Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Skruva banåkabil
Lexan bakruta till saab 900 -94 ?
823 besök totalt
TURBO_knuff
Norberg
Här sen Okt 2005

Trådstartare

Tjenare är ny på detta forum. Håller på med ett litet bygge av en 900 coupé -94. Nu är det så att jag har en glasfiberbaklucka på gång. Det sitter ingen bakruta på den utan den är helgjuten så jag behöver nån fomr av ruta att sätta i den. Så vet nån här vart man kan få tag på lexan bakruta till en saab 900 nya karossen ? Vore verkligen bra Mvh Simon

Projekttråden: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?p=327498#327498
Citera
Andreas O
Karlstad
Här sen Jun 2003

Re: Lexan bakruta till saab 900 -94 ?

turbo_knuff skrev:
Tjenare är ny på detta forum. Håller på med ett litet bygge av en 900 coupé -94. Nu är det så att jag har en glasfiberbaklucka på gång. Det sitter ingen bakruta på den utan den är helgjuten så jag behöver nån fomr av ruta att sätta i den. Så vet nån här vart man kan få tag på lexan bakruta till en saab 900 nya karossen ? Vore verkligen bra Mvh Simon

Vet att Robert Uhr har sysslat med något liknande.
Länk: https://rejsa.nu/forum/profile.php?mode=viewprofile&u=1362

Stockholm
Här sen Aug 2005

Lexan köper du hos en plastgrossist. Polycarbonat är den korrekta benämningen. Makrolon är ett produktnamn liksom lexan. Det är rätt dyrt, jag köpte 6 mm nu i veckan, det kostade ca 1000:- / m2 exkl. moms och man åker nog på att köpa en skiva, 1 x 2 m. Men du behöver inte så tjockt 2mm är standard inom dragracing, men lite fladdrigt. 3mm är mer lagom, men den passar lite dåligt i original gummilist. Annars kan man ju alltid limma eller popnita, men det är ju inte lika snyggt.
Gör en pappersmall av originalrutan, lägg på den på plastskivan, rita av och såga ut med sticksåg med träblad, eller om du har tillgång till bandsåg, grada kanterna med modellhyvel. Ta inte bort skyddsplasten förän rutan sitter på plats.
Lycka till!

823 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande