| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
E30 tappar kraft vid fäste?
|
1352 besök totalt |
|
Krångligt att förklara vad som händer bara i rubriken.. Men så här ligger det till. Har en 318is E30 som om jag provocerar fram ett bakvagnssläpp i en högersväng (enbart hö) så tappar motorn(drivlinan?) kraft när bakvagnen återfår fäste.. (kanske 2 av 3 gånger) Är det någon som vet om detta är något "vanligt" fel eller blir det till att ställa av och palla upp bilen för att lokalisera felet? Är inte alls van med BMW och har bara haft bilen i två veckor.. tänkte om det var något märkesspecifikt eller något..
svårt att lösa på en så pass vag förklaring, men jag tänkte om det var ett välkännt fel? Någon? mvh / Daniel _________________ Mvh / Daniel Ene |
||||
|
Re: E30 tappar kraft vid fäste?
prova att fråga på autopower istället
volvon står kvar
_________________ Dodge pickup -58 Dodge Dart -67 Plymouth Cuda -71 Plymouth Cuda Conv -70 VaGinetta G20 Opel Speedster Ford Cortina Anders Bisting |
||||
|
Re: E30 tappar kraft vid fäste?
Hur ska jag hitta någon som vet hur en bil reagerar när det svänger där då har du tänkt?
Volvon, ja jag vet..
Har lite kläder här som är dina också.
Vet du varför den gör som den gör? _________________ Mvh / Daniel Ene |
||||
Har strax över halvtank nu och det har hänt fler gånger innan.. Dessutom så händer det inte om jag svänger eller får bilen att kränga hårt, utan bara när det har släppt och när innerhjulet slutar spinna.
_________________ Mvh / Daniel Ene |
||||
|
Jag gissar på bensinen, både jag och Samson har erfarit samma fel och vi har båda fler "pållar" under huven. Vid 50% i tanken eller tom med mer så blir det tyvärr så ibland.
_________________ John Carlsson ________________________ Porsche 996 GT3 Cup 2004 |
||||
Ja, jag får väl vika ner mig då.. blir väl till att lägga ner lite energi på catch-tank om den är så pass känslig.
_________________ Mvh / Daniel Ene |
||||
![]() |
Skruva banåkabil
|
1352 besök totalt |