Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1589 besök totalt |
Kvällens program med Jeremy Clarksson på SVT1
Det var ett av de bästa "motor"programmen jag sett på länge! Snacka om roligt och intressant. En av de bästa delarna var när han tog med sin mamma i berg-o-dalbanan! |
||
Tycker han gör bättre "Varför är det så här"-program än biltest numera. Han är inte helt balanserad i sin kritik, enl. mig. Antingen gillar han något, eller så är allt skit och skall helst förlöjligas en hel del. Kul att se på för all del, men inte riktigt vad jag vill ha ibland.
Absoluta favoriten är programet om engelsk sportbilsindustri. Bästa nyproducerade bilen blev Miatan. _________________ mvh Patrik Petersson Time Attack, är inte det bara en tidsträning? |
||
Aj fan, låter som jag missat något! Någon som vet om det går i repris eller måste jag dyka ner i pappersinsamlingen och rota rätt på gårdagens tidning för att se vad som står i den?
/motorola _________________ Ola Leufvenmark ---------------- Renault Megane RS225 - 2008 |
||
Briljant program... Och han var skönt skakis i knäna efter Jet-åket.... man verkligen såg på han hur mycket det tog på nerverna....
|
||
Bra program, iallafall för mig som flygintresserad!
![]() En kompis var och kollade när ryssarna kolliderade, tror det var Farnborough-mässan nåt år. Han tyckte det var lite småcoolt när de till synes helt oberörd tände en cigg efter landning och strövade tillbaks småpratande med fallskärmen släpande över axeln. De har minst sagt en tendens att krascha, ryssarna. Som den där som kraschade i Paris på uppvisning och sköt ut sig på så låg höjd att fallskärmen inte ens hann utveckla sig. Dessutom kraschade de ju även konkordski-planet i Paris, visserligen under lite mystiska omständigheter. Hmm, det där med att åka kälke verkar lite farligt... För att inte tala om speed-ski - 240 km/h på skidor är definitivt en väldig massa km/h för fort. Den hala dräkten verkar inte lika bra när de ramlar - 600 m för att få stopp är en bit, speciellt när man brutit ryggen och har en massa andra skador, då vill man nog att det skall stanna snabbt. _________________ /Anders Ytterström #24, #64, #88 |
||
Anders, Du måste ha blivit lite avis på deras "lilla" vindtunnel ?
![]() Kälkracet verka ju skitballt.... var kan man anmäla sig ? Enda motsvarighet jag vet om i Sverige är Sofia Hogs årliga kälkrace dom hade förr i Hammabybacken... med priser bl.a för snyggaste benbrott ![]() |
||
Jag bodde ett tag i Schweiz och där är så kallad Schlitt rennen otroligt poppis! Särkillt att åka på vägarna i alpbyn på nätterna. Snö packad till is av bussarna gjorde att det gick riktigt fort! Det var också det snabbaste sättet att ta sig nånstans i alla fall neråt.
Vi hade nåt liknande Cresta Run i vår by dock inte så extrem utan rätt mesig. Vägarna var roligare! otroligt skoj att köra om bilar på en liten kälke som knappt går att styra ![]() _________________ Wer später bremst, fährt länger schnell... |
||
Man fick ju omdirigera flygtrafiken pga all turbulens som upptod. Den dorg ju några kubik per sekund.... _________________ -Tobbe Henricsson, Frilans |
||
???
Var det någon som spelade in programmen? Är det möjligt att man kan ha sån tur att någon spelade in det och har lagt det på fil någonstans på nätet? Jag har en känsla av att jag har missat något när jag inte har sett dem ![]() // Micke _________________ Varför köra nytt när det finns gammalt ![]() |
||
Jag har en DVD som heter SPEED som innehåller det mesta ifrån programmet.
För mig som betalade DVDn dyrt kan jag säga att TVn erbjöd mer material och annorlunda ihopklippt var det också. _________________ Erik B Såld: Megane RS Cup 250 |
||
http://www.jwhubbers.nl/ring/sabine/
Clarkson på nordslingan, bara ljud tyvärr, men ändå.... /Anders C _________________ /Anders C |
||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1589 besök totalt |