Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Nürburgring
Priserna Touristenfahrt 2006
1549 besök totalt
Kees
Stockholm
Här sen Maj 2003
Inlägg: 233


Trådstartare
Priserna Touristenfahrt 2006

Einzelrunde: 16,00 EUR
4 Runden: 56,00 EUR
8 Runden: 108,00 EUR
15 Runden: 195,00 EUR
25 Runden: 305,00 EUR
Jahreskarte: 798,00 EUR

Trokigt att priserna är höjt igen - men kul att se det finns Touristenfahrten i 2006!

_________________
Kees van Holland

997 GT3
några BMW-Alpina
Citera
John Kjellsson
Ängelholm
Här sen Mar 2003
Inlägg: 504



Visst är det tråkigt att priserna höjs thumbs down

Det betyder alltså att varv nr 66 blir det första som man börjar åka riktigt ekonomiskt på 2006!

Då får målet med nästa år bli två besök

/ John

_________________
Kör BMW......... M3 GT, 1502, 560 sel och Turbo s www.rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=5901
Citera
BMWTobbe

Här sen Aug 2003
Inlägg: 1778



Pratas det om att touristenfahrt skall läggas ner på ringen? Hörde en liknande pessimistisk kommentar från annat håll tidigare
Citera
Niklas Maravic
Örebro
Här sen Jan 2003
Inlägg: 4704

Hjälpmoderator

Jag har hört de ryktena varje år nu....ett bra tag. Hoppas inte de blir sanna nångång!

_________________
May the Downforce be with you

Team Swedish Racing Mates
Citera
Anders Jonsson
Bromma
Här sen Dec 2002
Inlägg: 1529



BMWTobbe skrev:
Pratas det om att touristenfahrt skall läggas ner på ringen? Hörde en liknande pessimistisk kommentar från annat håll tidigare


Det har nog diskuterats sedan tursitkörningen öppnade för 75 år sedan! För ett par år sedan var hotet verkligen akut men påtryckningar från gröna, politiker mfl. Idag verkar det lite lugnare. Olycksstatistiken har väl planat ut och antalet turister bara ökar och ökar och betydelsen för regionen bara ökar så vitt jag förstår.

_________________
Med vänliga hälsningar
Anders Jonsson
Citera
Anders Jonsson
Bromma
Här sen Dec 2002
Inlägg: 1529



John Kjellsson skrev:
Visst är det tråkigt att priserna höjs thumbs down

Det betyder alltså att varv nr 66 blir det första som man börjar åka riktigt ekonomiskt på 2006!

Då får målet med nästa år bli två besök

/ John


Ju dyrare varven är desto mer tjänar man ju när man nått break-even på årskortet!

Skämt åsido, personligen tycker jag att höjda priser också har en positiv sida. Högre pris borde ju leda till en mindre efterfrågan (eller åtminstone en hejd på ökningen) vilket i sin tur leder till bättre tillgänglighet.

Högre pris borde ju också leda till större intäkter vilket i sin tur borde göra TF mer attraktivt för banägaren. Vilket bör leda till bibehållna öppettider och kanske investeringar i säkerhet, parkeringar osv.

För de allra flesta svenskar torde årskortet eller varv-biljetten endast vara en mycket liten del av totalkostnaden för att besöka Ringen så det är fortfarande enormt prisvärt!

Det gäller att se det positiva i allt här i livet!

_________________
Med vänliga hälsningar
Anders Jonsson
Citera
BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8437



Anders Jonsson skrev:
Ju dyrare varven är desto mer tjänar man ju när man nått break-even på årskortet!
Skämt åsido, personligen tycker jag att höjda priser också har en positiv sida. Högre pris borde ju leda till en mindre efterfrågan (eller åtminstone en hejd på ökningen) vilket i sin tur leder till bättre tillgänglighet.
Högre pris borde ju också leda till större intäkter vilket i sin tur borde göra TF mer attraktivt för banägaren. Vilket bör leda till bibehållna öppettider och kanske investeringar i säkerhet, parkeringar osv.
För de allra flesta svenskar torde årskortet eller varv-biljetten endast vara en mycket liten del av totalkostnaden för att besöka Ringen så det är fortfarande enormt prisvärt!
Det gäller att se det positiva i allt här i livet!

Exakt! thumbs up

_________________
Mvh/Micke Regnell
Citera
djungel-Jim
Stockholm
Här sen Dec 2002
Inlägg: 1974



Har det förresten varit något mer prat om parkeringen till 2006? Jag har för mig någon här skrev att det hade tagits beslut att bygga ut?

