| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES
S: BMW 323i 79 2,5 Motronic
|
754 besök totalt |
|
Hejsan! Har tappat orket och lusten på mitt e21projekt. Tycker det är bättre att sälja så någon annan får ta vidare och förädla en e21a =) Bilen är en BMW E21 (dvs första generationen 3 serie) och är ifrån 1979, som har gått 15200mil. Karossen är i gott skick (finns lite rost men aboslut ingen rosthög) Motorn är i gott skick den med. Den går som den ska, drar riktigt fint efter 4000rpm. Lite info om vad som är gjort med bilen. Bytt motor till en M20 B2,5 från 88. Öppet luftfilter grövre avgas Chippad Bytt alla bromsrör och bromsslangar (ej stålomspunnet) Taroxbelägg fram och sk taxibelägg bak (hårdare tror jag) Sänkt med ställbara dämpare (kan ställas i tre steg) och jamexfjädrar Det som är dåligt med bilen är följande: Hardyskiva samt stödlager är sönder. (går att köra) Stötdämparlagringen höger bak har gått sönder. (en gummibussning som inte ville vara med, så det slår som f*n i bilen i ojämnheter, men går att köra) Elsystemet borde kikas över då säkringsboxen inte alls ville vara med och leka. Har dragit så att allt utom kupefläkt funkar. Sen finns det MASSOR av delar. Plåt, utväxlingar, 5 vxl låda, oljekyl, lampor osv osv. Bilen är skattad och besiktigad än så länge, kommer ej ihåg hur länge till. Men snart ställer jag av den, om inte någon köper snart vill säga. Kolla upp info om bilen om ni känner för det. reg nr KCo 828. En bil för banracing, turbobygge, busbil eller gatbil. Jag har i alla fall tappat suget. =( Jag vill ha 15 000kr för bilen. Snabb affär och inget prut så medföljer alla extradelar! Ring, eller maila för mer info och bilder! Mvh Peter Lundman. 0702-529603 033-127702 ptracing@telia.com _________________ Peter Lundman BMW 318i -83 |
|
Ev. frågor rörande extradelarna besvaras av mig.
Köparen bör ha tillgång till släpvagn, det är en himla massa delar.
(Även dörrar, lättviktshuv och bagagelucka. Tror även att det finns framskärmar.) mvh Christer _________________ Christer Lundman Christer@hagbergsrally.se www.hagbergsrally.se Björryd Gård SE-516 96 Aplared Sweden +46-703-619691 +46-33-101649 |
|
Ingen?!
Den går verkligen bra! Den blev servad (olja, filter, stift och ventiljustering) i samband med motorbytet (inkl ny kamrem med löp/spännhjul.) Mvh Christer _________________ Christer Lundman Christer@hagbergsrally.se www.hagbergsrally.se Björryd Gård SE-516 96 Aplared Sweden +46-703-619691 +46-33-101649 |
![]() |
SÄLJES
|
754 besök totalt |