Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Nürburgring
![]() |
<< 1, 2 5020 besök totalt |
Ingen svensk har vunnit totalt sedan dess. om jag förstod Johan rätt på telefon så var det väl inte totalt hela kursen utan det var bäste sportfahrer i gruppen och etta totalt Sportfahrer. Det har ju hänt förut. Eller missförstod jag? _________________ Med vänliga hälsningar Anders Jonsson |
||||||
OK, då var det nog jag som misstolkade det hela! ![]() Trodde Gaute var routiniert. Koit blev ju också bästa sportfahrer totalt en gång(1989). Men det var ju ett tag sedan... _________________ Peeter Pahv Ringenfantast, som numer leker med en Mini JCW -08. ![]() |
||||||
Hej alla, tack för de fina orden samt gratulationerna.
Totalt vann jag fyra st första priser samt en Scuderia hanset victory nål. Jag vann slalom bankörningen nere på grand prix slingan i min grupp 11. Det var kämpigt för jag hadde corden frame på däcken fram, så det blev till att köra med ESP vilket inte(i fall däcket skulle få för sig att smälla) är bra på en sådan slinga. Samt att greppet fram var helt värdelöst, men det blev jag först påmind om dagen efter då jag fick nya däck av Anders Fransson loaded(tack du är en ängel). För att däcken var helt slut fram blev det inte någon frikörning för mig den dagen, belastningen när man kör hela grand prix eller nordslingan skulle helt enkelt vara för stor för däcket, skulle det smälla på slalomen så var det inte så höga farter. Jonas Häggenäs bjöd på härligt motstånd i sin GT3 under slalomen, vi hadde en del justa fighter ![]() ![]() Sedan vann jag första priset inom grupp 11 av sportfharer. (Sportsfharer är som jag förstått förstagångare som jag var eller de som kört i flera år men som inte blivit Routinert. Jag blev nu Routinert eftersom jag vann totalt av alla sportfharer på kursen, även andra och tredje plats totalt blir Routinert som jag förstått det hela, tills nästa år då. Således kan man få kämpa en väldig massa år för att bli Routinert, är man inte en av de tre i toppen totalt på hela kursen så förblir man sportsfharer, rätta mig gärna om jag fått allt om bakarslet som Refat Elsaed uttryckte sig) Samt att jag vann totalt första pris av alla sportfharer på hela kursen. Eftersom jag vann detta pris så fick jag även en liten kopia av den stora Dorint pokalen. Mitt namn blir visst även inskrivet i den stora Dorint pokalen. Så om jag ev vinner totalt två gånger till så får jag den stora Dorint pokalen. Victory nålen från skuderia hanset vet jag inte vad den står för, förutom att det är en victory nål då. Man har fått vara med om mycket kul under dessa dagar, men särskilt roligt var följande. Jag är ute på frikörningen och får syn på en MB CLK DTM AMG sliver, det fanns ett par till sådana men de var inte fullt så snabba. Ner mot miss hit miss ser jag honom första gången, han tar sig förbi en väldig massa bilar vilket jag oxå får göra för att följa med, detta gör att han kommer iväg lite då jag inte släpps förbi lika lätt. Nåja efter wipperman kastar jag mig förbi honom på höger sida upp backen för att ligga före ner i brunchen, nu kommer jag iväg lite men inte så mycket. Ut ur galgekopf sista kurvan före långa rakan håller jag allt som går efter ett tag syns han i backspegeln, upp antoniebush slår jag i sexan och har ca 260km uppför och närmar mig bron. Då flyger han förbi i som jag uppskattar i närmare 300km, men väl ner i tiergarten slår han av och jag är just i baken på honom igen då vi kommer igenom de snabba partiet efter tiergarten. Väl i depå gör han tummen upp och jag med! Efter ett tag vänder han bilen och kommer tillbaka för att veva ner rutan och fråga mig om det är jag som ska köra rekordförsöket med CSLen som han uttrycker sig, jag skrattar ![]() ![]() ![]() Sedan får vi tid att prata kort och jag ser att det står Rosier Racing bak på hans bil han heter Thomas Rosier och verkar vara en trevlig prick. Självklart kollar jag listorna och ser att han är förste startare i sin grupp fem. Han blev 4a totalt av alla Routinert på kursen och körde på 50 poäng. Jag körde på 71 poäng vilket jag är nöjd med trots en 6a i breidsheid och lite för många femmor. See you next year, nu får man ju tävla mot dom Routinert, de ska bli spännande ![]() _________________ Mvh/Göte Sjögren |
||||||
När man placerat sig bland de tre första Sportfahrer i GRUPPEN blir man Routiniert. Att placera sig på 10-bästa listan totalt (Sportfahrer eller Routiniert) är mycket bra gjort - man skall ju vara medveten om att deltagarna på kursen generellt sätt är tämligen duktiga/intresserade. Att dessuom vinna Sportfahrer totalt är verkligen starkt ![]() ![]() Vi ses!! _________________ Med vänliga hälsningar Anders Jonsson |
||||||
Var det inte så att det var blött under uppkörningen? Det brukar generellt sett föra med sig högre poäng eftersom de flesta tvingas slå av på tempot. Så det var nog en jätteinsats att ta sig ner på 71 poäng om det var blött?!? _________________ Peeter Pahv Ringenfantast, som numer leker med en Mini JCW -08. ![]() |
||||||
Absolut, Johan sa att det varit torrt men å andra sidan hade han ju en blöt kväll innan så det är nog inte att lita på! Hur som helst - strongt gjort för en första kursare! ![]() ![]() _________________ Med vänliga hälsningar Anders Jonsson |
||||||
Det var inte blött men jag tror att även Gaute's grupp drabbades av gulflaggen i Brunchen-PflanzG (rätta mig gärna om jag har fel) efter avåkningen av en GT3'a. _________________ Magnus Hansson |
||||||
Eller sä kan man se det som att de andra hadde tur att jag körde mitt vanliga spär ![]() _________________ Mvh/Göte Sjögren |
||||||
Stämmer som Magnus säger, det var inte blött. Dock var det gul flagg genom brunchen, dä det läg plenty med olja och kylarvatten där. _________________ Mvh/Göte Sjögren |
||||||
Det har du ju gjort förut ![]() Jag kan nämna att det gär pä gränsen för väggrepp efter quddlerbachehöe(hoppet), den snabba dubbel högern före flugplatz. Även i swedenkrytz snabba vänster efter hoppet, gär det pä svagt släpp genom. Känns inte som om jag kan köra snabbare igenom här, men det gär säkert ![]() ![]() _________________ Mvh/Göte Sjögren |
||||||
Dä ska du höra nar jag körde om förste startare i svensk gruppen 10, tror även han vann första priset i sin grupp 10. De som startar först i respektive grupp "anses" vara snabbast i sin grupp, säledes har de fritt spär i uppkörningen. Det var Harry Jokki i sin M6a med r-däck som jag körde om och sedan inte säg i backspegeln efter bergwerk och steilstrecke ![]() En annan inte fullt sä rolig sak är att ju fler dagar man är här ju fler olyckor ser man. Jag stannar en vecka till och blir mer och mer orolig(ödmjuk) att man själv kommer att var med om nät. Risken liksom känns det som om den ökar ju mer man kör. Better take it easy, vore väl typiskt om man fär en däcksexplosinon de sista dagarna ![]() Börjar faktiskt sakna Gotland, ehh det gär sä fört här ![]() ![]() ![]() Hälsningar/Gaute _________________ Mvh/Göte Sjögren |
||||||
Tjena!!
och Grattis till din score!! Ja det blir höstkursen nästa år oxå. Våren har jag tänkt köra SPA med Julicher. Får se hur det ligger lästa år,är sugen på att stanna två veckor som du gjorde(eller hur länge du var där).Skicka bilen och flyga ner...Verkar vara det rätta!? Ja grupp 11 var nog mest livat på kvällarna iallafall...men de körde sist dagen efter oxå .Ska du köra nästa år? Skåne Rular ![]() _________________ Niclas Thorvaldsson |
||||||
Tack! Jo, transporten funka riktigt bra. Körde hela 200 mil på ringen, men de e klart mycket kom väl av scuderian. Tänkte köra nästa år igen. Vi får väl bilda pakt igen du jag och Jonas, jag lovar att inte vara på curbsen då ![]() ![]() _________________ Mvh/Göte Sjögren |
||||||
Verkar som det funkar med curbs körning...du fick ju bra point's! Jag försökte hålla mig till "spåret" men fick en poäng mer än jonas som slet av "läppen" när han körde över curbsen..Skall nog se snabbt/brett ut för att gubbarna skall få underhållning och ge låga siffror....Nästa år åker vi drifting på ringen.SKÅNE kommer vinna!!!!(du är ju invald skåning...)
_________________ Niclas Thorvaldsson |
||||||
![]() |
Nürburgring
![]() |
<< 1, 2 5020 besök totalt |