Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Nürburgring
![]() |
<< 1, 2 2 besök senaste veckan (3587 totalt) |
Peeter, nu när du haft lådbilen på släp ner...
Hur var det? Kostnader, eventuella problem man inte tänker på annars? Jag har vissa funderingar på att dra ner Golfen nästa år nu när man har en ny dragbil. -En Passat. ![]() Eftersom jag inte har AC i min gamla bruxis så tyckte jag inte att det var någon vits med att ta den som dragare ner eftersom det är värmen som är det jobbigaste. Träsmaken och lomhördheten man har redan innan Vara är ingenting. Hemresan i år i värsta värmeböljan kommer att gå till historien som en av dom jobbigaste resorna hittills. Rena tortyren. ![]() Det som också talat emot är kostnaderna. 50%(?) mer bränsleåtgång, dyrare färje- broavgifter. _________________ /Niße Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18 |
||||
Det är full överallt som gäller Nicke ![]() ![]() _________________ Mvh/Göte Sjögren |
||||
Att åka över Öresundsbron och Rödby-Puttgarden Tur o Retur tror jag kostade 2230:-. Soppaförbrukningen låg på 1,48 under resan inkl fem varv på ringen med Passaten. Då låg jag ungefär på 100 km/h i snitt. Dvs ungefär 110-130 km/h där det gick. Något som är väldigt frustrerande i Tyskland och även i Danmark är att det är förbjudet att köra om när man har släp under dagtid mellan kl 08.oo - 20.oo. ![]() Eftersom Passaten är hyffsat stark och Lådbilsekipaget inte alltför tungt, så måste jag erkänna att jag tullade på det ibland. Jag hade skaffat större "husvagnsbackspeglar" till i år, för att kunna hålla bättre uppsikt bakåt och kunde tack vare dessa köra om när jag hade tillräckligt stor lucka bakåt så att ingen bakomvarande skulle hinna ikapp innan jag hunnit köra om. På det sättet kände jag att jag inte var i vägen för någon, samtidigt som jag slapp bli liggandes bakom någon långtradare i 80 km/h. ![]() Andra fördelar med släpet är ju att man kan få bilen med sig hem även om något skulle pajja på banbilen. Värre är det om något skulle hända med dragbilen, då står man där med två bilar och ett släp som plötsligt skall komma hem på något sätt... ![]() _________________ Peeter Pahv Ringenfantast, som numer leker med en Mini JCW -08. ![]() |
||||
En autobahn som inte är full har jag funnit forre veckan...A31 från oldenburg till Bottrop. Helt ny, helt tomt och bara 30km långer (250km vs 225km). Och nästan helt 'freie fahrt' ![]() _________________ Kees van Holland 997 GT3 några BMW-Alpina |
||||
Är ju bara att montera ett drag på banbilen ![]() En här i stan har gjort det.På så sett kan man ju få hem både banbil och släpvagnen i alla fall. Blir väl för mycket överlast om man lastar dragbilen på släpet ![]() ![]() _________________ Nisse Holmgren Umeå ![]() |
||||
Det skulle nog se sjukt ut med Passaten på släp efter Lådbilen! ![]() ![]() _________________ Peeter Pahv Ringenfantast, som numer leker med en Mini JCW -08. ![]() |
||||
![]() |
Nürburgring
![]() |
<< 1, 2 2 besök senaste veckan (3587 totalt) |