Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Skruva banåkabil
Pipercross filter -- lite hjälp behövs
1635 besök totalt
superMOG
Brämhult
Här sen Aug 2004

Trådstartare

Är det möjligen någon som har ett Pipercross luftfilter för DCOE av typen KK600 med basplatta?

Jag skulle behöva lite hjälp med hur det ser ut innifrån ...dvs en liten bild på filtret och plastramen skulle vara perfekt.

Jag behöver detta för att jag måste troligen modifiera lite i underkant på både basplatta och filter-ramen (lite trångt på MOGen). Vill helst inte köpa ett för att konstatera att detta inte funkar. Tele-konsultation med säljaren blev lite 'svårt'.

Skulle också behöva veta om det går att 'trycka in filtret' något dvs om stålburen ger med sig ett par centimeter i 'hörnet'.

Michael Stadig --BBDB--
Morgan 4/4 BDG, Caterham 7 TC, Lola T492, Honda RVF400R
Citera
Jörgen (Jet)
Stockholm/Skogås
Här sen Apr 2003

Re: Pipercross filter -- lite hjälp behövs

superMOG skrev:
Är det möjligen någon som har ett Pipercross luftfilter för DCOE av typen KK600 med basplatta?

Jag skulle behöva lite hjälp med hur det ser ut innifrån ...dvs en liten bild på filtret och plastramen skulle vara perfekt.

Jag behöver detta för att jag måste troligen modifiera lite i underkant på både basplatta och filter-ramen (lite trångt på MOGen). Vill helst inte köpa ett för att konstatera att detta inte funkar. Tele-konsultation med säljaren blev lite 'svårt'.

Skulle också behöva veta om det går att 'trycka in filtret' något dvs om stålburen ger med sig ett par centimeter i 'hörnet'.

Hur bra bilder behöver du? Räcker de här produktbilderna?
http://www.classicalfa.com/shop/category59_1.htm

PX600 misstänkt lik KK600...
http://www.truechoice.com/prodinfo.asp?number=PIPC602D

Brämhult
Här sen Aug 2004

Trådstartare
Tackar... thumbs up

Ser ut att kunna funka, behöver såga bort en av dom nedre avlånga flärparna, borde kunna skruva fast filtret igenom plastramen istället...

'Gallret' inuti filtret ser ut som man skulle kunna buckla till lite

Hmm... kanske behöver ytterligare space mellan filter och staget motorn rör ju på sig...speciellt vid uppstart...skulle kanske behöva mindre radie på filtret i ena ändan... får nog bli att beställa ett och boka en pysselkväll

Michael Stadig --BBDB--
Morgan 4/4 BDG, Caterham 7 TC, Lola T492, Honda RVF400R
Citera
Skruva banåkabil
1635 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande