köra från motorcyklar på gatan.....
_________________ M a g n u sS o l l e n b e r g
|
||||||||
Jag ser inte många likheter
|
||||||||
|
Nu halkar vi bort från spåret men en Challenger tycker jag inte heller är så lik. De är mycket större och fläskigare på nåt sätt.
Däremot så har cudorna bitvis liknande drag. Det var ju så de flesta muskelbilar såg ut på den tiden, mer eller mindre.
EDIT: om det är nån som vill skänka bort en Hemi Cuda till mig så PMa
|
||||||||
|
En liten bagatell men jag är ganska säker på att Challengern är en -70:a. Cudan är Plymouths systerbil så de delar bottenplatta och en hel del delar. Klart fräna bilar
_________________ Jan-Erik Forsman PCS 2074 Porsche 997 turbo -07 Porsche 996 GT3 CS -04 Såld BMW X3 råoljebrännare SKS 850 |
||||||||
Challengern är en 70a, det syns på den fyrkantiga grillen, 71-grillen är också ok men 72-74 är ful tycker jag. Måste vara att challengern känns fläskigare med sina bakljus än cudorna.
|
||||||||
|
Ytterligare lite Mopar-OT: För typ 10-12 år sen såg jag en giftgrön `Cuda -70 rita två svarta streck från parkeringsplatsen Atollen och ända ut till museirondellen i Jönköping. Det gick i krypfart och varvtalet låg nog på max 3000. Bland det fränaste jag nånsin sett.
_________________ Anders Karlsson Opel Commodore GS/E -77 |
||||||||
![]() |
Bilder o videos
Svängjänk... Z28
|
1 besök senaste veckan (5852 totalt) |