| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Gammal bur, gammal bil. Vilka regler gäller?
|
2759 besök totalt |
|
Halloj Har en gammal rallybur till saaben, som är bultad.
Kommer SBP godkänna den i min bil som är från -62? Den va ju godkännd på rally förut. Är det några nackdelar med buren? Behöver jag förstärka den på något sätt? Vill alltså ha en bur för "säkerhetsskull" inte för att bilen ska klassa in i rally. Utan bara ha den som ett kompliment till bilbältet. Vad tror ni?
_________________ Daniel Gustafsson
|
||||
|
Dörrsträva och diagonalsta bak skulle nog göra den gott! Det lär nog staga upp den mycket!
_________________ Projekt:MINI 16v TURBO https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=13990 Bruksbil: Impreza GT -99, kombi så klart... Andreas Fogelberg |
||||
|
SBP är mest intresserade av att du inte kan göra dig illa på den eller att den är i vägen.
om jag var du skulle jag fixa en fräschare. En som är lite bättre utformad och har
de extra rör som Yaskin beskriver. _________________ Jörgen Eriksson |
||||
|
|
||||
|
okej.. Något så här?
Utan att göra det allt för komplicerat. Vill att man ska kunna plocka ur buren för att kunna återställa bilen till orginalskick. Därav den bultade buren. Vet dock inte hur man ska göra med tvärslån. Några idéer?
/ Daniel _________________ Daniel Gustafsson
|
||||
|
Lånar tråden lite så slipper jag starta en egen...
Ska ju in med bur i min drifting/banbil 242a .. Har en gammal OMP bur som är skruvad , så jag undrar ungefär samma saker är det några nackdelar med buren då den är skruvad på detta viset? Behöver jag förstärka den på något sätt? _________________ MVH Roger Brorsson |
||||
|
Bur
Det där är bra grejor !! Jag köpte en sådan till en Golf GTI (prov bil när Fynbörsen Cup var ny) I utlander är det mycker vanligt med sådana burar OMP o Matter. Viktigast är ju att karossen blir förstärkt vid infästningarna. _________________ Per Fogelberg Favorit leverantörer : LJ Trim Hammarö. Anders Lack Center Forshaga, K H Cortina GT 1966 Gr 2 Sierra 1990 2 dör Andrabil / Busbil |
||||
|
Re: Bur
Härligt, nu blev man
Tänkte göra plattor i karossen där jag ska bulta fast den... _________________ MVH Roger Brorsson |
||||
|
Dom två små snestagen som sitter från huvudbågen och upp mott stagen som går mot front bågen kan man vara utan dom?
Blev trixit att få in den i bilen så dom fick kapas bort.. Nu är övre rören lackade men jag kan ju göra om det igen, göra dom skruvade oxå kanske.... Tänkte om dom fyller en jätte viktig funktion? _________________ MVH Roger Brorsson |
||||
Man ska vara riktigt försiktig när man modifierar en bur. Både när man svtesar in nya greer samt när man plockar bort saker. I värsta fall så försvagar man buren väldigt mycket och då finns det ju liksom ingen poäng med att ha den längre... _________________ Nu Porsche 996 Turbo. Tidigare: Audi RS4 B5 Audi S2 |
||||
tacka r för svaret, då gör jag om och gör rätt.. _________________ MVH Roger Brorsson |
||||
![]() |
Skruva banåkabil
|
2759 besök totalt |