| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Däck för banåka
Lufftryck i Dunlop Supersport Race
|
1330 besök totalt |
|
Lufftryck i Dunlop Supersport Race
Jag och Bytbil labbade lite med olika däckstryck i helgen på lazzat + challenge, jag körde Lazzat på 2,0 bar kalla, jag vet inte vad jag fick varma, men Erik körde på ca 2,5 varma, jag gissar att mina var lite lägre tryck varma, spännande att laborera lite. Vad ska man köra på generellt med tunga bilar (1800 kg ca) för tryck, hur beter sig bilen vid olika lufttryck?! _________________ Henrik Troeng |
||||
|
Jag diskuterade vilket tryck som SSR ska ha med Thomas på TL-racing, och till skillnad från andra r-däck ska SSR ha relativt högt däckstryck. 2.4bar varmtryck tex. på min Golf(215/45-17).
_________________ driver - Thomas Thuresson Porsche 964 C2 -90 |
||||
En fråga, ska jag då ha högre lufftryck med tanke på att jag har större däck som rymmer mer luft?!
_________________ Henrik Troeng |
||||
Bäst svar får du om du ringer till TL-racing och frågar efter Thomas 011-167060, det är ju han som har bäst koll på Dunlop däcken. _________________ driver - Thomas Thuresson Porsche 964 C2 -90 |
||||
|
Vid bankörning kör jag oftast 2,0 fram och 2,2 bak...varma på min gamla 911 - 225/45+245/40R17. Vid slalom har jag oftast samma tryck som ovan...men då är däcken kallare..
Stödjer tidigare inlägg => ring Thomas Linström på TL Racing, kan är Kung på Dunlop "racingdäck"! Han var till mycket stor hjälp under min tid på Dunlop! _________________ Carl Aspenberg 9ELVA |
||||
![]() |
Däck för banåka
Lufftryck i Dunlop Supersport Race
|
1330 besök totalt |

