Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6 >> 1 besök senaste veckan (14215 totalt) |
ok.........nu är vi där igen...........jag ger upp......... _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||
Bilden visar väl en bil med noll camber?
Kanske man ska ge tusan i hjulet och bara säga att "mät vinkeln mellan axeltappen och den tänkta linjen genom övre infästningen i tornet och spindelelden" KLART! ![]() Eller rörde vi till det nu igen? Jag som trodde vi var hemma tillslut. ![]() Börja tröttna på kännslan av att "tro mig hajja hur man mäter korrekt KPI". (Fast jag tror jag vet iaf... ![]() ![]() |
||||
Tack AL............Kan du skriva detta i rött.............kul att några av er fattar ![]() _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||
Ska se om jag kan ändra det Håkan...
Kul att jag hajjat rätt då...FRÅN FÖRSTA BÖRJAN!!! Men sedan ställde ngn/nga till det för mig så jag blev helt ![]() Tack Håkan! ![]() EDIT: Jag är ett datorgeni... ![]() ![]() |
||||
Det är lodlinjen, tyvärr är jag inte helt bra på att rita... _________________ ![]() |
||||
Det du säger är så fel...........läs tråden är du snäll _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||
Det finns felaktigheter i literaturen.........det låter lite kaxigt att säga så...men det är faktiskt sant. Det stora felet är att man gör skisset så som den Jocke visade.....varpå en vaken betraktare ställer den fråga som du ställde.... När man konstruerar en hjulgeometri......är en vinkel som ändras tillsammans med cambern (har ändrat ett skrivfel här) helt värdelös. _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||
Får man fråga vad det är för litteratur du använder dig av? Caster är ju Kingpin (styraxeln) fast från sidan, så den ändrar sig ju inte... eller? _________________ ![]() |
||||
Det smög sig in ett skrivfel........det ska naturligtvis vara CAMBER _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||
_________________ "Full fart; spar tid." /Igino Cazzola Blandar italienskt, tyskt och engelskt i en härlig gröt. |
||||
Varför får man inte ha olika camber på vänster och höger sida (mitt VF skriker efter en grad till, medan HF har det ganska behagligt)?
_________________ "Full fart; spar tid." /Igino Cazzola Blandar italienskt, tyskt och engelskt i en härlig gröt. |
||||
Nu börjar det bli riktigt bra..... ![]() ![]() _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||
om det passar din bil........så tycker jag du ska ha det. Det är ju det viktigaste......det finns många tävlingsbilar som kräver individuella värden på alla hjul.........men det kanske är mest på rundbanor i USA ![]() _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||
_________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||
Jag skojar faktiskt inte. Bara för att jag lyckats snappa upp en del, betyder det inte att jag kan allt. _________________ "Full fart; spar tid." /Igino Cazzola Blandar italienskt, tyskt och engelskt i en härlig gröt. |
||||
KPI är ju inte samma sak som axeltappslutning, KPI är styraxelns lutning sedd framifrån mot en lodlinje och inget annat! _________________ ![]() |
||||
Nu:: editerad!! Läste igenom vad som sagts tidigare engång till och kvar blir:Nu är Ni roliga och går i cirklar. När man väl tror att man förstår rör ni till det.
![]() Att mäta den mot en lodlinje blir ju fel om man kan ändra camber utan att ändra KPI eller vice versa. So Hur förändrar jag KPI utan att förändra camber. ( tror att det är här en hel del i missuppfattningarna ligger) En bild på en sådan upphängning vill jag se OT:Lyfte tillbaks bilen över motorn igår. Med muskelkraft! startar upp den igen i helgen! NGN som har ett 4punktsbälte att sälja? _________________ Johan Lundberg *BBDB* Ex Marcos 2T EX Marcos 1600 GT Nu Lotus Elise S1 KR1 |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6 >> 1 besök senaste veckan (14215 totalt) |