Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1296 besök totalt |
Fråga. ang. BMW M3 -95
tänkte om det är ok. att utnytja den enorma kunskap som finns här ![]() Har hittat en BMW M3 från -95 en numrerad jubilums modell, med aluminium luckor och alu dörrar mm. Frågan är........ vad ska man betala för en sån? Det finns ju lite folk här som åker M3 och kanske vet vad en sån är värd ![]() _________________ Varför köra nytt när det finns gammalt ![]() |
||||||
ok. Tackar. Men vad är då priset på en vanlig då ![]() Har ju tyckt att det har varit lite för nytt för mig ![]() Så jag har ingen riktig uppfattning av vad det kostar ![]() // Micke _________________ Varför köra nytt när det finns gammalt ![]() |
||||||
ett tips är ju att kolla på m3or på bmwpowers salutorg, då får du ju en hysad prisbild. Var ett tag sedan jag kollade, fråga "kentsamuel" han borde veta bättre. Men kanske 170 för en "vanlig" gt.. _________________ /Andreas Karlsson Camaro V8TC |
||||||
Jo jag har ju en M3 GT.
Man kan väl säja att de begärda priserna för modellen är ungefär mellan 170-220, på de få ex som är till salu. Alltså en bra bit högre än en vanlig M3 av samma årsmodell. Men samtidigt så känns det som att det ställs högre krav på skick och rätt historia för att få bra betalt för en GT. Därför finns de till salu i så stort prisspann. Min GT kan du se på elmia-mässan i år om du är intresserad av modellen. _________________ S a m u e l S Porsche 964 C2 - M3 E30 H35-24 - M535 E28 - E9 CSL - M3 E46 - M2 - mfl |
||||||
ok. låter lite kul ![]() Den jag har hittat ska tydeligen vara tillverkad i 350 ex. var av 10 st ska finnas i sverige. Men som sagt jag vet ingt om dem ![]() Men en fin bil med rätt historia kan ligga runt en 2 hundring alltså? _________________ Varför köra nytt när det finns gammalt ![]() |
||||||
Nja, du hittar nog en "rätt" bil för runt 180 också. Men ska den dessutom vara lågmilad så springer det nog upp över 200.
Jo det är alltså M3 GT som är tillverkad i 350 numrerade ex. En modell som byggdes för att BMW skulle få tävla med vissa tillbehör som är original på GTn. I korta drag så har den en annan motor som har mer "rejsig" karaktär och är med byggd för bankörning. 295 hk jämfört med 286 annars. Inredningen är ju speciell med sin gröna färg och kolfiberinlägg. Alla GT är lackade i brittisk räsergrön och har den ställbara GT-fronten och dubbelvingen bak. Även en egen fälg-modell... rätt lik M3-cab-fälgen. _________________ S a m u e l S Porsche 964 C2 - M3 E30 H35-24 - M535 E28 - E9 CSL - M3 E46 - M2 - mfl |
||||||
![]() ![]() Då ska vi bara se om jag kan komma överräns med säljaren ![]() ![]() _________________ Varför köra nytt när det finns gammalt ![]() |
||||||
Lycka till! Kul med fler GT-ägare här. Var finns bilen du är intresserad av? Kanske vet nåt om det. (skicka PM om du vill) _________________ S a m u e l S Porsche 964 C2 - M3 E30 H35-24 - M535 E28 - E9 CSL - M3 E46 - M2 - mfl |
||||||
Hejsan!
Jag ser att du också är från Ängelholm! Trevligt. Jag har också en M3 GT sedan 3 år och du får gärna titta förbi och spana lite på min vagn, nr 146. ![]() John Kjellsson _________________ Kör BMW......... M3 GT, 1502, 560 sel och Turbo s www.rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=5901 |
||||||
Det är en bil som står i tyskland, så visst det blir ju en import bil då men men ![]() ![]() Jag rapporterar om det blir någon affär ![]() Man har ju tid att titta på bilar nu när man är arbtslös ![]() // Micke _________________ Varför köra nytt när det finns gammalt ![]() |
||||||
Låter trevligt ![]() Jag ska ta mig ner till Påsk och vara nere ett par veckor.... tänkte åka ner till Knutan den 26:e Men visst jag tittar ärna lite närmare på en innan jag bestämmer mig ![]() _________________ Varför köra nytt när det finns gammalt ![]() |
||||||
Ja alla GT som finns i Sverige är importbilar eft de inte såldes här nya. _________________ S a m u e l S Porsche 964 C2 - M3 E30 H35-24 - M535 E28 - E9 CSL - M3 E46 - M2 - mfl |
||||||
ok. där ser man hur lite man vet om dessa "nya" bilar ![]() Men man får nog ta sig en tur ner dit då och kolla på lite bilar och möta upp våren lite ![]() _________________ Varför köra nytt när det finns gammalt ![]() |
||||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1296 besök totalt |