Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 9058 besök totalt |
Var ett tag sedan jag skrev något om bilen här inser jag. Har inte hänt så mycket med den helt enkelt. Har lite småsaker att fixa.
Jag funderar nu starkt på att göra mig av med bilen till våren och skaffa något annat, frågan är bara vad i sånt fall. Skulle vilja ha något lite mer modernt. Men men vi får se vad som händer kanske kommer jag till insikt och behåller bilen. _________________ Fredrik Andersson a.k.a. andersson_csi |
||
jag tror att man kommer att ångra sig ganska skarpt om man skeppar iväg bilen, bättre att kanske ställa av den och behålla den på sidan av om man nu har finansiell möjlighet till detta
![]() _________________ Vh, Johan Mähler - Compello.se Honda S2000 |
||
Var sak har sin tid. Visst kommer jag kanske sakna den men inte så att jag inte kommer över den. ![]() Att ställa av den en längre period känns inte försvarbart för min del. Om jag ska köpa något annat så vill jag gärna kunna använda pengarna som denna bilen skulle kunna inbringa. Tyckte jag såg att du ska sälja din någon stans Johan? _________________ Fredrik Andersson a.k.a. andersson_csi |
||
Nu tror jag allt att jag ska behålla bilen.
![]() Till våren blir det i sånt fall Gula koni och fjädrar från stötdämparexperten. Jag behöver dock byta silentblock eftersom bilen dunkar så fint bak. Min fråga är nu om det ska bytas till nytt orginal eller om det finns något annat trevligt att byta till? Funderar även på att man ska passa på att byta resten av bussningarna i bilen eftersom den ändå har rullat nästan 21.000 mil. Vad tycker expertisen att man ska byta till för grejer? Bilen ska alltså ut mer på bana nästa år men ändå fungera som bruksbil. ![]() _________________ Fredrik Andersson a.k.a. andersson_csi |
||
Bilen är sedan länge såld och sedan dess har diverse ickebanåkarvänligabilar (långt ord) såsom v8or och familjekombis stått på uppfarten. Nu har dock en trevlig brukshink som borde palla för några varv på bana köpts. mer om denna i en ny tråd inom kort! hej så länge!
_________________ Fredrik Andersson a.k.a. andersson_csi |
||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 9058 besök totalt |