| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
vänsterbroms
|
1 besök senaste veckan (2057 totalt) |
|
vänsterbroms
Har en lite funderingen, på dom flesta bilar jag har kört så känns det som bromskraften stryps rätt rejält och pedalen blir stum när man håller gasen i mattan och bromsar med vänsterfoten, sedan om man släpper upp gasen lite så känns pedalen som vanligt igen och bromasrna tar utav helvete. är det bromsservon som gör eller vad? hoppas ni förstår vad jag menar, kunde inte förklara bättre just nu känns som det är läggdax
_________________ Christian Nyström |
||||||
|
Du förbrukar vaccumet i bromsservot om du bromsar ett par gånger samtidigt som du gasar. Kolla dessutom att inte backventilen på slangen är paj, då får du tryck på servot vid gas istället för att hålla kvar undertrycket.
/ Andreas _________________ Projekt:MINI 16v TURBO https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=13990 Bruksbil: Impreza GT -99, kombi så klart... Andreas Fogelberg |
||||||
|
... förresten... "på dom flesta bilar jag har kört så känns det som bromskraften stryps rätt rejält...när man håller gasen i mattan och bromsar med vänsterfoten."
...du får inte låna min bil....
_________________ Projekt:MINI 16v TURBO https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=13990 Bruksbil: Impreza GT -99, kombi så klart... Andreas Fogelberg |
||||||
|
|
||||||
Finns ju en anledning till vänsterbroms. och nä motorn känns inte slöare när man gör det. Tyvärr är det så på många nya bilar att de klipper tändningen när man rör bromspedalen. Nån firma som chippar borde kunna ta bort det tycker jag. _________________ Daniel Steiner |
||||||
|
Finns ju inget vacuum till servot när man håller full mutter!
Ganska fränt att köra gamla "raggarbilar" som har vacuumdriven vindrutetorkarmotor.. När man ger benet och ska köra om eller nått, då försvinner vacuumet och torkarna står typ stilla
När man sen släpper gasen så får torkarna en jädra fart och bladen kan flyga lös
|
||||||
Gamla Saab 900 kan ju ev. vara en lämplig donator _________________ Pär Hylander |
||||||
Många MB har vakumbehållare de med, till det vakumdrivna centrallåset. |
||||||
|
|
||||||
![]() |
Skruva banåkabil
vänsterbroms
|
1 besök senaste veckan (2057 totalt) |