Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1580 besök totalt |
det går alldeles utmärkt
![]() när jag besiktigade min seven en gång i tiden, så fick jag ta bort mina brookland-rutor för att slippa torkare ![]() _________________ Dodge pickup -58 Dodge Dart -67 Plymouth Cuda -71 Plymouth Cuda Conv -70 VaGinetta G20 Opel Speedster Ford Cortina Anders Bisting |
||||||
Fast det finns alltid en risk att stationen anser att du har förändrat bilen såpass mycket att en regbesiktning krävs. Förmodligen kan man hävda att krockprovningen inte längre gäller. Det är ju lite enklare på sevenbilar som redan från början är helt speciella...
/Gustaf _________________ ---/In search of Maxwell's demon---/ Egentligen heter jag Gustaf Ulander - men therealpinto är väl vad folk känner till... SFRo-besiktningsman i Skellefteå |
||||||
Vad händer då? Är enda (realistiska) utvägen då att satsa på ombyggt fordon (med allt vad det innebär...)? _________________ Dennis Kullman Miata -93 clubräser Lotus Exige S240 2010 |
||||||
Njae, det brukar heta så, men så här blir det om man rullar (och HAR båge...): ![]() Nu lär det ju inte hjäpa att visa den bilden för SBP ![]() Vad jag tänkte göra är att komplettera den vanliga huvudbågen och bakåtstöttorna med framåtriktade rör; något i stil med detta: ![]() OBS! Jag har ingen avsikt att utsätta min nuvarande miata för detta... ![]() Men visst är Boig's EP miata grym? ![]() _________________ Dennis Kullman Miata -93 clubräser Lotus Exige S240 2010 |
||||||
|
||||||
Ja, det är nog enda vägen. Du får väl bygga så du kan skruva tillbaka rutramen ;-) /Gustaf _________________ ---/In search of Maxwell's demon---/ Egentligen heter jag Gustaf Ulander - men therealpinto är väl vad folk känner till... SFRo-besiktningsman i Skellefteå |
||||||
Ingen dum idé, men kanske inte helt enkelt - och sen är det ju det dr med "besiktningsbart skick" i Roadsport... ![]() Får klura vidare. Registreringsbesiktning är ju egentligen vad jag VILL ha, men bilen ska ju gå igenom... _________________ Dennis Kullman Miata -93 clubräser Lotus Exige S240 2010 |
||||||
Vad säger SBP om att ha framåtsträvan där blir inte det svårt att få igenom iom att det blokerar in och ur stigning? ![]() _________________ /Erik Arndt (fd Norberg) |
||||||
Bultbar bur (underlättar ju i och urstigning)? Sen får man ju ta bort ruta på öppna bilar i Roadsport...
Hur bultbar bur (dvs inte regga med allt på plats) går ihop med besiktningsbarhet i Roadsport kan vi blunda för (tycker iaf jag ![]() Sen kan det vara lite svårt att ha en snyggt löstagbar ruta på en Miata eftersom nederdelen av rutramen är rätt tight med resten (torped/instrumentbräda). Men om den kan få ligga löst an mot nederdelen borde det kunna gå... |
||||||
|
||||||
Det stora problemet jag ser med strävan är nog snarare att den ser ut att vara ivägen för sikten...och kanske risk att slå skallen i den?
/Gustaf _________________ ---/In search of Maxwell's demon---/ Egentligen heter jag Gustaf Ulander - men therealpinto är väl vad folk känner till... SFRo-besiktningsman i Skellefteå |
||||||
Ja, på bilden ser man ju en bit isolering på röret; det är väl där hjälmen vill slå i... Jag kan tänka mig att ha en mer ordinär bur också; här är en annan variant (fortfarande 1-sitsig dock): ![]() _________________ Dennis Kullman Miata -93 clubräser Lotus Exige S240 2010 |
||||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1580 besök totalt |