Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Nürburgring
Trackdays?
1096 besök totalt
Qvarnis
Stockholm
Här sen Dec 2002

Trådstartare
Trackdays?

Jag har förstått att det finns sk trackdays på Ringen. Vad kostar det, hur ofta är det, hur länge varje gång, hur anmäler man sig, vad är det för regler?

Är de lika tuffa på db nivån som på turistkörningen? När ex Scuderia hyr banan får man ju åka med i princip raka rör vad jag förstått är det samma här?

Åkersberga
Här sen Nov 2002

Jag har också funderat på det där och verkar inte finnas någon vettig sammanställning av dessa. Kanske kan man ringa Nürburgring GmbH för att få reda på vad som är bokat? Annars brukar Ring-Racing ha ganska bra koll på vad som är på gång.

Priserna sträcker sig från 170 euro upp till gissningsvis 300-350 euro för fyra timamrs körning.

Göteborg
Här sen Nov 2002

http://www.rma-limited.com/diary.php dessa kör på nürburgring P.o.A står det så det är säkert inte så billigt

http://www.pistenclub.de/ .... kör väl oxå

Shoppingclion
Citera
Anders Dauner
Åkersberga
Här sen Nov 2002

Pistenclub vet jag brukar köra. Likaså brukar DSK (www.dskev.de) köra någon gång om året. Sist vet jag att det kostade 175 euro för icke-medlemmar så de är nog bland de billigare.

Stockholm
Här sen Mar 2004

Hej, i söndags så kan jag säga att dom stod och mätte med decibelmätare på motorcyklarna, och vinkade av en hel del.
Sedan vet jag inte om det var för att dom faktiskt lät för högt, eller om det var pga att dom ville få bort motorcyklarna som hela tiden kraschade och skapade avbrott i körningen (dom stängde av banan måånga gånger i söndags).

Åkersberga
Här sen Nov 2002

avus skrev:
Hej, i söndags så kan jag säga att dom stod och mätte med decibelmätare på motorcyklarna, och vinkade av en hel del.

Men var inte det turistkörning? Eller var banan hyrd (säkert dyrt på en söndag även om det är sent på säsongen)? Iom att fordonet måste vara besiktat och godkänt under tursitkörningen så är man säkerligen hårdare. Framför allt på en söndag.

När det är race så gäller andra bullergränser fram till 18:00 (undantaget 24h naturligtvis) så någon typ av "bullerdagar" finns det förmodligen. Huruvida man kan utnyttja något sådant under en privat körning vet jag dock inte. Men iom att man under vissa av dessa trackdays har tillåtit tävlingsbilar så gissar jag på att så är fallet, alternativt att man är lite snällare under vardagar (då det är vanligast med dessa tillställningar).

Stockholm
Här sen Mar 2004

Anders Dauner skrev:
avus skrev:

Men var inte det turistkörning? Eller var banan hyrd (säkert dyrt på en söndag även om det är sent på säsongen)? Iom att fordonet måste vara besiktat och godkänt under tursitkörningen så är man säkerligen hårdare. Framför allt på en söndag.

När det är race så gäller andra bullergränser fram till 18:00 (undantaget 24h naturligtvis) så någon typ av "bullerdagar" finns det förmodligen. Huruvida man kan utnyttja något sådant under en privat körning vet jag dock inte. Men iom att man under vissa av dessa trackdays har tillåtit tävlingsbilar så gissar jag på att så är fallet, alternativt att man är lite snällare under vardagar (då det är vanligast med dessa tillställningar).

oj ursäkta jag missade det, i söndags var turistkörning..

Trackdays?
1096 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande