Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Sugen på en M3 E30
<<   1, 2
3490 besök totalt
FredrikÅ
Skåne
Här sen Nov 2002

Fredric ///M3E30-90 skrev:
som Frazze skriver så börjar det nog på ca. 120" idag..på en fin..

Ja, gå in till bilhandlaren http://www.akeeriksson.se och sök på BMW. Där hittar du min gamla M3-a,
som troligen är den bästa du hittar till salu för närvarande.

Köp!

Din mamma kommer att bli jätteglad.

Insjön
Här sen Dec 2002

Calle gsi skrev:

Det är just sånna här kommentare som får mig att tvivla på om jag ska förverkliga min dröm ( M3 E30 ), trodde att vi biltokar hjälpte och stöttade varandra. Men så verkar det tydligen inte vara med alla BMW-ägare

Eftersom jag i sånna fall ska köpa bilen tillsammans med min mor så ser jag inget problem med att skriva den på henne, hon kommer ju självklart också att använda den.

OBS: Detta är absolut inte menat som något påhopp på någon utan bara en känsla som jag fått, hopps verkligen att ingen tar illa upp av detta.

Det finns en massa trådar kring detta på Zatzy, jag ÄGER min hobbybil vilket är en Porsche 911, kostar ca 6500kr/år helförsäkrat och med 1000 mil.

Jag instämmer i Sörpans åsikt, kan man inte bära sina egna kostnader så skall man inte ha denna bil för det är ju så lätt att fuska lite vid en olycka och sedan beklaga sig när bolaget inte håller med dig.

Det har absolut inte med BMW ägarnas attityd med att göra, i såfall finns ju entuiastförsäkring o den håller sig på en rimlig prisnivå, eller så kan du enbart trafikförsäkra den etc...

Lite får man kompromissa.

Men fuska genom att låta mamma vara med på ett hörn köper jag tyvärr inte, den som brukar bilen mest är huvudsaklig ägare d.v.s du.

Inget illa ment, jag vill inte ha höjda premier tack vare fusket.

Självklart har jag varit ung och dum och låtit försäkra min 540iA på pappa pga premien, men man börjar bli lite förståndig med åren....

Här sen Jan 2003

Sugen på en M3 E30

Instämmer!!![/b]

Täby
Här sen Feb 2003

Calle gsi skrev:

Det är just sånna här kommentare som får mig att tvivla på om jag ska förverkliga min dröm ( M3 E30 ), trodde att vi biltokar hjälpte och stöttade varandra. Men så verkar det tydligen inte vara med alla BMW-ägare

Ganska svårt att inte se det där som ett påhopp på Sörpan, rättfärdigt eller inte...

Håller för övrigt med Sörpan även den här gången. Nu tillhör jag inte din mors försäkringsgrupp, så jag drabbas inte direkt själv, men kostnadsskillnaden mellan försäkringsgrupperna speglar oftast ganska hyfsat gruppernas inbördes risk, så när folk ifrån en grupp fuskar och skriver försäkringen på någon i en annan grupp så påverkar det förstås försäkringen i den gruppen. Vill jag idka välgörenhet så tror jag att jag skulle välja andra att stödja än unga svenska män som vill åka en M3E30, även om det är en behjärtansvärd sak.

#24, #64, #88
Citera
Daniel Båge
Jkpg
Här sen Nov 2002

Euhm...

Jag vet inte om jag vågar skriva detta...

Min pappa "äger" min bil.
Men enligt försäkringsbolaget var detta helt okej, för jag bor hemma fortfarande. Vet inte om alla bolag tillämpar detta eller om det var en förhandlingssak. Men så är det i alla fall.

Jag kör och äger M3an.
Pappa lånar bilen ibland, sladdar i rondeller och svinkör så att jag får skit för det sen.
Försäkringsbolagen är medvetna om detta och det är okej. thumbs up (kanske inte att pappa sladdar i rondeller dock)

Umeå
Här sen Jan 2003

Visst är det så att det kostar att ha roligt!

Bästa försäkringen gav Länsförsäkringar med en premie på 12453:-/år.

Andra kommer inte lika BILLIGT undan, mellan 20-30 000:-
kan man få betala om man själv vill stå som ägare.

Nu handlar det i mitt fall om en Hayabusa på 175hk.
Så tyvärr förlorar ni igen kriget mot hojarna, men i det här
fallet undrar jag dock om det inte hellre hade varit oavgjort.

pevart!

Norrtälje
Här sen Mar 2003

pevart skrev:
Visst är det så att det kostar att ha roligt!

Bästa försäkringen gav Länsförsäkringar med en premie på 12453:-/år.

Andra kommer inte lika BILLIGT undan, mellan 20-30 000:-
kan man få betala om man själv vill stå som ägare.

