Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1463 besök totalt |
Försäkring utomlands, "Green Card"
Lite OT är det, men det tjänar ett gott syfte. Ska åka ner till Ringen nästa vecka. Behöver jag ett "Green Card" från mitt försäkringsbolag när jag åker till Tyskland ? Är det några speciella papper som jag måste ha med mig ? Tack Staffan _________________ ![]() Staffan Bergholm, 911 TURBO -91 |
||
Inom EU skall det tydligen inte behövas!
Men som JohanR skrev, så är det alltid bra att ha med sig försäkringspapper, försäkringsnr och telefonnummer till försäkringsbolaget! ![]() _________________ Peeter Pahv Ringenfantast, som numer leker med en Mini JCW -08. ![]() |
||
Precis, chaffisarna av dom gula lastbilarna blir mycket gladare ju mer fler papper man har! Gladast är man själv dock om man slipper dom gula lastbilarna! Gul lastbil - ADAC - bärgningskåren mm i tyskland ju! _________________ Pär Hylander |
||
Polisen i San Remo tröttnade på mig när jag inte hittade mina papper i röran i bilen. De insåg nog att jag bara var en dum turist och bad mig åka innan jag hittade mer än körkortet.
_________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||
Re: Försäkring utomlands, "Green Card"
Pengar är alltid bra att ha med sig ![]() _________________ Pelle Mattsson Btg: 9:04:8 Scuderia Hanseat våren -09 |
||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1463 besök totalt |