Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Nürburgring
Ett varv från VLN:8 i en 996 GT3 RS.
1567 besök totalt
Lennart Jarmyr
Motala
Här sen Dec 2002

Trådstartare

Här finns varv 1 från VLN nr 8, bil: Porsche GT3 RS, förare Dr Edgar Althoft.

När ni kommer in så välj, "New Downloads" och "Porsche 996 GT3 RS, 24 september 2005".

http://www.frankuhlig.de/index.php?name=Downloads

Lennart Jarmyr
Motala
Här sen Dec 2002

Trådstartare
Jag laddade även ner varvet med Dirk Adorf från träningen 16 juli i en V8 Star, det gick undan, 8,33,280 var hans tid.

McRae
HQ
Här sen Maj 2004

Vad i h... E30ian som ligger framför!!!

Det är först på rakan vid Döttinger Höhe som han kan komma om... Detta i en 996 gt3 rs (jag som tycker att våran gt3 cup är snabb så det räcker...).

Någon som har någon info om den bilen, startnr 101 (syns ibland när han lyckas pressa höfläkten lite extra ).

M3E30, det är grejor det

Speed costs money, how fast you wanna go?
Citera
Anders Dauner
Åkersberga
Här sen Nov 2002

McRae skrev:
Någon som har någon info om den bilen, startnr 101 (syns ibland när han lyckas pressa höfläkten lite extra ).

M3E30, det är grejor det

Nu har jag iofs inte tittat på filmen men #101 är ingen vanlig M3. Snarare E30 M3 GTR eller något liknande.

Bilen, även kallad "Diva", är en ex DTM som sedan några år har en V8 på 4-liter (effekten påstås ligga på 500 hk). Förare i det här racet var Kurt Thiim.

http://www.dolate-motorsport.de/vln/vln.htm (klicka på SP7)

Åkersberga
Här sen Nov 2002

Nu har jag tittat. Kalla bromsar? Eller trodde han verkligen att han skulle ta sig förbi Vipern i starten?

Jag är lite förvånad över att Vipern inte drar ifrån mer på Döttinger Höhe. Skulle vara kul att se fortsättningen för det ser ut som att han faktiskt tar sig förbi den efter start och mål på andra varvet.

Bromma
Här sen Dec 2002

Anders Dauner skrev:
Nu har jag tittat. Kalla bromsar? Eller trodde han verkligen att han skulle ta sig förbi Vipern i starten?

Jag är lite förvånad över att Vipern inte drar ifrån mer på Döttinger Höhe. Skulle vara kul att se fortsättningen för det ser ut som att han faktiskt tar sig förbi den efter start och mål på andra varvet.

Kankse har man valt en sådan utväxling på Vipern att den inte går fortare? Porschen verkar i alla fall gå på Vmax en längre tid.

Märklig att han verkar komma förbi i slutet av videon - han är ju inte direkt i slagläge vid inbromsningen?

Incidenten i starten, tycker att det verkar som om Porsche-föraren felbedömmer Viperns spår (det är ju lite "diagonalt") och det faktum att banan smalnar av/svänger där.

Intressant att så stora gossar inte håller fullt i alla lägen trots allt, t ex Pflanzgarten 2 - Schwalbenschwantz.

Lennart Jarmyr
Motala
Här sen Dec 2002

Trådstartare
Anders Jonsson skrev:

Intressant att så stora gossar inte håller fullt i alla lägen trots allt, t ex Pflanzgarten 2 - Schwalbenschwantz.

Det hade jag också tänkt skriva om, för på vissa ställen så får man uppfattningen att han bara låter bilen rulla igenom kurvorna. det känns som om det inte är någon attack i hans körning, men kan det ha att göra med att det bara är första varvet dom är ute på och det är dåligt med värme i däcken.

För skillnaden är som natt och dag om man tittar på filmen med Dirk Adorf i Jaguaren, (som jag laddade ner på den här siten också) där kan man snacka om att satsa, det känns nästan lite brutalt ibland.

och ner igenom S-K mot Aremberg går det väldigt fort, för att sedan redan i Aremberg börja växla upp igen för att som jag fattar det hålla fullt på högsta växeln nere i Fuchsrörhe, och för att inte tala om farten han har igenom Adenauer-Forst, det är häftigt.

Men det här är vad jag tycker men jag har ju inte den erfarenheten som vissa andra har av men jag tycker att varvet med Dirk Adorf är en häftig körning där han verkar ge allt han har.

Peeter
Torshälla/Eskilstuna
Här sen Nov 2002

Lennart Jarmyr skrev:
Anders Jonsson skrev:

Det hade jag också tänkt skriva om, för på vissa ställen så får man uppfattningen att han bara låter bilen rulla igenom kurvorna. det känns som om det inte är någon attack i hans körning, men kan det ha att göra med att det bara är första varvet dom är ute på och det är dåligt med värme i däcken.

För skillnaden är som natt och dag om man tittar på filmen med Dirk Adorf i Jaguaren, (som jag laddade ner på den här siten också) där kan man snacka om att satsa, det känns nästan lite brutalt ibland.

och ner igenom S-K mot Aremberg går det väldigt fort, för att sedan redan i Aremberg börja växla upp igen för att som jag fattar det hålla fullt på högsta växeln nere i Fuchsrörhe, och för att inte tala om farten han har igenom Adenauer-Forst, det är häftigt.

Men det här är vad jag tycker men jag har ju inte den erfarenheten som vissa andra har av men jag tycker att varvet med Dirk Adorf är en häftig körning där han verkar ge allt han har.

Filmen med Jaggan är verkligen häftig!!! thumbs up
Snacka om satsning!
Tom i Mut-/Angstkurve och Klostertal så laddar han i princip fullt! thumbs up

Lennart Jarmyr
Motala
Här sen Dec 2002

Trådstartare
Ett tips Peeter, ladda ner filmen med Audi 50 från Youngtimer Trophy.

Du som kört Polo på Ringen kanske känner igen dig.

Anders Dauner
Åkersberga
Här sen Nov 2002

Filmen från Youngtimer Trophy med Audin var verkligen Cool. thumbs up Slip streaming...

Det är fö Klaus Ludwig som kör RSR:en som passerar vid Eiskurve. Han kör varvtider runt 9:20 med den där gamla Porschen.

Schtockholm, Schweden
Här sen Jan 2005

Med all respekt för riktiga racerförare och taktik:
Dr Althoft i Porschen var ju "trött" redan på första varvet, till skillnad från Dirk Adorf i Jaguaren som var suverän att se. Hatten av för en sådan satsning!
Jag satt och flinade hela varvet! Helt underbart.

(PCS #9240)
Citera
Nürburgring
1567 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande