Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1, 2 >> 4067 besök totalt |
Nya Golf R32 o BMW 130
Kul vinter! Verkar vara ena riktigt trevliga bilar som kommer. Man kan säkert läsa många vs. tester mellan dessa snart i bilpressen ![]() Ska testa själv så snart jag kommer åt. http://www.autoexpress.co.uk/previews/60414/1/volkswagen_golf_r32.html http://www.aftonbladet.se/vss/bil/story/0,2789,701613,00.html En R som äntligen verkar ha vägkänsla som motsvarar motorn o äntligen 1-serie med MOTOR. Spännande. _________________ Jan Å |
||||||
BMW 130 ska tydligen inte vara en såå rolig bil enligt de artiklar jag läst.
Det kan jag väl förstå som den betongklump den är ![]() Efter allt man läst om nya 330 så trodde jag att 130 skulle vara dubbelt så rolig, men det är det tydligen inte då. Golfen verkar vara väldigt intressant måste jag erkänna ![]() _________________ Rachid Rachid |
||||||
om 130:n är en betongklump så är nog Golfen snarare en blyklump ![]() De lär vara ganska tunga båda två men jag är ganska säker på att Golfen kommer att vara värst i den grenen. _________________ Joakim Winkler Miata -91, 300ZX -91, Laguna Coupé -09 |
||||||
BMW anger 1320 för 116i och 1450 kg för 130 som tjänstevikt på sin hemsida. _________________ Med vänliga hälsningar Anders Jonsson |
||||||
![]() /ae, som inte stödjer ABs journalitik och vill därför inte klicka på deras länk ovan då det ger trafik till deras hemsida som ger dem mer reklamintäkter vilket gör att de kan fortsätta o s v... _________________ Anders Eriksson Nu med fröken senap. Renå Twingo -96. Aka Mlle Dijon. |
||||||
Tycker i så fall den här är ballare
http://www.tuningnews.net/news/05083 Golf 5:a med turbo och kompressor, helt vrickat egentligen, vw borde inte hålla på med sådant egentligen ![]() med 1.4 l i fronten borde bilen bli både lättare och mer välbalanserad. Undra va den kommer väga..Ingen "småbil" är särskilt lätt nu för tiden.. _________________ Cédric Nyberg Porsche 924 Turbo Toyota GT86 Formel Vee Veemax MKIVB 1970 www.instagram.com/garagecedric/ |
||||||
Finns bolt-on turbokit till Cooper S, då får man turbo + kompressor och runt 280-290 hk på lite drygt 1200kg :P |
||||||
låter ju mumma... men hur ska man få ner all den kraften?v ![]() ![]() ![]() ![]() _________________ A Eklöw |
||||||
Hmm får man drömma lite slänger man på Getrags 4WD prototyp drivlina. Bakhjulsdriven tills man tappar greppet då även framhjulen hjälper till :woot: Alt måste man ju åtminstonde dra dit en diff ![]() |
||||||
Felicia RS ![]() ![]() När det gäller 130i, är alla utlåtande negativa? Vill minnas att jag sett bilen hyllas i ett par artiklar också. Även om den på pappret är tung är den relativt lätt i jämförelse med andra nya bilar. Att motorn är en juvel är dessutom känt sen tidigare ![]() _________________ /Kristian Elisson |
||||||
Ja, jag tycker också det är märkligt, men det kan bero av för höga förväntningar.
Tyvärr verkar trenden gå mot starka motorer och snälla förlåtande köregenskaper. o det stämmer rätt bra av vad jag läst i de första testerna = makalös motor men är det en kul bil?? Vi får väl svaret snart då demobilarna kommer in ![]() Antar att de flesta här ska prova o man får hoppas de rapporterar på forumet! _________________ Jan Å |
||||||
130 m. M-sport chassi ![]() Är också nyfiken på 130, skulle helt klart kunna tänka mej en som vardagsbil ![]() |
||||||
|
||||||
I senaste numret av tyska SportAuto provkör de en 130i med 18" och M-chassi och den får lysande kritik. Artikelförfattaren skriver t.o.m. något i stil med, fritt översatt: "I och med lanseringen av nya M1, förlåt 130i, har BMW för första gången etc etc..."
Eftersom SportAuto har betoningen på sport när de bedömer bilar så verkar ju bilen vara lämplig för rejsianer... _________________ Nordschleife: 626 varv |
||||||
130i kanske man får ha drag på!?! Kanske skulle funka som dragbil till Lådbilen. ![]() _________________ Peeter Pahv Ringenfantast, som numer leker med en Mini JCW -08. ![]() |
||||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1, 2 >> 4067 besök totalt |