| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES
S: M535i skrotas, mkt fina delar M5bromsar, diffbroms 3.73
|
1343 besök totalt |
|
Japp.. Tyvärr blev det inte mer bygge för min gamla M535i sedan 8 år tillbaka. Hon har varit med om väldigt mkt så det är dags för henne att kila vidare! Efter både M88 och s38 ombyggnad och en längre tid stillastående togs beslutet att sälja av. Det mesta finns, motor är inte i nyskcik men går absolut att köra med. Karossen har rullat 3000 mil sedan 96 och detta bara på sommaren. En del rost vid främre domkraftsfäste i övrigt rätt bra ur rostsynpunkt. Dock är lacken inte den bästa, men har inte varit polerad på iaf 8 år så... Nya M5 bromsskivor inhandlades för 2½ år sedan, bilen har rullat 10 mil med dessa, lite ytrost finns (entusiastbromsa 5 ggr och det är borta!) M5 ok i bra skick. 3.73 diffad bakaxel, med medbringare och bakre kåpa för att passa e28 (baggis att bygga om så den passar e30) Kylare som använts under max 5 minuter sen den var ny. Kjolpaket, stötdämpare, kardan, låda, M5 fälgar i bra skick etcetc finns också. Skicka Pm, maila eller skriv i tråden vid förfrågan eller intresse! _________________ Henrik Frberg M535i |
||
Pris på diffen är satt till 4200kr. Det är med medbringare passande e28, samt bakre diffhuset till e28. Skivor och ok, vill jag ha 3000 för (nya skivor kostade 2600 tror jag) Kylare minns jag inte vad den kosta ny. 1800någonstans kan kanske vara rimligt. Motor har jag klart bud på 3000kr komplett, men har även köpare på motordelar, får se vad som ger mest. Dock är avhämtning av motor högt prioriterat.. Lådan är en vanlig 535låda, kan kolla nummer på den vid intresse! Priserna är för enstaka delar, paketpris kan ordnas men innebär inte att grejerna skänks bort
_________________ Henrik Frberg M535i |
||
Nej, det är stora huset från en 325 e30, med bakre kåpa och medbrigngare från 528 e28, så den passar både 535, 528, 520, samt e30modellerna då såklart.. _________________ Henrik Frberg M535i |
||
|
_________________ Christer Lundman Christer@hagbergsrally.se www.hagbergsrally.se Björryd Gård SE-516 96 Aplared Sweden +46-703-619691 +46-33-101649 |
||
|
oj... blev inte värre än att jag ändrade mig (igen.....) och köpte mig en bmw 745 som ska agera donatorbil till bettan, så försäljning är lagd på is för ett tag.
Vissa delar är dock till salu fortfarande, som motor, diff etc. och istället för att bli sura över min sinnesförvirring så glädjs att min gamla projektåsna får liv igen
_________________ Henrik Frberg M535i |
||
![]() |
SÄLJES
|
1343 besök totalt |