Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Nürburgring
Ny "onboard" DVD från Renn.tv/shop
<<   1, 2, 3
5034 besök totalt
Anders Jonsson
Bromma
Här sen Dec 2002

Lennart Jarmyr skrev:
Det var en sak till jag noterade och det var det att den blå/gula Porschen verkar vara instabil i bakvagnen, kanske en följdskada av hans avåkning i Metzgesfeld, eller så hade han problem med sina bakdäck.

Eller är det ett beteende som Porsche har om man gasar lite för mycket.

Du är skarpögd Lennart! Jag skickade en DVD som julklapp till gode vännen med 24-timmars erfarenhet och en av hans kommentare var "Härlig video, jag var med och gasade och bromsade hela tiden. Underbart när man ser att bakändan börjar bli lite nervös på framförvarande - då vet man att han börjar bli mogen!"

Alltså det du ser skulle kunna vara ett tecken på att föraren helt enkelt börjar känna av stressen och pressen och börjar göra små misstag och "överköra".

Det kan ju också vara så att hans däck/bil fått lite för mycket stryk i samband mes snurrningen.

Han måste dock haft en väldig tur, snurra där han gjorde utan att slå i ordentligt var lyckosamt!

En sak är dock säker - det kan inte vara Porsches fel!

Lennart Jarmyr
Motala
Här sen Dec 2002

Trådstartare
Det måste kännas frustrerande att ligga bakom en bil och känna att jag kan åka fortare på det kurviga partiet av banan, men när vi kommer ut på den långa rakan då hänger jag inte med.

Då är det ju inte värt risken att försöka åka om på det kurviga partiet, när man vet att han åker om mig igen på rakan, så varje gång vi passerar mål efter ett varv så ligger han före. >

Eller blir det tävlingsinstinkten som tar över, Jag ska bara om.

Anders Jonsson
Bromma
Här sen Dec 2002

Lennart Jarmyr skrev:
Eller blir det tävlingsinstinkten som tar över, Jag ska bara om.

Skulle tro det!

Peeter
Torshälla/Eskilstuna
Här sen Nov 2002

Jag noterade också det där med den heldragna linjen vid utfart från depån!
Nu kommer jag inte ihåg om det var i den här filmen eller om det var den med BMW GTR-bilen där dom som är ute på banan också kör över samma linje.
Fast från andra hållet då...
Det har jag nog sett i F1 också på någon bana, så det senare är nog tillåtet.

Vad gäller Porschen på Scheid-DVD:n så imponerades jag över hur väl han utnyttjar banbredden och hur exakt han placerar bilen nära kanter och curbs. thumbs up
om man jämför med Jaggan, så körs den inte alls på samma sätt!

Vad hände med Jaggan i AF på sista varvet?
Den måste nästan ha fått tekniska problem!?!

Hur som helst otroligt jämnt mellan Jaggan, Porschen och BMW:n. thumbs up

Fartskillnaden mellan dessa bilar och många långsammare fordon är hissnande stor!
Det är ett under att det inte smäller oftare än det gör!

Anders Jonsson
Bromma
Här sen Dec 2002

Att köra över över linjen "utifrån" är vad jag vet tillåtet. Just på GP banan på Nurburgring känns det ganska naturligt att göra så.

Det är verkligen intressant att se hur mycket det skiljer mellan olika förare även på denna förhållnadevis höga nivå. På en bana som NS blir det ju extra tydligt. Egentligen är det inte så konstigt, i alla sporter är det väl skillnader mellan utövarnas kunskaper och kapacitet. När det gäller motorsport så tror man dock lätt att det bara är materialet som spelar roll men alla dessa videos visar att förarinsatsen är viktig.

Jag tror Jaggan missar en växel i AF, eller så pallade han helt enkelt inte trycket!

Håller med om fartskillnaderna, måste vara väldigt svårt att hantera för alla parter. De långsamma kan ju inte hålla på och flytta sig hela tiden, men ändå måste de hjälpa till. De snabba har hela tiden att avväga riskerna "skall jag ta honom nu eller sen?". Onödigt att avsluta ett långlopp i förtid bara för att tjäna en halv-sekund, men samtidgt kan man ju inte låta konkurrenterna fly iväg så man tappar kontakten.

För egen del ger en sådan här video både ett enormt begär "där skulle man vilja vara med" samtidigt som det ger en känsla "vad skönt att man slipper brottas med det där!". Det senare väger dock över när man tänker på hur det blir när det är blött och mörkt och när notan skall betalas!

Anton Lillsund
Sälen
Här sen Aug 2003

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Jag är inte värdelös på tyska! Eller jo, det är jag nog...

