| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Bilder o videos
XX-Kart
|
2 besök senaste veckan (2357 totalt) |
|
XX-Kart
Achim (han med Ringminin och Gixxerkarten) har pysslat i garaget igen.
Den här gången har han byggt sig en tvåsitsig kart med 1100-kubiks motor från Honda CBR på 164 hk. Tycker att det verkar vara lite svårkört.
http://www.gixxerkart.com/movies/Gixxerkart_oct_05.wmv (28 mb, högerklicka och spara som) http://www.gixxerkart.com/ _________________ Anders Dauner |
||||
|
Det finns nog få motoriserade saker jag inte skulle vilja testa, men att sitta bredvid i den där är nog en av dem. Klart ballaste bygget i år
_________________ mvh Patrik Petersson Time Attack, är inte det bara en tidsträning? |
||||
|
Samma ide som jag och kompisen hade för något år sen fast med en Yamaha R1 motor som var lagom trimmad till 176 hk.
Men vi skulle ha en stol i våran. Vi la ner det projektet för vi fick inte bygga den. _________________ // Jani Hast |
||||
INTE FICK....... ? _________________ Kristian Hesselmark EVO'n S Å L D ! |
||||
|
|
||||
köp en gammal superkart eller nåt! En kompis som bor i Örebro har en och skaffade riktiga dubbade isracingdäck till den. Tror han skulle ner till Hargebaden i vintras och testa. Kanske inte fryser till så stora ytor längre ner i Vättern där du bor men uppe vid Askersund i vintras låg det perfekta blanka isar. Skulle själv vilja testa. Avvåkningszonerna blir ju enorma om det är tjock blankis... _________________ M a g n u sS o l l e n b e r g
|
||||
|
Finns ju ett kul superkart bygge som bruka visas upp på STCC evenemangen. Viss kanske ha sett den två sitsiga superkarten som Landström plåga runt banan och gör ALLT för att person jämte ska höras...
www.duorace.com _________________ Magnus Jonasson #81 9:a German Superkart Series 2010 7:a German Superkart Series 2011 |
||||
Motor sponsorn vill inte gå på våran begravning. _________________ // Jani Hast |
||||
Av en slump hittade jag den här sidan, kanske är nåt? www.berg-rennen.de _________________ Pet ter Uhlin |
||||
|
Jag har ett drömprojekt som innefattar att man ska få tag på en crosskart med trasig maskin. Sen av en händelse har jag en 1000cc hojmotor stående. Borde som sagt var vara kul på isen! Ingen som har ett crosskartchassi till salu?
_________________ Jonas Edling |
||||
![]() |
Bilder o videos
XX-Kart
|
2 besök senaste veckan (2357 totalt) |