Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Nürburgring
Ring trip 14-19 sept 2005
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8
56 besök senaste veckan (15527 totalt)
Anders Jonsson
Bromma
Här sen Dec 2002
Inlägg: 1529



RS6 skrev:

1, enligt min coach skulle vi svänga på just den punkten. Samt enligt i princip alla man pratade med, själv sa jag då att det måste ju bero på fart, bil os v.

2, det hörde jag inget om

3. Det jag försöker att säga, det verkar långt i från självklart för en väldigt massa människor. Men visst är det självklart för somliga. Marin Stycky var väldigt petig med alla punkter, det var endast en coch som var tydlig där, med att det skiljer beroende på fart, bil, däck mm. Det känndes skönt att höra för så kännde jag samt en del andra.


1) Jag tycker nog den punkten känns väldigt sen, men kanske blandar jag ihop det med punkten för snabba vänster halvvägs upp i Kesselchen? Kollade Stucks varv och han svänger lite innan punkten.

2) Man hör vad man vill höra!

3) Jag skulle vilja påstå att den inre tangeringspunkten mer eller mindre är given men att insvängningspunkten definitivt kan variera beroende fart, fordon och däck.

Men som sagt Scuderian är en sak, racing något annat. Ungefär som konståkning jämfört med 10 000 meter skridsko. Båda sker ju på is med griller på fötterna men i övrigt är det ju ganska olika...

_________________
Med vänliga hälsningar
Anders Jonsson
Citera
Avregistrerad (9105)

Här sen Apr 2003
Inlägg: 239



....

_________________
Avregistrerad användare
Citera
Anders Dauner
Åkersberga
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1946



Mattias Bratt skrev:
Kör herr Göte 8.05 original bil, motor ej chippad + ej R-däck m.m. RS6:an lr BMW (M3) (csl)???


Med CSL:en, iofs på R-däck men den leverades ju med Michelins cup-däck från fabrik, så den får nog anses vara helt orginal.

_________________
Anders Dauner
Citera
Göte RS6 Sjögren
stockholm
Här sen Maj 2004
Inlägg: 2745



Mattias Bratt skrev:
Kör herr Göte 8.05 original bil, motor ej chippad + ej R-däck m.m. RS6:an lr BMW (M3) (csl)???


Inte förens man kör fullt varv på ringen(sport auto varv) på 7.50 finns det anledning att trimma sin CSL tycker jag. Det är vad Horst kör en orginal CSL runt ringen.

Det finns ju liksom ingen anledning att trimma bilen om man inte ens är i närhetan av att kunna utnyttja bilens potential orginal. Tills dess föredrar jag att trimma mig själv som förare istället

Jag tror att det gäller att leta grepp på banan om man ska köra fort och det kan ju vara nog så spännande. . Jag är helt övertygad om att Horst vet precis hur mycket grepp han har runt större delen av banan, då han ju nästan bor på densamma.

Jag vet iallafall två kurvor på ringen jag inte kan åka fortare än jag gör:eek2: Kanske en tredje, Anders Dauner tror jag vet vilken den tredje är
Alla andra ca 69 kurvor åker jag för långsamt genom.

_________________
Mvh/Göte Sjögren
Citera
silverpilen
sverige
Här sen Jun 2005
Inlägg: 29



Helt sant att det inte behövs trimma en Csl,Thed Björk körde min Csl på Anderstorps banan och enligt hans utsago så behös det inte göras något mer motormässig för att kunna köra snabbare runt en bana.
Allt som behövs är träning och åter träning för att hitta gränserna i bilen,det största hotet är hur mycket du själv vågar gå på.
Det enda som skulle göra att det skulle kunna gå lite bättre är hårdare belägg och riktig bromsvätska.

_________________
Richard Teern
Citera
Göte RS6 Sjögren
stockholm
Här sen Maj 2004
Inlägg: 2745



Peter Gutniak skrev:
Mycket välskrivet och tänkvärt Gaute. Bra där. thumbs up


Tack för det Peter thumbs up

_________________
Mvh/Göte Sjögren
Citera
Göte RS6 Sjögren
stockholm
Här sen Maj 2004
Inlägg: 2745



Janne N skrev:
Faan Gaute, du skriver lika bra som du kör!!
Kolfibervästen är snart klar


Tack Janne. När jag tänker på det, så riktigt hör jag hur det låter när jag kommer gående på byn(ringen ) med kolfibervästen

Janne, det var riktigt roligt det där med kolfibervästen eehh, när är den färdig

_________________
Mvh/Göte Sjögren
Citera
Nürburgring
Ring trip 14-19 sept 2005
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8
56 besök senaste veckan (15527 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande