| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Våra race- och banåkarbilar
BMW M3 BMW-cup/SLC -96
|
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 >> 1 besök senaste veckan (52825 totalt) |
|
BMW M3 BMW-cup/SLC -96
Så, då var det dags att starta en tråd om bilen. Setupen för bilen efter vintern kommer vara: Inredning: Bur sparco evo 2 stolar bälte 4-p pro racer x2 ratt sparco r345 Motor: Kolfiberinsug Kamaxlar katersättare eisenmann ljuddämpare Chassi: Öhlins fullt justerbara coilovers runtom x-brace powerflex-bussningar H&R justerbara krängningshämmare fjäderbensstag fram och bak Bromsar: Fram: Ap racing 6-kolvsok 343*32 mm skivor Bak: Ap racing 4-kolvsok 312*20 mm skivor Kaross: kolfiberhuv glas(kol)fiberbaklucka plastbakruta Jag har börjat lite lätt med att montera stolarna. Bur, bälten och ratt kommer förhoppningsvis i nästa helg. _________________ Robin Ansin RMS Racing Bmw Z4M -07 |
|
Upphängningen till avgassystemet sitter innanför innerskärmen. Mycket enklare att ta bort den och göra det därifrån än att försöka få in händerna mellan avgassystemet och bakspoilern. Där är det trååångt
_________________ Robin Ansin RMS Racing Bmw Z4M -07 |
|
Har du provat med förlängare och spärrskaft? Då går det hur bra som helst underifrån.
_________________ / Niklas Sandström BMW CS/SC Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit it with the back |
|
Min första tanke var: Va f-n, har han satt pallbocken på avgassystemet???
...Ibland kan det vara värt att läsa bidltexten även om en bild säger mer än tusen ord
_________________ Tobias Persson Kör: Banbil: S2 coupe -93 Familjebil: Sharan V6 4 motion -04 Andrabil: Audi A3 Sportback 2.0 q - 12. |
|
Bromsar beställt, det blev en snikvariant. Stoptech-kit med 4-kolvsok och 332mm skivor.
Det ska nog räcka ändå, med tanke på att jag hoppas att komma under 1300kg. Krängningshämmare, bussningar och stötdämpare samt x-brace beställt.
Jag blev glatt överraskad när jag klev in på den lokala BMW-handeln, x-brace kostade bara 1200kr . Inte nog med detta, de sade att de var intresserade av sponsring också
Ibland älskar man att man valt BMW _________________ Robin Ansin RMS Racing Bmw Z4M -07 |
|
Shit pommes
Ditt projekt är mer eller mindre en exakt kopia på mitt tilltänkta projekt 2006-2007, kul med fler likasinnade BMW-människor! Synd på bromsarna bara, skulle varit helrätt med AP:s sex-kolvare, men det kanske hade varit lite over-kill... Är det Köhlers kolfiberinsug, eller är det från någon originaltillverkare? Kommer absolut att hålla kollen på din bil. Lycka till
_________________ Linus Pålsson GR Yaris -21såld Lexus RC-F Track Edition - 20 såld Focus RS MkII -10 såld Honda MB6 -97 såld M535i -86 såld |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
BMW M3 BMW-cup/SLC -96
|
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 >> 1 besök senaste veckan (52825 totalt) |