Idag kom filmen! Jag trodde att jag hade skickat pengarna till någon bankdirektör i Tyskland ett tag faktiskt.. Men inte då. thumbs up

Imorgon kväll ska jag bänka mig framför TVn.

Askeby->7 min från Sviestad
Här sen Dec 2003

Fick min film för ett par dagar sedan!
Är mäkta imponerad av körningen, sjukt tempo, och känsla!

Men vad dom första 21-22 min (av totalt 47min) var till för, det fattar jag inte!
Först en stillastående bil, och vy inifrån bilen!
Sen rulla långsamt ett helt varv efter SafetyCar(eller vad det nu var)..varför?

Men dom 3 varven som gick för fullt var grymma!!

Klubbräser: Porsche 951-86
Tävlingsräser: Opel Kadett GSi 2,0 16v
Citera
Daniel Ene
Gubbängen
Här sen Jun 2003

Sitter och vill utöka filmsamlingen såhär en seeeeeg fredag, är det Scheid som är mest per krona?

/ Daniel

Stockholm
Här sen Nov 2002

Daniel Ene skrev:
är det Scheid som är mest Daniel

Det blir inte bättre än så. thumbs up
Citera
Daniel Ene
Gubbängen
Här sen Jun 2003

johann skrev:
Daniel Ene skrev:

Hmmm... Först läste jag tre år tyska i högstadiet. Sedan efter det läste jag ytterligare tre år tyska i gymnasiet..
Men fortfarande så kan jag inte utröna om jag ska betala först så skickar de filmen, eller om de skickar filmen först och jag betalar när jag hämtar ut den.

Fick ju ett mail med Mikes kontonummer, så det kanske är så att de skickar när de ser mina pengar?

Känner mig som Fredrik Lindström i ett gammalt Hassan-prank..
"Bitte mit meine kolege spächen. Er hat viele jahre im Deutchland gewohnt und arbeitet.." Kindergarten, jaja, das ist gut!

Bromma
Här sen Dec 2002

Daniel Ene skrev:
johann skrev:
Daniel Ene skrev:

Hmmm... Först läste jag tre år tyska i högstadiet. Sedan efter det läste jag ytterligare tre år tyska i gymnasiet..
Men fortfarande så kan jag inte utröna om jag ska betala först så skickar de filmen, eller om de skickar filmen först och jag betalar när jag hämtar ut den.

Fick ju ett mail med Mikes kontonummer, så det kanske är så att de skickar när de ser mina pengar?

Känner mig som Fredrik Lindström i ett gammalt Hassan-prank..
"Bitte mit meine kolege spächen. Er hat viele jahre im Deutchland gewohnt und arbeitet.." Kindergarten, jaja, das ist gut!

Jag vet inte men troligen vill han nog ha pengarna i förskott. Jag tror du kan lita på Mike, han är på ringen nästan varje helg och "alla" vet vem han är så han får svårt att hålla sig undan om han skulle börja blåsa folk på leveranser!

Daniel Ene
Gubbängen
Här sen Jun 2003

Nej nej, jag menade inte att jag var rädd att han sticker med pengarna.
Så mycket som man läst om och av honom så verkar det vara safe.. thumbs up Men mest så att det inte blir fel och pengarna fastnar i internetrymden mellan Nordea och Dresdner Bank..

/Daniel

Anders Jonsson skrev:

Jag vet inte men troligen vill han nog ha pengarna i förskott. Jag tror du kan lita på Mike, han är på ringen nästan varje helg och "alla" vet vem han är så han får svårt att hålla sig undan om han skulle börja blåsa folk på leveranser!

Bromma
Här sen Dec 2002

Daniel Ene skrev:
Nej nej, jag menade inte att jag var rädd att han sticker med pengarna.
Så mycket som man läst om och av honom så verkar det vara safe.. thumbs up Men mest så att det inte blir fel och pengarna fastnar i internetrymden mellan Nordea och Dresdner Bank..

/Daniel

Ja det där med banker vet man ju aldrig hur det går, men för mig har det i alla fall funkat både till renn.tv och andra.

Lycka till!

Magnus Lohm
Motala
Här sen Jan 2003

Lennart,
Hur mycket ska du ha för videon i hyra? eller sälja?
Mvh Ringenabstinens
Citera
Anton Lillsund
Sälen
Här sen Aug 2003

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Jag klurade på det här med betalningen jag också..

Jag minns inte hur jag gjorde nu men tidigare i tråden så skrev jag lite om det.
Det gick väldigt smidigt dock med lite osäkerhet från min sida att jag gjort rätt.

Filmen är bra. thumbs up

Ny "onboard" DVD från Renn.tv/shop
<<   1, 2, 3
5034 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande