Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Skruva banåkabil
![]() |
1776 besök totalt |
Bestycka Bilsteindämpare för racing, vem gör det bäst?
Jag kör med Bilsteindämpare (på rejsbilen, enligt knapp nedan) som från början härstammar från en rallybil men som är ombestyckade för racing. Nu är jag inte riktigt nöjd med karakteristiken och skulle vilja veta var man helst ska lämna in dem för "tillfixning". Tyvärr vet jag inte modellbeteckningar e dyl, men det är icke inställbara gasdämpare med "upp-å-ner"-insats fram. Jag tror inte det har ngn betydelse för vart man ska skicka dem, men här är ett par bilder: Ett helt fjäderben monterat: ![]() Stämpling i toppen på dämparkroppen: ![]() _________________ Per Hansson https://stockholm.hjarnkoll.se/ambassador/per-hansson/ (har bytt ä -> e som i folkbokföring och pass) |
||||||
|
||||||
_________________ Per Hansson https://stockholm.hjarnkoll.se/ambassador/per-hansson/ (har bytt ä -> e som i folkbokföring och pass) |
||||||
Jepp, Enligt dem själva har de det. Har ingen erfarenhet mer att de lät kompetenta när jag diskuterade custombyggda stötdämpare med dem. |
||||||
Mjae, vet ett exempel där dom struntade i vad kunden beställde, gjorde som dom själva tyckte eftersom dom minsann visste bäst. Resultatet var gränsande till katastrof, förstört race för kunden och reklamation såklart. Sen ändrades det till enligt ursprungsbeställningen och går så fortfarande Kanske var ett olycksfall i arbetet... _________________ Pär Hylander |
||||||
De vet absolut vad de håller på med. Mina specialbyggda dämpare blev helt grymma i kombination med de fjädrar de rekommenderade.
Mvh, Peter
_________________ Peter ovner |
||||||
Det känns som om det är läge för en kommentar från mig eftersom vi blir lite "sågade" ![]() Till att börja med så kan jag väl säga att vi tror inte att vi vet bäst, men vi kan en hel del om stötdämpare, fjädrar och chassie sättningar. Vi har sedan många år generalagenturen på Bilstein i Sverige och även en av Bilstein auktoriserad stötdämparverkstad vilket ger oss tillgång till Bilstein Motorsports samlade data och erfarenheter. När det gäller det specifika fallet som Pär tar upp så är det ett "olycksfall i arbetet" som jag helt tar på mig. I det här fallet hade kunden själv koll på vad han ville ha och vi disskuterade lite olika teorier. Pga en miss av mig hamnade fel dämpkurva i hans dämpare vilket jag upplyste honom om när han hämtade dem. Vi kom överens att han skulle prova dessa vilket han gjorde. Han tyckte inte att den inställningen blev bra och vi ändrade naturligtvis dämparna till den sättning han önskade. Någon katastrof och förstörda Race har inte kunden nämnt för mig och jag tror att han är nöjd med vår service trots mitt misstag. Mvh _________________ Fredrik Jansson Forza AB |
||||||
Stötar
Vågar påstå att Bodin chassiteknik är en av dom vassare. http://www.bodinchassiteknik.se/ Perra _________________ Snabb fyrkrafs på gång Per Erik Rundqvist |
||||||
![]() |
Skruva banåkabil
![]() |
1776 besök totalt |