| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES
K: Fiat X1/9
|
2908 besök totalt |
|
Har nära på bestämt mig för att bygga en dräparfiat, men objekt saknas. Om någon har en X1/9 från -75 eller tidigare som går att rädda från rost, så är jag väldigt intresserad... Alexander Widell quark snabel-a himlen punkt nu 0733-628025 _________________ Alexander Widell Opel Kadett Coupe -75 Buell XB12S -08 |
||
|
Kul att fler har insett vilken potential X1/9:an har!
) från rost.
ooops! Fel forum, kanske....
_________________ Michael Lindh leg. bildåre projekt mittmotormonster: Dallara X1/9 "Il Bastardo" |
||
|
Testa X1/9 klubbens hemsida: www.x19.nu
_________________ Janne Jörgensen *Linköping* |
||
Det verkar ätas en hel del i den klubben ...
_________________ Fredrik Cednert PCS 7484 NS: 9 varv NS BTG: 9.10.21
|
||
|
|
||
|
Tack för all positiv respons. Vore mycket tacksam om någon kunde hitta en hyfsat billig någonstans. Ha redan kollat på x19.nu, men inte fått napp.
och enzo, jag har sett bilderna på ditt monster. Riktigt grym! _________________ Alexander Widell Opel Kadett Coupe -75 Buell XB12S -08 |
||
|
Kolla med denne man.
https://rejsa.nu/forum/profile.php?m
Han vet/visste tydligen om ett avstannat Dallarabygge där rosten redan var fixad, för ett mycket rimligt pris... _________________ Michael Lindh leg. bildåre projekt mittmotormonster: Dallara X1/9 "Il Bastardo" |
||
|
_________________ Torbjörn Fagerberg
A master of going faster! |
||
|
Har faktiskt snackat med honom innan, innan annonsen på blocket kom upp. Han annonserade på x19.nu. Lite dyr kanske, och nästan synd att gå lös på en i sånt fint originalskick... Eller kanske inte... Jag letar vidare.
_________________ Alexander Widell Opel Kadett Coupe -75 Buell XB12S -08 |
||
|
Jo jag har pratat med honom, men tyvärr är det en krockad och riktad kaross från skroten. Alltså inga papper och inget chassienummer... Jag tror inte det går att regga en sådan, annars är karossen faktiskt från -73. Skulle suttit fint. Någon som vet om det går att ordna, eller om någon har papper på en X1/9 så är jag också intresserad.
||
|
regga den som amatörbyggt fordon
ca 5500:- i avgifter och du kan bygga den som du vill ha den. en kadett 16v med låda och du har en ruggigt rolig och potent ban/gatbil
_________________ Opel Speedster Race -03 Diverse Hemibilar Anders Bisting |
||
|
En till på blocket
Hitta en på blocket i dag vet inte om du har sett den men här är länken i alla fall http://www.blocket.se/view/6327520.h Mvh Björn _________________ Björn Athlöf I garaget: Sensor GTR BMW M3 E30 87 Porsche 997 EVO |
||
Hittade precis en sådan med låda, drivaxlar och fjäderben för 1500. Där jag bor.
||
tror nog att han hittat en komplett kadett att stjäla drivlinan ifrån
en schysst organtransplantation på en X1/9 tycker jag _________________ Opel Speedster Race -03 Diverse Hemibilar Anders Bisting |
||
|
Fortfarande på jakt. Om någon har något trevligt tips blir jag glad. Det lämpligaste vore en någorlunda rostfri i ett skick man inte behöver må dåligt av att ändra lite på. Den kommer nog att modifieras ordentligt med tiden...
||
![]() |
SÄLJES
|
2908 besök totalt |