Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Skruva banåkabil
Hjälm krossar stag - SBP?
940 besök totalt
Birdy_sx
Västerlanda
Här sen Dec 2004

Trådstartare

Hejsan.

Tänkte fortsätta på bågen nu i eftermidda, och de rören jag har kvar just nu är till för hjälmkrossar stagen.
Så min fråga är:
Får man besikta bilen med dessa stag eller är det helt kört om man monterar sådanna??
Tacksam för snabbt svar, så jag vet om jag skall börja me dem eller inte!

mvh staffan

Stockholm
Här sen Dec 2002

Vad jag fick veta så är det inte bra att ha hjälmkrossarstag om man ska besiktiga bilen som vanligt.
Buren ska inte hindra in och utsteg ur bilen heter det.
Därför skippade jag hjälmkrossarstag, toyota stag och den övre dörrsträvan. Var inga problem att besiktiga bilen.

Regbesiktningsmannen tyckte att jag hade gjort rätt iom att jag hade struntat i de stagen.

Möjligtvis kan det vara ok med hjälmkrossarstag om dörröppningen är tillräckligt stor och stolen sitter relativt långt fram. Så att staget sitter bakom stolen så att säga.

Birdy_sx
Västerlanda
Här sen Dec 2004

Trådstartare
okej, tack för svaret.

Då kanske det inte är så smart att ha kryss i dörrarna heller?.. jag har redan svetsat det ena staget samt kapat ur och punktat fast det andra staget i krysset. Men det hindrar ju utgång betydligt mer än med bara ett stag. Så man borde kanske inte svetsa fast det heller?..

Är det någon som har sin bil gatbesiktat med hjälmkrossar stag och/eller kryss i dörrarna?

mvh staffan

940 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande