Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2005-09-16/17 Privat Track Day Gotland Ring
<<   1, 2
11618 besök totalt
Erik B
Stockholm
Här sen Nov 2002

Namndispens
Namndispens

Mig veterligen fanns det bara en Viper på GR denna gång. Och antagligen bara en pick-up så jag håller med Charlie. Prata gärna med någon istället för att ta upp surdegen här, för det kan aldrig bli rätt.

Är ju knappast första gången någon bränner gummi där och jag har aldrig hört något emot det.

HTR
Stockholm
Här sen Mar 2004

Re: Gotland Ring med Stefan Anells Crazy Bunch

Jovani skrev:
Jag kan bara säga till ägarna av pickupen och Vipern? som gillade
att förstöra asfalten på depå området att "ägarna" av GR är INTE
glada på er....

om ni gillar att bränna gummi så gör de på er egna garageuppfart istället för att
vi som kommer efter får en föreläsning om vad som är okej eller inte

Det är väl inget parketgolv heller, låter ju trist att inte kunna värma slicksen till vipern... Och jag tror inte asfalten blir förstörd, utan snarare lite vackert stripad.

Göteborg / Bromma
Här sen Mar 2003

Jag tycker det bara är barnsligt å hör inte hemma här. Punkt!

Mercedes-Benz 190E 2.5-16 -92
VW Golf mk2 GTi 8v 1985 GrpA
Citera
Erik B
Stockholm
Här sen Nov 2002

Namndispens
Namndispens

Jovani skrev:
Jag tycker det bara är barnsligt å hör inte hemma här.

Fråga: Var det du personligen som tyckte det var dumt eller Gotland Ring?

Obizzz
Jönköping
Här sen Sep 2004

Under genomgången så sade de till oss att inte bränna däck i depån eller på banan då det varit några som gjort det för ett par veckor sedan och då förstört asfalten genom att den smälte så ja det var GR som sa det inte Johans personliga åsikt.

Jag har själv sett skadorna på asfalten och kan hålla med om att det var ett onödigt tilltag men det var väl givetvis inte meningen att förstöra utan en konsekvens ni som brände däck inte hade räknat med.

Eskilstuna
Här sen Aug 2004

RS6 skrev:
Var kan vara mer lämpigt att bränna lite däck än på en räcerbana Även om det inte råkar vara på banan

om det bara handlade om att bränna däck så skulle ingen klaga, men det är ju helt uppenbart att ingen som var närvarande när det skedde hade en minsta tanke på att kolla resultatet...

Erik B skrev:
Mig veterligen fanns det bara en Viper på GR denna gång. Och antagligen bara en pick-up så jag håller med Charlie. Prata gärna med någon istället för att ta upp surdegen här, för det kan aldrig bli rätt.

Är ju knappast första gången någon bränner gummi där och jag har aldrig hört något emot det.

För det första vet vi ju inte vem det är bara att det skedde under er banträff, så hur ska vi annars ta upp det? Återigen om man bränt lite gummi hade knappast någon sagt något.

avus skrev:
Det är väl inget parketgolv heller, låter ju trist att inte kunna värma slicksen till vipern... Och jag tror inte asfalten blir förstörd, utan snarare lite vackert stripad.

Återigen, ni skulle kollat efter lite hur asvalten såg ut... Det handlade knappast enbart om att värma slicksen för då hade personen inte hållt på så länge som märkena i asfalten tyder på...

Nåja nu har jag snackat en massa och för att alla ska förstå vad det handlar om så kommer här ett par bilder...

Det var med andra ord 6 (eller tom 8) rejäla sådana här märken i asfalten med en "snygg" liten hög asfalt bakom varje, och hur ni kunde undgå att se detta övergår i alla fall mitt förstånd och om ni såg resultatet så är det ännu märkligare att man fortsatte och gjorde fler märken...

Nu är det väl inte så mycket att orda om eftersom det är inne i depå men hade det skett precis i utfarten på rakan så hade det ju inte varit så kul med ett gäng gropar i vägbanan där man bränner förbi i över 150 km/h...

Gotland Ring personalen var som sagt inte glada och vi fick ett gäng förmaningar att inte göra något liknande. Jag säger bara att ni ska tänka er för lite i fortsättningen... Vore tråkigt om dom drog ner på sådana här privata banuthyrningar bara för att folk inte kan sköta sig, Det är ju knappast så att dessa bandagar spelar någon större roll för Gotland Rings total ekonomi, så de gör nog inte så ont för dom att bli lite restriktiva...

Mora
Här sen Apr 2004

Hmmm - dags att döpa om tråden till: "vad man inte bör göra på GR", eller återgå till topicen??

Eskilstuna
Här sen Aug 2004

Klucken skrev:
Hmmm - dags att döpa om tråden till: "vad man inte bör göra på GR", eller återgå till topicen??

Sorry, vi får väl anse diskussionen som avslutad nu. Jag vill bara förklara varför GR var upprörda.

Stockholm
Här sen Nov 2002

Namndispens
Namndispens

meldert skrev:
För det första vet vi ju inte vem det är bara att det skedde under er banträff

Min banträff var det inte, för jag var på Nürburgring.

Dessutom tycker jag det ser ut som att asfalten vann över gummit
Men å andra sidan har jag inte 3D på min monitor ännu.

burgass
Täby
Här sen Jun 2004

Det måste vara nåt fel på asvalten. Så ska den definitivt inte bli i normala fall!!!
Tyder på fel vid asvalteringen eller fel blandning helt enkelt
Vidare om detta var på utgången till rakan så är det inte så farligt ändå
Där (sista högern) kör dem flesta över kurbsen som i sig är kantigare och skarpare än skadorna på bilden.
Dem som vägar altså...
Eller om bilen som man kör inte tåll sådant så tycker jag att man ska byta bil
Slutsatsen IMHo - gör inte så stor sak av det hela grabbar. Sånt händer
Spara energin för mera varv på banan istället

Jönköping
Här sen Sep 2004

borje skrev:
Spara energin för mera varv på banan istället

Mmmm istället för att bränna däck i depån

Stockholm
Här sen Nov 2004

jackwahl skrev:

FyttihelveteeeEEE!!!

Vill ha!

Då:
951 Cup 3,0 16v
996 GT2 CS
951 s
964 RS
911 Carrera 3,2
Citera
Rubber Duck
Norge
Här sen Okt 2005

Ny på att skriva
inlägg i forumet

Mildt sagt imponerende at undertegnede (eier av den sloaste bilen) får så mye omtale/oppmerksomhet...

"Skrattretande" rett og slett

Må innromme at jeg tok en "frisk" burn out....( ikke hver dag man slukker bremseklossene med "pulverslæckare")

Håper virkelig at baneledelsen har evne til å påtale meg direkte om min oppforsel på banen har vært av en uakseptabel art.

Denne diskusjonen er selvfolgelig bare "skitsnack" "Krya på dig"/ eller god bedring, som vi sier i norge

Vil takke alle for en herlig helg på Gotland, alle som var der 15.09.-17.09 var en herlig gjeng med kjoreglade svensker

Med vennlig hilsen

Von, Lightning, Johbraaten

2005-09-16/17 Privat Track Day Gotland Ring
<<   1, 2
11618 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande