Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2 2589 besök totalt |
Shumi måste dock ha en eloge för sin omkörning på utsidan av av Webber! ![]() ![]() ![]() _________________ Peeter Pahv Ringenfantast, som numer leker med en Mini JCW -08. ![]() |
||||
Kalla mej fjantig också, men jag håller med Björn! JohanR _________________ Johan Rådlund |
||||
Här är en fjant till.
![]() Speciellt kul eftersom vi satt och kollade några stycken med olika förar- samt stall-preferenser och det först gladdes åt Montoyas klantighet och Schumis överlägsna regnkvaliteer prisades. Sedan blev det tyst. ![]() Kommer ihåg för två år sedan på Interlagos när vi satt på o'learys och tittade på loppet och det började regna perfekt för Schumis depåstopp samtidigt som Coulthard missade att gå i depå och var ute ett extra varv i blötan med torrdäck. Schumi/Ferrari-fansen jublade högt och en kompis lovade t.o.m. att äta upp sin keps om inte Schumi vann. DC tog sedan in på Schumi och körde om honom med en snygg passering, varpå taket nästan lyfte på o'learys av jublet. Späddes sedan på när Schumi dessutom lyckades köra av ett par gånger i blötan. Höjdarkväll. ![]() Det är väl mer en del av Schumis rabiata fans som det är roligt att få tyst på och så länge ingen skadar sig gör ju inte det nåt. _________________ /Anders Ytterström #24, #64, #88 |
||||
I det här fallet var det ju verligen nära och dessutom tycker jag det är lika fjantigt att glädjas över att ngn annan åker av, undantaget är givetvis när man rejsar själv och ngn konkurrent som ligger före klantar till det. |
||||
Vilken var den andra bilen efter alonso som krascha sin bil på grund av webber's avåkning. Såg jäkligt skumt ut när firman's hjulupphägning paja på rakan och han tog ju med sig panis i smällen. Många som åkte av i den riktiga blöa lago kurvan såg lite smått lustigt ut med över 5 bilar som var parkerade utanför räcket. _________________ Thomas Tegbäck |
||||
Det är nästan lite lustigt att "anti-Schumi-folket" applåderar och jublar när han kör av. Vore det inte bättre om deras egna favoriter tog sporten på lika stort allvar som M.S.? Det man läser om hans sätt att träna och verkligen se till att allt är på topp verkar skilja sig en del jämfört med andra.
Jaja, vi får väl se hur det ser ut när säsongen är över... _________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||||
det va alonso som plocka däcket sen va det en innan som hade lite problem väl?? missade firman's avåkning :/ _________________ //Björn Strömberg BMW Abuser |
||||
Jag tycker inte om fysisk träning, varken hos mej själv eller andra. Annat var det förr. Föraren kom till banan på fredagförmiddagen, krängde av sej brudarna som hängde över axeln, släckte cigaretten och satte sej i och körde ![]() JohanR _________________ Johan Rådlund |
||||
Vill man vara bäst i en sport på toppnivå så bör man ju träna mer än alla andra. _________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||||
Ja, det tillsammans med att helst träna bättre&smartare är nog väldigt sant. _________________ Pär Hylander |
||||
Jag vet inte om Schumi tränar särskilt mycket mer än andra längre. Det verkar vara ganska många F1-förare som tränar hårt. Rubens sysslar ju lite med triathlon och Trulli har väl sprungit några maratonlopp. Wurz är visserligen bara testförare nu, men var väl världsmästare i mountainbike för inte allt för länge sedan och Coulthard sägs också träna väldigt hårt. Jag läste nån gång att 4 timmar om dan, 6 dagar i veckan inte är en ovanlig dos. Låter lite mycket för mig dock... Lite tråkig trend, de blir ju som vilka formstöpta elitidrottsmän som helst som sedan vräker ur sig samma plattityder vid intervjuerna. Inga James Hunt-takter kvar längre.
Schumi testar inte så himla mycket heller längre, men har ju förstås fortfarande en våldsam vinnarinstinkt samt bryr sig om alla detaljer och liknande på ett sätt som andra kanske inte gör. Men i år har han varit ovanligt blek och klantig, inte bara otur. _________________ /Anders Ytterström #24, #64, #88 |
||||
Fisichella vann lyckligtvis till slut!
http://www.fia.com/homepage/11-04-20 _________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2 2589 besök totalt |