_________________

Jim Almqvist
Nordschleife über alles!
www.djungeljim.com
Citera
BMWTobbe

Här sen Aug 2003
Inlägg: 1778



djungel-Jim skrev:
Har det förresten varit något mer prat om parkeringen till 2006? Jag har för mig någon här skrev att det hade tagits beslut att bygga ut?


Är ju i så fall inte en dag för tidigt! Har aldrig fattat hur de kan ha en så liten parkering till till allt folk som rör sig runt påsläppet
Citera
Staffan Bergholm
Täby
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2324



Anders Jonsson skrev:
John Kjellsson skrev:
Visst är det tråkigt att priserna höjs thumbs down

Det betyder alltså att varv nr 66 blir det första som man börjar åka riktigt ekonomiskt på 2006!

Då får målet med nästa år bli två besök

/ John


Ju dyrare varven är desto mer tjänar man ju när man nått break-even på årskortet!

Skämt åsido, personligen tycker jag att höjda priser också har en positiv sida. Högre pris borde ju leda till en mindre efterfrågan (eller åtminstone en hejd på ökningen) vilket i sin tur leder till bättre tillgänglighet.

Högre pris borde ju också leda till större intäkter vilket i sin tur borde göra TF mer attraktivt för banägaren. Vilket bör leda till bibehållna öppettider och kanske investeringar i säkerhet, parkeringar osv.

För de allra flesta svenskar torde årskortet eller varv-biljetten endast vara en mycket liten del av totalkostnaden för att besöka Ringen så det är fortfarande enormt prisvärt!

Det gäller att se det positiva i allt här i livet!


Håller med Anders, hoppas att det blir mycket mycket dyrare i framtiden!
Trots att det inte blivit tillräckligt dyrt tar jag och åker ner till påsk eller någon annan lämplig helg på våren.

Den här gången tar jag en tankbil från Shell på släp för att täcka mitt bensinbehov, om det mot förmodan blir något över så säljer jag det till under inköpspris för att göra livet surt för gubben med bensimacken närmast banan. Om han inte har sin familjs framtid tryggad i 12 generationer har ingen det....

Nu är det bara frågan, Jahreskarte eller inte Jahreskarte, förra gången blev det 65 varv.
Problemet är att om man köper Jahreskarte så skär väl motorn i Hatzenbach på första varvet.

_________________

Staffan Bergholm, 911 TURBO -91
Citera
Karl B.
Täby
Här sen Dec 2002
Inlägg: 985



Anders Jonsson skrev:
Det gäller att se det positiva i allt här i livet!



Staffan Bergholm skrev:
Problemet är att om man köper Jahreskarte så skär väl motorn i Hatzenbach på första varvet.



Sorry...kunde liksom inte låta bli...

_________________
Karl Brag
Citera
Staffan Bergholm
Täby
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2324



Karl B. skrev:
Anders Jonsson skrev:
Det gäller att se det positiva i allt här i livet!



Staffan Bergholm skrev:
Problemet är att om man köper Jahreskarte så skär väl motorn i Hatzenbach på första varvet.



Sorry...kunde liksom inte låta bli...


Det kunde ha hänt i Tiergarten..

_________________

Staffan Bergholm, 911 TURBO -91
Citera
Janne N
Stockholm/Tyresö
Här sen Dec 2002
Inlägg: 719



förra året blev det 7 varv på årskortet. nästan break even.

_________________


Jan Nagy
Citera
DJ POWER
Strömsholm
Här sen Okt 2005
Inlägg: 5



Är det ingen som kan räkna här???
798/16 blir 49,875 varv. Sen blir det gratis.

_________________
Daniel Andersson
Citera
Anders Dauner
Åkersberga
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1946



DJ POWER skrev:
Är det ingen som kan räkna här???
798/16 blir 49,875 varv. Sen blir det gratis.


om du jämför med envarvsbiljetter, ja. Men hur många av oss köper egentligen såna?

_________________
Anders Dauner
Citera
DJ POWER
Strömsholm
Här sen Okt 2005
Inlägg: 5



Ja men det är det snabbaste sättet att bli glad eller hur?

_________________
Daniel Andersson
Citera
Anders Dauner
Åkersberga
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1946



DJ POWER skrev:
Ja men det är det snabbaste sättet att bli glad eller hur?


Så kan man ju också se det.

Men det rimligaste torde vara att säga att break even är någonstans vi Aremberg på det 62:a varvet alt. vid Wehrseifen på det 65:e.

_________________
Anders Dauner
Citera
Nürburgring
Priserna Touristenfahrt 2006
1549 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande