|
Joachim
Här sen Jul 2003
Inlägg: 6

04 Okt 2005 19:54
Anders Jonsson skrev: |
/.../ och 1450 kg för 130 som tjänstevikt på sin hemsida. |
Se där ja! Bara 120 kg mer än min -87 Saab 900 T16...
_________________ Joachim Björkman
|
AndreasNystrom
Eskilstuna
Här sen Okt 2003
Inlägg: 1374

05 Okt 2005 08:40
Christian Eick skrev: | I senaste numret av tyska SportAuto provkör de en 130i med 18" och M-chassi och den får lysande kritik. Artikelförfattaren skriver t.o.m. något i stil med, fritt översatt: "I och med lanseringen av nya M1, förlåt 130i, har BMW för första gången etc etc..."
Eftersom SportAuto har betoningen på sport när de bedömer bilar så verkar ju bilen vara lämplig för rejsianer... |
Frågan är dock om han har sett en M1
_________________ --
Audi A4 TSquattro
|
Sportbilsentusiasten
Sverige
Här sen Mar 2004
Inlägg: 648

Namndispens
Trådstartare

05 Okt 2005 08:43
Joachim skrev: | Anders Jonsson skrev: |
/.../ och 1450 kg för 130 som tjänstevikt på sin hemsida. |
Se där ja! Bara 120 kg mer än min -87 Saab 900 T16...
 |
Ja iblaand frågar man sig om utveckligen verkligen går framåt
|
Johan Wagréus
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1131

05 Okt 2005 22:45
Peeter skrev: | Lillen skrev: | Drag på R32:n??
Vet att t.ex Skoda Felicia RS INTE får ha det , vanliga Felicia men INTE RS.
Bör kollas upp iaf om den är typad med drag , annars blir det svårt att regga. |
130i kanske man får ha drag på!?!
Kanske skulle funka som dragbil till Lådbilen.  |
Finns dragkrok till för runt 6000:- Har utrustningslistan hemma
|
Peeter
Torshälla/Eskilstuna
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2993

06 Okt 2005 08:47
Joachim skrev: | Anders Jonsson skrev: |
/.../ och 1450 kg för 130 som tjänstevikt på sin hemsida. |
Se där ja! Bara 120 kg mer än min -87 Saab 900 T16...
 |
och 100 kg mindre än BMW 330i.
_________________ Peeter Pahv
Ringenfantast, som numer leker med en Mini JCW -08.
|
Sportbilsentusiasten
Sverige
Här sen Mar 2004
Inlägg: 648

Namndispens
Trådstartare
|
Johan Wagréus
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1131

04 Nov 2005 23:14
Nån annan som hunnit provköra 130 ännu? Fick en snabb tur i förrgår och det enda jag inte gillade var prislappen, annars var det en bil jag lätt skulle tänka mej att äga.
Bilen var utrustad med M-sportpaketet (annan ratt = ruggigt skön, annat chassi, lite styling osv)
Tyckte inte bilen kändes speciellt tung (allt är relativt) undrar om dom gjort nått åt styrningen men den kändes faktiskt bättre äv vad jag minns den på 118i osv.
Gick helt okej, dock lite maskerat. Antispinnlampan blinkade en bit in på tredje växeln på våt asfalt.
|
Ekman
Färgelanda/Uddevalla
Här sen Aug 2003
Inlägg: 313
_________________ MVH/// Johnny Ekman.... 0739330744
|
johann
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4121

06 Nov 2005 15:51
Johan Wagréus skrev: | Nån annan som hunnit provköra 130 ännu? Fick en snabb tur i förrgår och det enda jag inte gillade var prislappen, annars var det en bil jag lätt skulle tänka mej att äga.
Bilen var utrustad med M-sportpaketet (annan ratt = ruggigt skön, annat chassi, lite styling osv)
Tyckte inte bilen kändes speciellt tung (allt är relativt) undrar om dom gjort nått åt styrningen men den kändes faktiskt bättre äv vad jag minns den på 118i osv.
Gick helt okej, dock lite maskerat. Antispinnlampan blinkade en bit in på tredje växeln på våt asfalt. |
Hur kändes chassit?
|
Johan Wagréus
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1131

07 Nov 2005 12:05
johann skrev: | Johan Wagréus skrev: | Nån annan som hunnit provköra 130 ännu? Fick en snabb tur i förrgår och det enda jag inte gillade var prislappen, annars var det en bil jag lätt skulle tänka mej att äga.
Bilen var utrustad med M-sportpaketet (annan ratt = ruggigt skön, annat chassi, lite styling osv)
Tyckte inte bilen kändes speciellt tung (allt är relativt) undrar om dom gjort nått åt styrningen men den kändes faktiskt bättre äv vad jag minns den på 118i osv.
Gick helt okej, dock lite maskerat. Antispinnlampan blinkade en bit in på tredje växeln på våt asfalt. |
Hur kändes chassit? |
Nu satte jag mej i 130:n direkt från min 528 -87:a så jämförelsen kanske inte blir perfekt men jag gillade bilen och upträdandet starkt, den styrde in fint (testade i princip från vällingby-brommaplan-vällingby) så det blev ingen längre tur men det gav helt klart mersmak.
Kanske går att hitta en 130 sen som gått runt 1000mil och som ramlat ner lite i pris
Diffbroms saknar man nog men det borde ju gå att lösa på nått sätt , motorn är helt klart en pärla
|
Johan Wagréus
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1131

12 Nov 2005 22:21
Såg nån snabbtest på R32:an i DN idag... shit säger jag, kalla 130 överprisad.... tror testgolfen kostade nått på 333.000:-... 1450kg eller nått 0-100 på 6.5...
Känns som 130 nästan är prisvärd i jämförelse
|
TheProphet
Sundsvall
Här sen Sep 2003
Inlägg: 806

13 Nov 2005 11:42
Johan Wagréus skrev: | Såg nån snabbtest på R32:an i DN idag... shit säger jag, kalla 130 överprisad.... tror testgolfen kostade nått på 333.000:-... 1450kg eller nått 0-100 på 6.5...
Känns som 130 nästan är prisvärd i jämförelse  |
Jag anser då det iaf.. För i själv skulle jag inte köpa en FWD GOLF för samma pengar som en BMW, Alfa, Audi...
_________________ Johan
- Prospekterar Cayman
|
Sörpan
Slåtte
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8696

13 Nov 2005 12:08
TheProphet skrev: | Johan Wagréus skrev: | Såg nån snabbtest på R32:an i DN idag... shit säger jag, kalla 130 överprisad.... tror testgolfen kostade nått på 333.000:-... 1450kg eller nått 0-100 på 6.5...
Känns som 130 nästan är prisvärd i jämförelse  |
Jag anser då det iaf.. För i själv skulle jag inte köpa en FWD GOLF för samma pengar som en BMW, Alfa, Audi... |
AWD menar du väl?
_________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson)
"Raksträckor är bara en transport till nästa kurva"
|
TheProphet
Sundsvall
Här sen Sep 2003
Inlägg: 806
_________________ Johan
- Prospekterar Cayman
|
TheProphet
Sundsvall
Här sen Sep 2003
Inlägg: 806
_________________ Johan
- Prospekterar Cayman
|
|