Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Däck för banåka
Lufftryck i Dunlop Supersport Race
1330 besök totalt
HTR
Stockholm
Här sen Mar 2004

Trådstartare

Jag och Bytbil labbade lite med olika däckstryck i helgen på lazzat + challenge, jag körde Lazzat på 2,0 bar kalla, jag vet inte vad jag fick varma, men Erik körde på ca 2,5 varma, jag gissar att mina var lite lägre tryck varma, spännande att laborera lite.
Vad ska man köra på generellt med tunga bilar (1800 kg ca) för tryck, hur beter sig bilen vid olika lufttryck?!

Mora
Här sen Apr 2004

Förtydligande: Ni kör väl 255-35/18? (om det gör någon skillnad).

Stockholm
Här sen Mar 2004

Trådstartare
Klucken skrev:
Förtydligande: Ni kör väl 255-35/18? (om det gör någon skillnad).

så rätt så

Nacka - Saltängen
Här sen Dec 2002

Jag diskuterade vilket tryck som SSR ska ha med Thomas på TL-racing, och till skillnad från andra r-däck ska SSR ha relativt högt däckstryck. 2.4bar varmtryck tex. på min Golf(215/45-17).

HTR
Stockholm
Här sen Mar 2004

Trådstartare
ThomasT skrev:
Jag diskuterade vilket tryck som SSR ska ha med Thomas på TL-racing, och till skillnad från andra r-däck ska SSR ha relativt högt däckstryck. 2.4bar varmtryck tex. på min Golf(215/45-17).

En fråga, ska jag då ha högre lufftryck med tanke på att jag har större däck som rymmer mer luft?!

Nacka - Saltängen
Här sen Dec 2002

avus skrev:
ThomasT skrev:

En fråga, ska jag då ha högre lufftryck med tanke på att jag har större däck som rymmer mer luft?!

Bäst svar får du om du ringer till TL-racing och frågar efter Thomas 011-167060, det är ju han som har bäst koll på Dunlop däcken.

Carl Aspenberg
Stockholm
Här sen Apr 2003

Vid bankörning kör jag oftast 2,0 fram och 2,2 bak...varma på min gamla 911 - 225/45+245/40R17. Vid slalom har jag oftast samma tryck som ovan...men då är däcken kallare..

Stödjer tidigare inlägg => ring Thomas Linström på TL Racing, kan är Kung på Dunlop "racingdäck"!

Han var till mycket stor hjälp under min tid på Dunlop! thumbs up

Däck för banåka
1330 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande