| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Racingsimulatorer
krav på datorn-GTL och GTR
|
1340 besök totalt |
|
Jag har just införskaffat GTL, bara för att upptäcka att datorn inte klarar av det (laggar) . Jag har visserligen inte testat hela GTR men demot funkade bra så min fråga är: Är det någon skillnad på demot och hela spelet vad gäller grafik krav e.t.c? om det inte är det kanske någon är intresserad av att byta mitt GTL mot ett GTR?
MVH Petter _________________ Pet ter Uhlin |
||
|
Stäng av anti-aliasing om du inte redan gjort det. Det göt att en mindre bra dator lätt kan lagga. Om du redan har det avaktiverat, får du sänka annan grafik i spelet under options -> video.
_________________ Marcus Svensson Mazda RX-7 -95 Snabbare än Lupos3L & Obizzz i Superstage 1:22,50 (slicks) 1:25,05 (R-däck)
|
||
|
GTR gick att spela med min gamla dator athlon 950mhz 1gb minne om man ställde allt till minimum och inte tittade från förarplats.
Jag upplever att riktiga GTR går bättre än demot GTL(demo) var helt ospelbart. _________________ Daniel Ahlin Bygger Ginetta G20 (seven med skal) |
||
|
Det borde vara rätt stor skillnad med tanke på att dom andvänder helt olika grafikmotorer. Eller olika och olika, men det finns skillnader
Jag kör med en 3ghz, 9800pro (256mb) och 1gb ram. GTR flöt bra mycket bättre än GTL. 9800 börjar bli till åren nu. _________________ Magnus Hagström Ford Focus ST 2016 Volvo V60 T6 Polestar |
||
|
Vet inte vad du har för dator men det borde väl ändå gå att få till det hyfsat om du drar ner lite på grafikinställningarna?
Mest verkar man tjäna på att mindska ner på Shadows och Headlights och sätta ner Shadow Quality till medium. Du kan även kryssa ur High Detail Wheels, High Res Car Livery och eventuellt Vertex Damage för att tjäna några ytterligare FPS. Har du ett äldre grafikkort så prova att köra spelet i DX8-läge istället och stäng av AA och AF. _________________ Mikael Hasslo |
||
|
Testa att ändra vilken shader level du har i "configure gtl"-programmet. Mina dator är inte så häftig så jag har satt den på directx 7 och då funkar det någorlunda ca 20-35 fps med mediumgrafik.
AMD 2800+ (2.1 GHz) 512 Mb RAM ATI Radeon 9200 (128Mb) EDIT: Mickos var lite snabbare
_________________ Rickard Madsen |
||
|
Har precis beställt ny burk (för första gången på 5-6 år...) och tänkte höra om någon har några erfarenheter av liknande system vs. GTL? Datorn är iof inte främst tänkt för spel, men lite GTL hade varit kul att kunna testa...
Athlon 64 3800+ X2 2gb ram Geforce 6600GT ... å så lite annat, för spelet mindre viktigt, bös. _________________ Ragnar Burenius
|
||
Som han säger, det ska inte vara några problem. Men 6600GT är väl ett bra kort..? |
||
Jo det är klart... men jämför man med resten av systemet så kan det ju "verka" lite klent... fast det sopar ju banan med mitt 9800Pro... _________________ Henrik Rosén |
||
![]() |
Racingsimulatorer
|
1340 besök totalt |