Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Skruva banåkabil
E30 tappar kraft vid fäste?
1352 besök totalt
Daniel Ene
Gubbängen
Här sen Jun 2003

Trådstartare

Krångligt att förklara vad som händer bara i rubriken..
Men så här ligger det till. Har en 318is E30 som om jag provocerar fram ett bakvagnssläpp i en högersväng (enbart hö) så tappar motorn(drivlinan?) kraft när bakvagnen återfår fäste.. (kanske 2 av 3 gånger)

Är det någon som vet om detta är något "vanligt" fel eller blir det till att ställa av och palla upp bilen för att lokalisera felet? Är inte alls van med BMW och har bara haft bilen i två veckor.. tänkte om det var något märkesspecifikt eller något..

svårt att lösa på en så pass vag förklaring, men jag tänkte om det var ett välkännt fel? Någon?

mvh / Daniel

huddinge/sthlm
Här sen Jan 2003

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Re: E30 tappar kraft vid fäste?

Daniel Ene skrev:
Men så här ligger det till. Har en 318is E30 som om jag provocerar fram ett bakvagnssläpp i en högersväng (enbart hö) så tappar motorn(drivlinan?) kraft när bakvagnen återfår fäste.. (kanske 2 av 3 gånger)

Är det någon som vet om detta är något "vanligt" fel eller blir det till att ställa av och palla upp bilen för att lokalisera felet? Är inte alls van med BMW och har bara haft bilen i två veckor.. tänkte om det var något märkesspecifikt eller något..

svårt att lösa på en så pass vag förklaring, men jag tänkte om det var ett välkännt fel? Någon?

mvh / Daniel

prova att fråga på autopower istället

volvon står kvar

Plymouth Cuda Conv -70
VaGinetta G20
Opel Speedster
Ford Cortina

Anders Bisting
Citera
Daniel Ene
Gubbängen
Här sen Jun 2003

Trådstartare
Re: E30 tappar kraft vid fäste?

Dude skrev:
Daniel Ene skrev:

mvh / Daniel

prova att fråga på autopower istället

volvon står kvar

Hur ska jag hitta någon som vet hur en bil reagerar när det svänger där då har du tänkt?

Volvon, ja jag vet..

Har lite kläder här som är dina också.

Vet du varför den gör som den gör?

Vejbystrand
Här sen Dec 2002

Bensinpumpen sitter i höger tankhalva, så troligen så hamnar all bensin i vänsterhalvan i högersvängar och pumpen suger luft. Har du provat att köra med full tank?

Gubbängen
Här sen Jun 2003

Trådstartare
Arne skrev:
Bensinpumpen sitter i höger tankhalva, så troligen så hamnar all bensin i vänsterhalvan i högersvängar och pumpen suger luft. Har du provat att köra med full tank?

Har strax över halvtank nu och det har hänt fler gånger innan.. Dessutom så händer det inte om jag svänger eller får bilen att kränga hårt, utan bara när det har släppt och när innerhjulet slutar spinna.

Emmaboda
Här sen Mar 2004

Kanske behöver några pållar till under huven....

Gubbängen
Här sen Jun 2003

Trådstartare
Andersson skrev:
Kanske behöver några pållar till under huven....

Ja, troligtvis är det däri problemet ligger. Tack för hjälpen. thumbs up

Emmaboda
Här sen Mar 2004

Nä men ärligt kolla över bakvagnen bussningar leder osv. kan vara något som vrider sig väldigt mycket.

Mvh/Henrik

Jönköping
Här sen Sep 2004

Jag gissar på bensinen, både jag och Samson har erfarit samma fel och vi har båda fler "pållar" under huven. Vid 50% i tanken eller tom med mer så blir det tyvärr så ibland.

Porsche 996 GT3 Cup 2004
Citera
Daniel Ene
Gubbängen
Här sen Jun 2003

Trådstartare
JohnC skrev:
Jag gissar på bensinen, både jag och Samson har erfarit samma fel och vi har båda fler "pållar" under huven. Vid 50% i tanken eller tom med mer så blir det tyvärr så ibland.

Ja, jag får väl vika ner mig då.. blir väl till att lägga ner lite energi på catch-tank om den är så pass känslig.

1352 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande