Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Bilder o videos
Per Gillbrands modellmotorer
1661 besök totalt
jrichter
Malmö
Här sen Jul 2005

Trådstartare

Jag har lagt upp lite bilder på motorutvecklaren Per Gillbrands replikor på kända motorer. Det fantastiska med alla dessa är att de fungerar att köra precis som originalen.

http://jr-motorsport.fotopic.net

/Jens

Göteborg
Här sen Aug 2005

Hej!

Jag såg dom där motorerna på Stockholms bilsalong nått år!! Jävligt balla! och det tycker jag nog särskillt eftersom jag själv är verktygsmakare och vet hur lurigt det är att tillverka små saker..

Min farsa jobbade tillsammans med Gillbrandts bror i många år.... tror det var närmare 25år... på Ulricehamns vårdcentral... Farsan är barnmorska.. Och Gillbrandt var Gyn-doktor. Har nu gått i pension.. Både farsan och Gillbandt var och är bilintresserade.. så mycket sånt snack blev det på avdelningen under de många åren..

thumbs up

Citera
Henrik Eriksson
Södertälje
Här sen Okt 2004

Visst är modellerna fantastiska, men minst halva nöjet är att höra Per berätta om dessa fantastiska motrer. Både om orginalen och hur modellerna kom till. Som ni säkert vet är modellerna kopior av motorer som har varit milstolpar i motoruvecklingens historia. Det bästa av allt är att han har en riktig 27 liters Rolls Royce Merlin i garaget som han startar upp vid högtidliga tillfällen.

1661 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande