Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Eftersnack
![]() |
4476 besök totalt |
2005-09-29 Gatåka Sviesta
Det såg inte så lovande ut med en bil när klockan var 17 och dags att dra igång. ![]() Så småningom dök det dock upp några fler och när solen tackade för sig så var det ett gäng på ca 8bilar ute. ![]() ![]() Totalt kan det kanske varit 10-12 bilar idag. Torrt och fint, men kyligt när solen gick ner. Trots att vi höll tummarna (se "inför träffar") så gick Patand's bil inte många varv idag och fick åka kärra hem. ![]() ![]() (hoppas ni kom hem ordentligt). Nu laddar vi inför "finalen" den 16 oktober. ![]() _________________ Mårten Kluck |
||||
Hej på er.
Första gången jag gav mig ut på bana med denna bilen. (Första gången på Sviestad samt ny på forumet för övrigt ![]() Grymt bra arrangemang som jag hoppas mycket på till nästa år. Var ruggigt kul o köra trots att man var den som INTE körde om speciellt många bilar ![]() Märkte dock att det behövs göras en hel del med bilen. Bromsar, däck, väghållning etc, något att jobba på under vintern ![]() Skulle vara kul om Daniel kunde lägga upp lite bilder. De tidigare bilderna ser jäkligt bra ut. Ser fram emot finalen. mvh johan (Röd Civic Type-R) _________________ Johan Wiss Civic MB6 VTI-T BMW M5 V10 Saab 9-5 Aero |
||||
Hej!
Ja, det var inte trist! Jag agerade bromkloss och rundningsmärke i min 944:a ![]() ![]() Det var banpremiär för bilen och den funkade hyggligt. Motor, låda, däck och bromsar funkade bra. I chassiet fanns en del att förbättra. Det är SLUT! Men dagens övning var också till för att få känna hur illa det var inför vinterns uppgraderingar. Hoppas det inte var några allvarliga skador på bilen efter kyl-haveriet Patrik! Håller tummarna! M.v.h. Uffe _________________ Ulf Lögdberg |
||||
Hej vad det gick !
Kan ju rekommendera alla att ringa Dahlbäck Racing och kolla om de har kvar några Bridgestone RE540 till reapris i er däckstorlek. De kapade ca 1,5 sekunder på mina varvtider jämfört med Toyo RA-1:orna jag hade innan ! Fick dock problem med att fjädringen bottnar på vissa ställen när man höjer farten. Nya investeringar behövs ! Synd att det är höst snart. Micke _________________ Mikael Franzen |
||||
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Bromsskivor som fick bekänna färg. ![]() Först gnistror ![]() Sen rök ![]() Dagens mest lysande skivor ![]() Ulf, du kan ju inte åka med en svart bil när det är mörkt ute, helt omöjligt att fotografera ![]() _________________ Daniel Ahlin Bygger Ginetta G20 (seven med skal) |
||||
Hmmm... Ska tänka på det... Kanske skulle lägga på reflextejp över hela sidorna? Gul kanske? Då kunde du fota med blixt så blir det nog ljust och fint! Annars får jag väl också bromsa hårdare så att skivorna lyser upp lite. Det var inte meningen att jag skulle köra så sent som jag gjorde men rutiga skäl och randiga omständigheter gjorde att jag inte kom iväg tidigare. Det var synd för jag kan ju säga att det inte bara var fotograferingen som begränsades av mörkret, mina redan tveksamma spårval blev ännu sämre när det blev mörkare och mörkare. ![]() Jaja, nästa år finns det ju att putsa på iaf! Alltid något! M.v.h. _________________ Ulf Lögdberg |
||||
Hej på er
Skitkul att få köra igen. Lite kallt ute men det gick värma upp sig på mickes bromskivor. Jättefina bilder Daniel. Ser fram imot till finalen för då ska vi köra slut på däcken. _________________ Marcus Lewau LMS Banracingsektionen G3 Racing |
||||
Nåja... ![]() ![]() ![]() Daniel: Som vanligt, du har ett bra fotoöga! ![]() Mvh Mangan, som var hemma o bakade äppelpaj istället... *Hmm* _________________ Magnus Karlsson, Scott Genius 750 The older I get, the faster I was... |
||||
Näe det var verkligen trist, sviesta verkar vara otursbana för min Porsche... ![]() Tack för omtanken, vi kom hem utan problem. Kärran kunde jag lämna till Thomas i Nyköping så jag behövde inte kuska ner till Linköping med den igen. ![]() Tack för hjälpen med att få upp bilen på kärra Mårten!
Vi får väl se när jag börjar riva... men vatten lite här och där (b.la läcker det ut vatten vid "popoff valve" nere vid turbon) verkar ju inte så himla lovande... dock har jag inte sett vatten i oljan (iaf inte när man kollade på stickan, har inte kollat under ventilkåpan) men det kan ju inte behövas mer än att byta hela motorn... inget är ju omöjligt att fixa... behövs bara tid och pengar... ![]() |
||||
Hjälp vad kul det är.
Tack Marcus för att du låter mig köra nissan. Som du märker tar jag det lugnt eftersom jag är 1,5 sek långsammare ![]() Skrämmande var mörkret i torparen igår men det värsta var när jag "släppte" om Mickef på rakan före torparen och försökte hänga på. Vilken fart du hade genom torparen ![]() Vinterns stora projekt blir att bli pappa i november ![]() ![]() _________________ Andreas Lewau |
||||
Hmfrrr! Det gör faktiskt säkert en halv sekund på 20 varv att ha dem uppe! ![]() ![]() ![]() /U _________________ Ulf Lögdberg |
||||
Jahaa, då har man efter att ha varit "hang-around" med er på rejsa.nu ett långt tag nu, äntligen fått köra bana, dock inte med min banbil, men det kommer nog vartefter det med!
Grymt kul!! ![]() ![]() ![]() ![]() Fina bilder Daniel!! Har du fler på den blå kombisubban så får du GÄRNA maila dem till mig, det var ju trots allt premiäråk för både mig och bilen.. ![]() Dessutom: Tack för ett trevligt bemötande från arragör och åkare!! Det känns ju alltid lite nervigt med seriöst folk som står och tittar på en novis... ![]() _________________ Projekt:MINI 16v TURBO https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=13990 Bruksbil: Impreza GT -99, kombi så klart... Andreas Fogelberg |
||||
Dre köp denna.
http://www.blocket.se/view/5579181.h Sen går det förhoppningsvis gatregga den. Du får montera lite lampor =) _________________ Marcus Lewau LMS Banracingsektionen G3 Racing |
||||
Missade helt detta tillfälle! Läste först på kvällen att det var det datumet, och då var det liksom för sent.
Laddar inför den 16:e oktober istället. Då ska bilen få smaka på mina nyhandlade r-däck. ![]() |
||||
Har några gånger tänkt på att det vore kul att ha en kart att leka lite med. Finns möjlighet att köra nånstans utan att behöva gå med i nån serie och tävla varje helg? Bara betala en slant och sen köra alltså. Som detta banåka på Sviestad fast för kartar då. _________________ Mvh Sven Lundin - Lancia Delta HF Integrale 16v |
||||
![]() |
Eftersnack
![]() |
4476 besök totalt |