Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 ... 13, 14, 15 6 besök senaste veckan (67485 totalt) |
_________________ Fredrik Heijel www.hondaklubben.com Civic -00 BilsportSS 1.24.12 såld ![]() Suzuki Swift Sport -14 Toyota Rav4 Gazoo Racing -24 |
||||
Hittade en liten sak i DIFFOLJAN ikvälls när jag skulle byta oljan.
tog mig 30 sek att bestämma mig för att byta bakaxeln. ![]() observera dock att det EJ var 50-öringen jag fann i oljan. ![]() _________________ Kristian Hesselmark EVO'n S Å L D ! |
||||
Det är förvånande hur stora saker som kan lossna ur pinjong/kronhjul innan det slutar fungera. ![]() Efter ett rally jag kört lät det klånk-klånk-klånk om bilen. En lite större bit hade gått ut kronhjulet. Men allt fungerade klockrent. Var får man tag på Toyotainkråm till vettiga priser, eller har du konverterat till 240-axel? ![]() Något som vi alltid blev beskyllda för som Fiatåkare. Men tävlingsbesiktningsgubbarna blev alltid motbevisade. ![]() _________________ Jörgen Eriksson |
||||
Av en ren händelse så har jag en till bakaxel liggandes i garaget. Köpt av en kompis som fick massa extra delar till sin AE86:a. har konsulterat min speciella mekanikerguru Krille_hlm - & det skall bytas diffklump - har redan påbörjat detta - men med "lite" hänsyn till grannarna så skall det avslutas imorgon förmidag istället för i natt ! ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() För lite oväsen när man SLÅR ur drivaxlarna tyvärr.. _________________ Kristian Hesselmark EVO'n S Å L D ! |
||||
|
||||
Japps - ny diff monterad...
funkar men viner lite... besiktigade bilen idag i Klippan ... BARA 2st 2:or & 2 bra att veta besiktningsmannen MISSADE..... rosthål som är kvadratdecimeter stora, i båda bakre hjulhusens bak/framkanter rosthål i flera balkar i bottenplattan vindrutestreamern tutan funkar ej plastrutorna coilovers fram stålomspunna bromsslangar (?) huvlåsen sticker upp inget skydd i mitten av ratten hydrauliska handbromsen torkarbladen e KASSA m.m m.m _________________ Kristian Hesselmark EVO'n S Å L D ! |
||||
Vill slänga iväg ett stort TACK till....
Lycksele Bildemontering Som på eget initiativ ställer upp & sponsrar med 2 växellådor till min bil. Dessa lådorna har suttit på en Daihatsu Charmant som hade samma låda som AE86:an - en låda som heter T-50 Lycksele Bildemontering sponsrar även It's Fun 2 Vänligen / ................kristian PS. Tack igen Uffe & Lycksele Bildemontering ![]() ![]() _________________ Kristian Hesselmark EVO'n S Å L D ! |
||||
ergh--- Gybbbbe.... ![]() har du monopol på att svara i min rajserbijlstrååd eller ? ![]() ... e säkert blixten som förvrängt färgen.... skall nog mest vara skitiga på bilden * ![]() PS. tack för fälgarna. _________________ Kristian Hesselmark EVO'n S Å L D ! |
||||
Frågan är, varför åtgärdade du inte dessa brister själv om du sa att bes. mannen missade detta? Är det en showbil?, ställ av den och ha den bara vid uppvisningar etc. Gatbil? fixa det. _________________ Kör cheva numer. |
||||
väldigt enkelt Mattias. bilen var inte alls tänkt att vara i trafik i år alls. inget av det som jag listade har varit ivägen för mina körningar i år. bilen besiktigades & ställdes på/försäkrades enbart för att få köra på Hondaklubbens träff på Knutstorp den 1/10-05 & ställdes av direkt efteråt. Alla FELEN på bilen är inplanerade att fixxas i vinter. _________________ Kristian Hesselmark EVO'n S Å L D ! |
||||
|
||||
Tja - Alla Toyota fram till 1984 är RWD. Sturup Raceway 2005 ![]() ![]() ![]() lättare avåkning på Sturup - se spåren i sanden bakom bilen ![]() _________________ Kristian Hesselmark EVO'n S Å L D ! |
||||
tack för snabbt svar.. tuffa bilder. har du några driftingtips till mig som glad halvammatör.
typ däcktryck, kör teknik, mm |
||||
filmer
Karlstad Racing konbana: http://media.putfile.com/Kristian--- Karlstad Racing driftuppvisning: http://media.putfile.com/drifting72 _________________ Kristian Hesselmark EVO'n S Å L D ! |
||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 ... 13, 14, 15 6 besök senaste veckan (67485 totalt) |