Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Vill bygga sevenreplika
3175 besök totalt
J West

Här sen Jan 2004

Trådstartare
Vill bygga sevenreplika

Hej !
Jag har fått med mig far min att bygga tillsammans bygga en seven replika...
Nu är ingen av oss bilmeckar och villköpa en fördig byggsats... har kollat runt en hel del och fastnat för westfield..

Målet är att bygga den bananpassat men ändå gatregga ..

Är westfielden då något att ha... är somsagt ingen duktig mekaninker men en byggsats ska vi nog klara av.. vilka motorer , lådor & diffar rekomendaras ?

Forshaga
Här sen Okt 2003

Westfield

Westfield är bra att göra med, jag besökte dom innan jag startade mitt bygge (som jag tyvärr har sålt) dom är mycket tillmötesgånde prata med dom om vad du skall ha bilen till så plockar dom fram rätta grejerna. Jag byggde en Caterham efter som dom hjälpte mig på ett ekonomiskt sätt men dom har tyvärr blivit för "stora" enligt ryckten. Sedlar i handen = bra piser i England !!

Cortina GT 1966 Gr 2
Sierra 1990 2 dör Andrabil / Busbil
Citera
Acke
Gotteborg
Här sen Okt 2003

kolla in forumet på www.locostsweden.se så hittar du massvis med info och människor med kunskap i ämnet..

å välkommen i seventräsket..

Stockholm
Här sen Dec 2002

Re: Westfield

Per Fogelberg skrev:
Westfield är bra att göra med, jag besökte dom innan jag startade mitt bygge (som jag tyvärr har sålt) dom är mycket tillmötesgånde prata med dom om vad du skall ha bilen till så plockar dom fram rätta grejerna. Jag byggde en Caterham efter som dom hjälpte mig på ett ekonomiskt sätt men dom har tyvärr blivit för "stora" enligt ryckten. Sedlar i handen = bra piser i England !!

Det finns en svensk Westfield agent. Finns få skäl att åka till England numera.

24-Seven
Göteborg
Här sen Jun 2005

Jag bygger Westfield ihop med min far, vi har hållt på drygt ett år och nu är den redo för SBPs besiktning...

vi har lagt ca 1200 timmar (men jag är sjukt petig)

Diff från sierra eller scorpio (typ B), Försök hitta en med diffspärr.

Växellåda sierra (typ 9)

Motorval beror på hur mycket pengar man vill betala, en lågmilad 2 liters Zetec (inkl kabelhärva, generator och ECU) i bra skick får man för 10k. Vill man ha eftermarknadssprut typ omex , m.m. får man lägga till 10k på detta.

om budgeten tillåter, satsa på en Duatec, den borde man få tag i för mellan 15 till 20k. Väljer man att använda Duratec måste man även köpa special sprängkåpa för att Typ 9 v-lådan skall passa.

Bosse på Roadster är bra att ha att göra med och har bra priser.

I vilken del av landet bor du? det kanske finns någon som bygger Westfield i ditt närområde...

Alfa 156 2,5 v6 Sportwagon -00
BMW 116d -11
Citera
Allmänt banåkaforum
Vill bygga sevenreplika
3175 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande