Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Nürburgring
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 56 besök senaste veckan (15527 totalt) |
1) Jag tycker nog den punkten känns väldigt sen, men kanske blandar jag ihop det med punkten för snabba vänster halvvägs upp i Kesselchen? Kollade Stucks varv och han svänger lite innan punkten. 2) Man hör vad man vill höra! ![]() 3) Jag skulle vilja påstå att den inre tangeringspunkten mer eller mindre är given men att insvängningspunkten definitivt kan variera beroende fart, fordon och däck. Men som sagt Scuderian är en sak, racing något annat. Ungefär som konståkning jämfört med 10 000 meter skridsko. Båda sker ju på is med griller på fötterna men i övrigt är det ju ganska olika... _________________ Med vänliga hälsningar Anders Jonsson |
||
Med CSL:en, iofs på R-däck men den leverades ju med Michelins cup-däck från fabrik, så den får nog anses vara helt orginal. _________________ Anders Dauner |
||
Inte förens man kör fullt varv på ringen(sport auto varv) på 7.50 finns det anledning att trimma sin CSL tycker jag. Det är vad Horst kör en orginal CSL runt ringen. Det finns ju liksom ingen anledning att trimma bilen om man inte ens är i närhetan av att kunna utnyttja bilens potential orginal. Tills dess föredrar jag att trimma mig själv som förare istället ![]() Jag tror att det gäller att leta grepp på banan om man ska köra fort och det kan ju vara nog så spännande. ![]() Jag vet iallafall två kurvor på ringen jag inte kan åka fortare än jag gör:eek2: Kanske en tredje, Anders Dauner tror jag vet vilken den tredje är ![]() ![]() Alla andra ca 69 kurvor åker jag för långsamt genom. _________________ Mvh/Göte Sjögren |
||
Helt sant att det inte behövs trimma en Csl,Thed Björk körde min Csl på Anderstorps banan och enligt hans utsago så behös det inte göras något mer motormässig för att kunna köra snabbare runt en bana.
Allt som behövs är träning och åter träning för att hitta gränserna i bilen,det största hotet är hur mycket du själv vågar gå på. Det enda som skulle göra att det skulle kunna gå lite bättre är hårdare belägg och riktig bromsvätska. _________________ Richard Teern |
||
Tack Janne. När jag tänker på det, så riktigt hör jag hur det låter när jag kommer gående på byn(ringen ![]() ![]() Janne, det var riktigt roligt det där med kolfibervästen ![]() ![]() _________________ Mvh/Göte Sjögren |
||
![]() |
Nürburgring
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 56 besök senaste veckan (15527 totalt) |