| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES
S: Glasfiber stolar
|
9973 besök totalt |
|
Funderar på att gjuta upp några glasfiber stoler och eventuellt sälja några
Måste ju först kolla upp marknaden lite
Så vad sägs några som är intresserade
Kan vara av annat material också.....beror på hur mycket nån vill betala
Har kraschat datorn så jag har inget bra rit program
Får försöka berätta måtten i stället Ryggstödet ca 84 cm Sittdynan ca 52 cm Stolens bredaste punkt är vingarna eller vad man nu skall säga 48 cm Bredden längst ner på stolen är ca 41 cm _________________ Nisse Holmgren Umeå
|
||
|
Snygga! Kan absolut vara intressant!
Men ett par saker som kan vara bra att veta. Hur bred sittbrunn kräver de? Lutningen på ryggen? Vikt i glasfiber? Går de att få för sexpunktsbälten? och skulle de vara möjliga att göra utan den nedre vingarna upp vid sidan på sitsen som åtminstone på min seven inte behövs. Ytterplåten och kardantunneln håller mig på plats ändå...
_________________ M a g n u sS o l l e n b e r g
|
||
De behövs för stabiliteten på stolen. Tar du bort sidorna, blir allting jättevekt. Eftersom jag har viss "inside"-knowledge... ...så kan jag säga ang "vikt" att det beror helt på hur stark man vill ha stolen. De går att göra <1kg, men då är de väldigt klena och behöver mycket stag och förstärkningar.
_________________ mvh Micha3l Bl1x Porsche 911 |
||
och vilket material som används...
_________________ Nisse Holmgren Umeå
|
||
Nja, vet inte riktigt om det alltid stämmer. Jag fäster ryggdelen i bakväggen så nedre delen behöver inte vara så stabil. En av fördelarna med att inte ha en överdimensionerad sittbrunn. Luft bakom stolen är av ondo... Mina gamla stolar var gjorda så och även om de hade en mängd andra fel och brister så var de bra iallafall på så sätt. Är lite inne på att skrota/sälja mina Westfieldstolar och köra tvådelat med lös sits och rygg igen. Det är lättare att få fram midjebältet, mindre vikt och till ryggstöd behöver jag i princip bara sidovingar och nackstöd. _________________ M a g n u sS o l l e n b e r g
|
||
|
Ser väldigt välgjutet ut... har du möjlighet att fixa andra delar i glasfiber till bra priser? Kanske finns folk som är intresserade av karossdelar om priset är tillräckligt bra.
|
||
|
Har pratat lite med Pär idag....och det han tycker skall nämnas är att stolarna blir vaccum gjutna i en kombination av kolfiber med en glasfibermatta som kärna.
Vad anser ni är ett rimligt pris då?
_________________ Nisse Holmgren Umeå
|
||
|
Kankse fler som vill veta men hur har du löst det med klädsel? Går det att få tag på färdiga kläslar till stolarna?
Skulle behöva få tag klädsel till mina. |
||
Är ytan tillräckligt slät kan man ju strunta i klädsel om man vill och limma på 3-5 mm skumgummiduk eller filt av högre kvalitet istället på strategiska platser. Borde ju inte öka vikten nämnvärt? Men då vill man ju gärna att de är svarta eller nåt och inte glasfibergula vilket är en sjusärdeles tråkig färg..... vikt och pris är nog det vi alla väntar på.
_________________ M a g n u sS o l l e n b e r g
|
||
![]() |
SÄLJES
|
9973 besök totalt |