Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Eftersnack
![]() |
<< 1, 2 11618 besök totalt |
Mig veterligen fanns det bara en Viper på GR denna gång. Och antagligen bara en pick-up
![]() Är ju knappast första gången någon bränner gummi där och jag har aldrig hört något emot det. _________________ Erik B Såld: Megane RS Cup 250 |
||||||
Re: Gotland Ring med Stefan Anells Crazy Bunch
Det är väl inget parketgolv heller, låter ju trist att inte kunna värma slicksen till vipern... Och jag tror inte asfalten blir förstörd, utan snarare lite vackert stripad. ![]() _________________ Henrik Troeng |
||||||
Re: Gotland Ring med Stefan Anells Crazy Bunch
Fråga: Var det du personligen som tyckte det var dumt eller Gotland Ring? _________________ Erik B Såld: Megane RS Cup 250 |
||||||
Under genomgången så sade de till oss att inte bränna däck i depån eller på banan då det varit några som gjort det för ett par veckor sedan och då förstört asfalten genom att den smälte så ja det var GR som sa det inte Johans personliga åsikt.
Jag har själv sett skadorna på asfalten och kan hålla med om att det var ett onödigt tilltag men det var väl givetvis inte meningen att förstöra utan en konsekvens ni som brände däck inte hade räknat med. _________________ Martin Öberg ![]() |
||||||
om det bara handlade om att bränna däck så skulle ingen klaga, men det är ju helt uppenbart att ingen som var närvarande när det skedde hade en minsta tanke på att kolla resultatet...
För det första vet vi ju inte vem det är bara att det skedde under er banträff, så hur ska vi annars ta upp det? Återigen om man bränt lite gummi hade knappast någon sagt något.
Återigen, ni skulle kollat efter lite hur asvalten såg ut... Det handlade knappast enbart om att värma slicksen för då hade personen inte hållt på så länge som märkena i asfalten tyder på... Nåja nu har jag snackat en massa och för att alla ska förstå vad det handlar om så kommer här ett par bilder... ![]() ![]() Det var med andra ord 6 (eller tom 8) rejäla sådana här märken i asfalten med en "snygg" liten hög asfalt bakom varje, och hur ni kunde undgå att se detta övergår i alla fall mitt förstånd och om ni såg resultatet så är det ännu märkligare att man fortsatte och gjorde fler märken... Nu är det väl inte så mycket att orda om eftersom det är inne i depå men hade det skett precis i utfarten på rakan så hade det ju inte varit så kul med ett gäng gropar i vägbanan där man bränner förbi i över 150 km/h... Gotland Ring personalen var som sagt inte glada och vi fick ett gäng förmaningar att inte göra något liknande. Jag säger bara att ni ska tänka er för lite i fortsättningen... Vore tråkigt om dom drog ner på sådana här privata banuthyrningar bara för att folk inte kan sköta sig, Det är ju knappast så att dessa bandagar spelar någon större roll för Gotland Rings total ekonomi, så de gör nog inte så ont för dom att bli lite restriktiva... _________________ Mattias Meldert ![]() |
||||||
Sorry, vi får väl anse diskussionen som avslutad nu. Jag vill bara förklara varför GR var upprörda. _________________ Mattias Meldert ![]() |
||||||
Min banträff var det inte, för jag var på Nürburgring. ![]() Dessutom tycker jag det ser ut som att asfalten vann över gummit ![]() Men å andra sidan har jag inte 3D på min monitor ännu. _________________ Erik B Såld: Megane RS Cup 250 |
||||||
Det måste vara nåt fel på asvalten. Så ska den definitivt inte bli i normala fall!!!
Tyder på fel vid asvalteringen eller fel blandning helt enkelt Vidare om detta var på utgången till rakan så är det inte så farligt ändå Där (sista högern) kör dem flesta över kurbsen som i sig är kantigare och skarpare än skadorna på bilden. Dem som vägar altså... Eller om bilen som man kör inte tåll sådant så tycker jag att man ska byta bil Slutsatsen IMHo - gör inte så stor sak av det hela grabbar. Sånt händer Spara energin för mera varv på banan istället _________________ Borje Iliasson |
||||||
![]() Mildt sagt imponerende at undertegnede (eier av den sloaste bilen) ![]() "Skrattretande" rett og slett ![]() Må innromme at jeg tok en "frisk" burn out....( ikke hver dag man slukker bremseklossene med "pulverslæckare") ![]() Håper virkelig at baneledelsen har evne til å påtale meg direkte om min oppforsel på banen har vært av en uakseptabel art. Denne diskusjonen er selvfolgelig bare "skitsnack" ![]() ![]() Vil takke alle for en herlig helg på Gotland, alle som var der 15.09.-17.09 var en herlig gjeng med kjoreglade svensker ![]() Med vennlig hilsen Von, Lightning, Johbraaten _________________ Bjorn Fingar Johbraaten |
||||||
![]() |
Eftersnack
![]() |
<< 1, 2 11618 besök totalt |