Nu handlar det i mitt fall om en Hayabusa på 175hk.
Så tyvärr förlorar ni igen kriget mot hojarna, men i det här
fallet undrar jag dock om det inte hellre hade varit oavgjort.

pevart!

VA!!!! Är de där japanska hojarna så billiga att försäkra?????

Hade jag inte fått en special försäkring på min så hade den varit dyrare och det är ju en gammal engelsk hoj (Triumph TT 600)

Ringde något bolag och hörde vad de ville ha och fick svaret 63 000:- om året......

Det är billigt att åka M3:a

Kalix
Här sen Nov 2002

FredrikÅ skrev:

Ja, gå in till bilhandlaren http://www.akeeriksson.se och sök på BMW. Där hittar du min gamla M3-a,

Köp!

Kan inte riktigt hålla med att det är den bästa som går att hitta nu.

Delvis omlackad med lite nyans skillnad, väldigt blästrad front/grill/lyktor (stämmer verkligen milen?), stenskotten var inlackade i frontspoilern, höger framfälg ordentligt kantkörd med däckskada, väldigt kladdig av olja under motorn. mm.

Så priset är i högsta laget för den bilen.

Citera
FredrikÅ
Skåne
Här sen Nov 2002

koni skrev:

Delvis omlackad med lite nyans skillnad, väldigt blästrad front/grill/lyktor (stämmer verkligen milen?), stenskotten var inlackade i frontspoilern, höger framfälg ordentligt kantkörd med däckskada, väldigt kladdig av olja under motorn. mm.

Så priset är i högsta laget för den bilen.

Bara en reflektion:

Av alla bilar jag har ägt och sålt är det ingen som har dragit till sig mer stolpskott än denna M3-a...

Drömmare och självutnämnda experter verkar otroligt fokuserade på att hitta olika inbillade fel
och skulle jag summera alla dessa, så är bilen ett fullständigt hopplöst objekt, vilket naturligtvis är rent trams.

Insjön
Här sen Dec 2002

Tjaa, jag fick en ordentligt sandblästrad front på bara 3000 mil körning på landsväg, tack för det Sveriges vägnät.

Så delvis omlackad pga repskada när folk snor de orangea blinkersen.
Är de värda mycket månntro?.

Men kör man som jag gör så blir lacken sliten om man är entuiastisk och kör fort och tidigt på våren.

M3:an på bilden är i fint skick faktiskt, lite smuts har aldrig skadat.

Kalix
Här sen Nov 2002

Att den är omlackad är väl inte hela världen men den som har gjort det kunde väl ha slipat frontspoilern slät innan han lackade den.
Sedan höger framfälg ser inte alltför vacker ut med den skadan bör den ha blivit skev samt att däcket har fått en reva så lyfter man på gummifliken så ser man korden under.

Citera
Sörpan
Slåtte
Här sen Nov 2002

Calle gsi skrev:
Sörpan skrev:
Calle gsi skrev:
Sörpan skrev:
Calle gsi skrev:

Hadde tänkt att skriva den på mamma eller pappa i sånna fall, borde ju bli lite billigare då tycker jag.

Inte reta upp mig igen, suck...

Vad menar du

Vi hade en diskussion tidigare om huruvida det var rätt att skriva bilen på sin gamla farmor. Om det tyckte jag (och en del andra) INTE! thumbs down

Det är ju en viss form av bedrägeri och dessutom blir min försäkring dyrare pga detta förfarande... >

Jag tycker fortfarande: Kan man inte bära sina egna kostnader så ska man inte ha en sån här bil!

Eftersom jag i sånna fall ska köpa bilen tillsammans med min mor så ser jag inget problem med att skriva den på henne, hon kommer ju självklart också att använda den.

OBS: Detta är absolut inte menat som något påhopp på någon utan bara en känsla som jag fått, hopps verkligen att ingen tar illa upp av detta.

Du gör precis om du vill, jag kan inte hindra dig, men vi gräver vår egen grav med en sån här inställning...

"Raksträckor är bara en transport till nästa kurva"
Citera
Sörpan
Slåtte
Här sen Nov 2002

FredrikÅ skrev:

Köp!

Snygg bil, men lite högt pris var det nog...

"Raksträckor är bara en transport till nästa kurva"
Citera
FredrikÅ
Skåne
Här sen Nov 2002

Sörpan skrev:

Vill mamma ha en fin M3-a är inget pris för högt, eller hur?

Piteå, eller ja strax utanför är väl mer korrekt.
Här sen Nov 2002

Trådstartare
FredrikÅ skrev:
Sörpan skrev:

Vill mamma ha en fin M3-a är inget pris för högt, eller hur?

nej precis, det kan hon faktiskt vara värd

Astra GSi 1,04:58 Kinnekullering
Citera
Allmänt banåkaforum
Sugen på en M3 E30
<<   1, 2
3490 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande