Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Nürburgring
![]() |
1, 2 >> 23 besök senaste veckan (2480 totalt) |
20,832 km = BTG?
Faldt over Peeters tid: 20,832 km 9,56 = 126 km/h VW Polo open Air 16v(100hp)-97, Peeter Pahv, Sweden, 2001. Men andre tidstagninger på www.nordschleife.no er på meget varierende distancer. Hvad er BTG i km? _________________ René Larsen |
||||
Re: 20,832 km = BTG?
Min tid där är eg 9:24 BTG + uppskattat 32 sekunder för att få ett komplett varv. ![]() _________________ Peeter Pahv Ringenfantast, som numer leker med en Mini JCW -08. ![]() |
||||
Bridge to Gantry. När du kommer ut på banan så är det första du ser framför dig, bron Antoniusbrücke, som korsar banan. Bridge: https://rejsa.nu/Ringenkurs/01_Anton Gantry: https://rejsa.nu/ringenkurs/10_Schwa _________________ Arnt Tore Aspeslåen BMW 316i 1989 modell med S50B30:-D |
||||
Ja, det är för ett helt varv. Längduppgifterna på hemsidan du refererar till stämmer inte. Vissa av de tiderna avser helt varv, vissa SportAuto 20,6 och vissa BTG som är betydligt kortare. Som sagt, det där med att jämföra tider... ![]() _________________ Med vänliga hälsningar Anders Jonsson |
||||
Jag körde förra veckan, och om jag inte missminner mig så stod tripmätaren på 19.4 eller 19.6 vid gantryt.
Kommer inte riktigt ihåg. Lovar att mäta nästa gång. Idag kollade jag i min videokamera och det var en 911 som körde den sträckan G till B på 21 sekunder. Det var några som hade hyrt banan och jag stod vid påsläppet och videofilmade, när de maxade på rakan. Häftigt!! _________________ Fredri k Q vis ander / NS BTG 8.05 / 447 PCS 9581 / BMWSC 650 BMW M3 E46 SMG 2002 |
||||
Det var onekligen väldig, väldigt, väldigt fort. Stuck behöver 24 sekunder vad jag kan se från videon. _________________ Med vänliga hälsningar Anders Jonsson |
||||
Varför kör Sportauto inte fullt varv men redovisar fullt varv??? _________________ Joachim Qvarnström |
||||
Vad var det för 911 mera specifikt, effekt mm? _________________ Joachim Qvarnström |
||||
om du tittar i deras supertest så står det ganska tydligt att deras varv är 20.6 km. Jag vet inte varför de inte kör fullt varv. Jag tror det kan ha historisk skäl som går tillbaka till tiden innan den nya påfarten kom till och man använde "depån" vid T13. _________________ Med vänliga hälsningar Anders Jonsson |
||||
[quote="Anders Jonsson"]
Ja Anders, om det var 21 eller 23 sek är svårt att säga. jag stod vid påsläppet och filmade och med min hobby kamera så ser bilen väldigt liten ut under gantryt. Svårt att säga exkt när han passerade. Men det ligger runt dessa siffror, "for sure". Exakt vad det var för 911 vet jag inte, men de flesta var 4S eller GT3 o.d. och vem är Stuck förresten? _________________ Fredri k Q vis ander / NS BTG 8.05 / 447 PCS 9581 / BMWSC 650 BMW M3 E46 SMG 2002 |
||||
Skillnaden mellan 21 och 23 är ju liksom rätt så stor i det här sammanhanget! Stuck syftar på Hans-Joachim Stuck, tämligen välkänd och framgångsrik racerförare, se http://www.hansstuck.com/en/ Det finns en video där han kör en M3 GT3R runt Nordslingan på VLN-träning. Hans körning är mycket imponerande och enligt min mening kan videon gärna användas som "facit" när man har diverse diskussioner om spårval mm. ![]() _________________ Med vänliga hälsningar Anders Jonsson |
||||
Radicalen på sitt rekordvarv får jag till c:a 24,5 sekunder. Så jag reagerade också på att 21 sekunder är extremt fort! ![]() _________________ Peeter Pahv Ringenfantast, som numer leker med en Mini JCW -08. ![]() |
||||
[quote="Anders Jonsson"][quote="QVISFR"]
Herr Jonsson, jag kollade precis igen och jag ber om ursäkt om jag har farit med osanning. Men det är som jag sa tidigare nästan omöjligt att se med min position och zoom exakt när han passerar gantryt. Det kan likaväl vara 2-4 sekunder till. Sorry! ![]() Biltyp är också omöjligt för mig att säga, då den passerar 10 m från mig i som jag uppfattar väldigt hög fart. Kameran(jag!) hänger liksom inte med. Du får ge mig några år på ringen, så kanske jag kan prata med samma precision som er andra. Jag är ju novis när det gäller motorsport, och det är en ny värld som öppnar sig för mig. Skall bli intressant att kolla in herr Stucks hemsida. Tack för tipset. Tror ni det kan stämma med 19,4 km BTG, och hur lång är då rakan? Med Vänliga Hälsningar, _________________ Fredri k Q vis ander / NS BTG 8.05 / 447 PCS 9581 / BMWSC 650 BMW M3 E46 SMG 2002 |
||||
Det hoppas jag. Kanske i Karusellen en dag! Jag tar tid förresten. Har sett i annan tråd att detta är en het potatis. Stuck filmen, är det en köpfilm? hittade ingen på hans hemsida? Visst är ringen förförisk?! Min tyske kollega tittade på mig häromdan och konstaterade lugnt att jag : " been strucked by the virus". Kul _________________ Fredri k Q vis ander / NS BTG 8.05 / 447 PCS 9581 / BMWSC 650 BMW M3 E46 SMG 2002 |
||||
En bit ner i den här tråden konstaterar vi att GTB är c:a 1600 meter. https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=15265&highlight=gtb _________________ Peeter Pahv Ringenfantast, som numer leker med en Mini JCW -08. ![]() |
||||
![]() |
Nürburgring
![]() |
1, 2 >> 23 besök senaste veckan (2480 totalt) |