Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Racingsimulatorer
krav på datorn-GTL och GTR
1340 besök totalt
Petter U
Motala
Här sen Mar 2005

Trådstartare

Jag har just införskaffat GTL, bara för att upptäcka att datorn inte klarar av det (laggar) . Jag har visserligen inte testat hela GTR men demot funkade bra så min fråga är: Är det någon skillnad på demot och hela spelet vad gäller grafik krav e.t.c? om det inte är det kanske någon är intresserad av att byta mitt GTL mot ett GTR?

MVH Petter

Norrköping
Här sen Jul 2004

Tror inte det är så stor skillnad på GTL och GTR. Min dator klarar båda utan problem (dock ej med absolut högsta grafik-nivå, men nästan).
128 Mb grafik, 512 RAM, 2.67 ghz.
Citera
mäcen
Veddige, Halland
Här sen Apr 2004

Stäng av anti-aliasing om du inte redan gjort det. Det göt att en mindre bra dator lätt kan lagga. Om du redan har det avaktiverat, får du sänka annan grafik i spelet under options -> video.

Snabbare än Lupos3L & Obizzz i Superstage 1:22,50 (slicks) 1:25,05 (R-däck)
Citera
Daniel Ahlin
Östergötland
Här sen Jul 2004

GTR gick att spela med min gamla dator athlon 950mhz 1gb minne om man ställde allt till minimum och inte tittade från förarplats.
Jag upplever att riktiga GTR går bättre än demot

GTL(demo) var helt ospelbart.

Magnus Hagström
Tullinge, Stockholm
Här sen Nov 2004

Det borde vara rätt stor skillnad med tanke på att dom andvänder helt olika grafikmotorer. Eller olika och olika, men det finns skillnader
Jag kör med en 3ghz, 9800pro (256mb) och 1gb ram. GTR flöt bra mycket bättre än GTL. 9800 börjar bli till åren nu.

Citera
Petter U
Motala
Här sen Mar 2005

Trådstartare
OK, jag har stängt av anti-aliasing och så nu och det funkar fortfarande inte . Så jag får försöka byta det eller något.

Stockholm
Här sen Dec 2004

Vet inte vad du har för dator men det borde väl ändå gå att få till det hyfsat om du drar ner lite på grafikinställningarna?

Mest verkar man tjäna på att mindska ner på Shadows och Headlights och sätta ner Shadow Quality till medium. Du kan även kryssa ur High Detail Wheels, High Res Car Livery och eventuellt Vertex Damage för att tjäna några ytterligare FPS.

Har du ett äldre grafikkort så prova att köra spelet i DX8-läge istället och stäng av AA och AF.

Här sen Mar 2004

Testa att ändra vilken shader level du har i "configure gtl"-programmet. Mina dator är inte så häftig så jag har satt den på directx 7 och då funkar det någorlunda ca 20-35 fps med mediumgrafik.

AMD 2800+ (2.1 GHz)
512 Mb RAM
ATI Radeon 9200 (128Mb)

EDIT: Mickos var lite snabbare

Här sen Apr 2003

....

Hässleholm
Här sen Dec 2004

Mattias Bratt skrev:
Bäst e la att köpa ny burk med SLi stöd på m-kortet å trycka i två feta graffekort

Förslagsvis 2 x 7800 GTX
Citera
Ragnar
Halland
Här sen Maj 2003

Har precis beställt ny burk (för första gången på 5-6 år...) och tänkte höra om någon har några erfarenheter av liknande system vs. GTL? Datorn är iof inte främst tänkt för spel, men lite GTL hade varit kul att kunna testa...

Athlon 64 3800+ X2
2gb ram
Geforce 6600GT

... å så lite annat, för spelet mindre viktigt, bös.

Växjö
Här sen Sep 2004

Ragnar,

Den där datorn lär rocka sönder GTL... men det skulle möjligen vara att grafikkoret är den svaga länken, men det kommer att funka utan probs!

Hässleholm
Här sen Dec 2004

Liverpoolarn skrev:
Ragnar,

Den där datorn lär rocka sönder GTL... men det skulle möjligen vara att grafikkoret är den svaga länken, men det kommer att funka utan probs!

Som han säger, det ska inte vara några problem. Men 6600GT är väl ett bra kort..?
Citera
Liverpoolarn
Växjö
Här sen Sep 2004

Emil Engdahl skrev:

Som han säger, det ska inte vara några problem. Men 6600GT är väl ett bra kort..?

Jo det är klart... men jämför man med resten av systemet så kan det ju "verka" lite klent... fast det sopar ju banan med mitt 9800Pro...

1340 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande